pixabay

משתמשים בכוסות וצלחות חד פעמיים? הממשלה תטיל עליכם מס חדש

הודעה משותפת למשרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה מלמדת על הטלת מס נוסף על אזרחי ישראל בגין שימוש בכלים חד פעמיים. את ההודעה על גזירת המס החדשה, עטפו במילים יפות של "תכנית להפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

זוכרים שאיווט ליברמן הבטיח כי לא יעלה מסים במשרד האוצר? אז האיש שאצלו 'מילה זו מילה' מגיח היום (שני) עם יוזמה נוספת של הטלת מס חדש על אזרחי מדינת ישראל, בגין שימוש בכלים חד פעמיים.

בהודעה משותפת למשרד האוצר ולמשרד להגנת הסביבה, עטפו את נטל המס החדש במילים יפות, תחת הכותרת: "שר האוצר אביגדור ליברמן והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג מקדמים תכנית להפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים". בפועל, התכנית כוללת מס על הציבור.

משרדי האוצר והגנת הסביבה מגבשים תכנית להפחתת שימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים במסגרת זו יוטל מס קניה על יבוא וייצור מקומי על בסיס משקל המוצרים. זאת, במטרה לצמצם את התופעה השלילית הייחודית בהיקפה בישראל של שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק ובדומה למדינות אחרות בעולם הנוקטות בצעדים דומים.

מס קנייה זה יהיה דומה באופיו לזה המוטל על סיגריות ומשקאות אלכוהוליים. גובה המס יתבסס על מחקר שביצע המשרד להגנת הסביבה שבחן את נכונות הצרכנים הביתיים לשלם על מוצרי פלסטיק חד-פעמיים ואפיין את רגישות הצרכנים למחירי מוצרים אלו.

המחקר מצא, כי הכפלת המחיר לצרכן צפויה להפחית את השימוש בכ-40 אחוזים. גובה המס המדויק ייקבע בהמשך, תוך בחינת מגוון שיקולים של רשות המסים. המס יוטל על כוסות, צלחות, קערות, סכו"ם וקשיות. (בקבוקים מטופלים במסגרת חוק הפיקדון, אריזות במסגרת חוק האריזות).

הצריכה הביתית השנתית של מוצרי חד פעמי מפלסטיק עומדת על כ-7.5 ק"ג לנפש, פי 5 מאשר באיחוד האירופי. ההוצאה השנתית של משקי הבית עומדת על כ-1.3 מיליארד שקלים. סך ההוצאה בישראל מתקרב ל-2 מיליארד שקלים.

הם הסבירו כי כלי פלסטיק חד-פעמיים גורמים לנזק סביבתי משמעותי והשפעותיהם השליליות על בריאות הציבור ברורות. הכלים הופכים במהירות ממוצר שימושי לפסולת הממשיכה להתקיים לעיתים גם אלפי שנים שתופסת מקום הולך וגדל במטמנות, מביאה להגדלת עלויות פינוי אשפה, לזיהום הים, השטחים הפתוחים והמרחב הציבורי ומקבעת את התלות שלנו בדלקים פוסיליים מזהמים שמהם הפלסטיק עשוי.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "צריכת הכלים החד-פעמיים בישראל עולה בקצב מהיר וחריג בהיקפיו. תמריצים כלכליים יכולים להכווין את הציבור להתנהגות סביבתית יותר. בדומה למדינות רבות בעולם שנוקטות בצעדים להפחתת השימוש בחד"פ, חלה גם עלינו החובה לנקוט בצעדים להפחתת השימוש בכלים אלה, תוך הובלת שינוי צרכני התנהגותי משמעותי. כבר הנחתי את עובד משרדי להיפרד מהשימוש בכלים חד פעמיים. ההחלטה שאנו מביאים היום היא צעד נוסף בדרך למדינה ירוקה יותר שמיושרת גם עם הסטנדרטים בשאר המדינות המפותחות בעולם".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: "כמו סיגריות ואלכוהול, גם פלסטיק חד-פעמי הוא התמכרות. בעוד שבאיחוד האירופי הצריכה הביתית מוערכת ב-1.5 ק"ג כלי פלסטיק חד-פעמיים לנפש בשנה, בישראל הצריכה הביתית עומדת על 7.5 ק"ג לנפש, כלומר גבוהה פי 5. אנחנו טובעים בפלסטיק חד-פעמי, וכולנו רואים את ההשפעה הבעייתית שלו על ניקיון הארץ ועל איכות חיינו. מיסוי עולה בקנה אחד עם עקרון שלפיו 'המזהם משלם', כך שמי שבוחר לצרוך כלים חד-פעמיים בכמות גבוהה, הוא זה שיישא באופן המשמעותי ביותר בעלות הנזק. ייצור הפלסטיק החד-פעמי מבוסס על דלקים מזהמים ויש לו השפעה שלילית גם על משבר האקלים. אני קוראת לכולם לעבור לכלים רב-פעמיים, למען הבריאות והסביבה של כולנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מזמינה את ליברמן לבוא כל יום לשטוף כלים בבית שלי של 3 ארוחות ל- 10 נפשות
אפילו מדיח כלים לא יעזור

באירופה יש להם עוזרות בית. זה ההבדל.

רשעים. אבל הפעולה מבורכת. כמה זה מזהם ומלכלך את ארץ הקודש..

"לא הבנתי", מה לגבי טיסות שזה אחד הגורמים המשמעותיים לזיהום וההתחממות הגלובלית למה לא שמים מס כזה על טיסות? ואנשים טסים לחופשות כאילו אין מחר….למה לא לשים מס כזה על טיסות ,אלא, לפגוע באוכלוסיות הכי חלשות כלכלית בחברה שמשתמשות הרבה פעמים בכלים חד פעמיים?? לא יותר הגיוני להתחיל מהטיסות???

השבעים עם המדיחים והעוזרות ששוטפות 6 צלחות לכל היותר. דופקים את הרעבים שאין להם כסף ותשתית למדיח. שהם צריכים לשטוף 18 צלחות. רוצים שלא יקנו פלסטיק. תוזילו את המדיחים. תייצרו מתכלים. ותהיו רציניים. שולפים מהמותן כסף קל. ותסבלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture