Noam Revkin Fenton/Flash90

הישג לטסלר: הצעת החוק לקיצור הזמן למענה בפניות ציבור עברה בקריאה ראשונה

הייעוץ המשפטי חייב את מגיש הצעת החוק להשיג מעל 50 תומכים, ולאחר מרתון ההצבעות הלילי הצליח יו"ר הועדה לפניות הציבור להשאיר מעל 50 ח"כים שיתמכו. טסלר: "אני ער לחששות של אחראי פניות הציבור במשרדי הממשלה. עם זאת, לצד החששות, כולם מסכימים כי נדרש לתת מענה לכל פונה באופן המהיר ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון סדרי המינהל (קיצור זמן התשובה לפניות ציבור),, שיזם יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר. ההצעה אושרה ברוב גדול של 52 וללא מתנגדים. "אנו צועדים לשדרוג וייעול מערך פניות הציבור ואישור הצעת החוק בקריאה ראשונה, מהווה צעד גדול וחשוב במאמצים לשיפור השירות לאזרח", אמר טסלר בתום ההצבעה.

הצעת החוק באה לעגן את זכותו של פונה לקבל מענה לפנייתו תוך 14 יום. שיהוי במתן מענה בפרק זמן סביר פוגע באימון הציבור, בשירות הציבורי ובנבחרי הציבור ולעיתים אף עלול לגרום לנזק של ממש לאדם הממתין למענה.

החוק, כפי שנחקק לפני 60 שנה, נקב פרק זמן של 90 יום למענה. בשנת 1995 החוק תוקן והזמן למענה קוצר ונקבע ל- 45 יום. מאז כבר חלפו למעלה מ- 25 שנים, במהלכן חלה התקדמות טכנולוגית של ממש ונוצר צורך להתאים מחדש את המועדים למציאות הנוכחית.

ח"כ טסלר שנימק את ההצעה במליאה הסביר: "הדיגיטציה של הפניות מקלה על בירור הפניות, אבל במקביל העלתה את מספר הפונים בצורה משמעותית, כיוון והפנייה לרשויות הפכה נגישה וקלה. אני ער לחששות של ממוני פניות הציבור במשרדי הממשלה. עם זאת, לצד החששות, כולם מסכימים כי נדרש לתת מענה לכל פונה באופן המהיר ביותר.

"אף אחד מאיתנו לא היה מקבל מציאות בה פנייה לחברה מסחרית תיענה לאחר חודש וחצי. אם לא מקבלים תשובה, אנו עוברים מיידי לחברה מתחרה. מדוע אם כן התקבעה נורמה שבמשרדי הממשלה ניתן להמתין למענה חודש וחצי. היחס חייב להיות זהה. הפונים הם הלקוחות של משרדי הממשלה והמענה חייב להיות מהיר ומידיי".

בהמשך התייחס להערות ולחששות שהשמיעו ממוני פניות הציבור בדיוני הוועדה והתחייב כי במסגרת הכנת החוק בוועדה לקריאה שנייה ושלישית יוסדרו בעז"ה כל נושאי פניות הציבור ויינתנו לממוני הפניות כל הכלים הנדרשים כדי שיוכלו לעמוד בפרק הזמן המוצע בהצעת החוק, בהתחשב במספר הפניות, מספר הממונים המטפלים בהן, אופי הפניות וסוגי הטיפול. "תיעשה אבחנה בין הפניות לסוגיהן וזמן התשובה עליהן. אבחנה בין פניות חוזרות, פניות הנוגעות לצד ג', פניות מורכבות ותלונות הדורשות בירור ועוד".

עקב קביעת הייעוץ המשפטי של הוועדה כי מדובר בהצעת חוק תקציבית, נדרשו 50 חברי כנסת לצורך אישורה. כאמור, ח"כ טסלר הביא להישג משמעותי והצליח לאחר הדרמה הלילית אמש בכנסת לגייס 52 חברי כנסת מכל סיעות הבית שהצביעו בעד הצעת החוק בקריאה ראשונה והיא הועברה לוועדת חוקה להמשך שלבי החקיקה.

יצוין כי עקב הצפי להתפזרות הכנסת, העברת הצעת החוק בקריאה ראשונה תאפשר להחיל עליה דין רציפות בכנסת הבאה ולהמשיך לדון בה מהנקודה בה תופסק בכנסת הנוכחית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture