מודי'ס על חקירות נתניהו: "ייתכן שיאלץ לסיים את תפקידו"

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית הותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי • לפי הערכתם, אם נתניהו ייאלץ להתפטר, "לא יהיה מנוס מללכת לבחירות מכיוון שאין יורש ברור בליכוד" • מוד'יס מציינת כי ישראל היא מהמדינות היחידות בעולם המפותח שהורידו בשנים האחרונות את יחס החוב תוצר שלהן

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס פרסמה היום סקירה מיוחדת על ישראל בו החליטה להותיר את דירוג האשראי ללא שינוי ברמה של A1. במודי'ס התייחסו גם לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשיות השונות וציינו כי "זה נראה רציני – ייתכן שיאלץ לסיים את תפקידו".

"למרות שנתניהו שרד חקירות דומות בעבר, הפעם זה נראה רציני וייתכן שהוא יאלץ לסיים את תפקידו", כותבים במודי'ס. "אם יורשע נתניהו, הרי שנראה שישראל תלך לבחירות מוקדמות, בהיעדר מועמד ברור במפלגת הליכוד היכול לרשת את מקומו, שבתום הקדנציה הנוכחית שלו, יהפוך לראש הממשלה שכיהן במשך התקופה הארוכה ביותר בתולדות ישראל".

מוד'יס מציינת כי אם נתניהו ישלים את כהונתו כראש ממשלה כחוק, הוא יהיה ראש ממשלת ישראל שיקבע שיא לש שנים בכהונה הרמה. מוד'יס מדגישה כי נתניהו הוא המנהיג הלא מעורער של הליכוד מאז פרש אריאל שרון ממפלגה זו והקים את קדימה ב-2005.

כאמור, במודי'ס הותירו את דירוג החוב של ישראל ללא שינוי ברמה של A1 עם תחזית יציבה וציינו ארבעה גורמים עיקריים שתומכים בהחלטה זו: בסוכנות הדירוג ציינו לטובה את מודל הצמיחה הדינמי של ישראל; את המודל התחרותי של הכלכלה הישראלית אשר נותר חסין לאור ההתפתחויות הגיאופוליטיות באזור; את יחס החוב-תוצר הנמוך יחסית; ואת רמת ההשקעות הגבוהה יחסית בישראל.

דו"ח מודי'ס צופה כי יחסי ישראל עם ארה"ב ישתפרו עתה, עם חילופי השלטון בוושינגטון. משמעות הדבר היא כי תהליך השלום יושהה, מה שעשוי להביא להגדלת הוצאות הביטחון של ישראל. לפי הדו"ח לישראל יחסים טובים יותר בשנים האחרונות עם מספר מדינות ערביות: מצרים, ירדן וערב הסעודית, בשל אויבים משותפים.

דו"ח המעקב חוזר וקובע כי דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל הוא A1 יציב. נקודות החוזק של כלכלת ישראל הן מודל צמיחה דינמי, הכנסה גבוהה, וכלכלה תחרותית היודעת להתאושש מהר ממשברים פוליטיים וכלכליים. האתגרים של ישראל הם חוב ממשלתי גבוה, אם כי הוא יורד בהדרגה, וחוסר יציבות פוליטית המביא להקדמת בחירות ומקשה על ביצוע רפורמות חשובות. לישראל גם מצב גיאו-פוליטי מורכב, יחסים רגישים עם הפלסטינים, ואיומים ביטחוניים, בראש ובראשונה מצד איראן וסוריה.

מודי'ס צופה כי ישראל תצמח ב-2017 ב-3.1% וב-2018 ב-2.8%, לאחר שצמחה ב-3.8% ב-2016. צמיחת המשק הישראלי נתמכת בסקטור היי-טק חזק, באוכלוסייה משכילה והשקעות גדולות של המדינה ובמחקר ובפיתוח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture