תיעוד מרהיב • אלפים בציון האדמו"ר הזקן בעל התניא זי"ע בהאדיטש

אלפי מתפללים פקדו ביממות האחרונות ברכבים פרטיים, באוטובוסים, במסוקים ובכל כלי תחבורה אפשרי את ציונו הקדוש של אדמו"ר הזקן, בעל התניא ומייסד חסידות חב"ד, לרגל יום ההילולא • ב'קריית רבינו הגדול – האדיטש' מסכמים את האירועים בסיפוק רב • גלריית תמונות מרהיבה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קריית רבינו הגדול בהאדיטש הינה אבן שואבת למרכז יהודי בכל מה שקשור ליהדות ולקירוב היהדות כמו סמינרים, בריתות, חופות, שימור ותחזוקת בית החיים היהודי ופעילות עניפה בכל מעגל השנה. כך שהמקום מתעצם משנה לשנה בכמות האנשים הבאים לקריית רבינו הגדול ולציון הקדוש.

אירועי יום ההילולא שע"י 'קריית רבינו הגדול – האדיטש', בניהולו של שליח חב"ד המקומי הרב שניאור זלמן דייטש, שיזם והקים את בית ההכנסת האורחים המשרת את כלל המתפללים שעולים לציון הקדוש במהלך כל ימות השנה.

"אירועי כ"ד טבת התחילו מבחינתי לפני כחצי שנה" מספר לנו הרב דייטש. "כבר כמעט חצי שנה שאנחנו מתכוננים ליום הזה. לפני כמה חודשים מקומות הלינה כבר היו בתפוסה מלאה, וכואב לי מאוד על הבקשות הרבות שלא היה באפשרותנו להיענות להן". השנה היתה הערכות גדולה מראש מהיות וההילולא מזדמן באותו יום בו מתחילה השנה החדשה הלועזית, כך שהאתגר הוא היה גדול מאד, גם מזג האוויר היקשה על הערכות כשהשלג נערם לגבהים בשבילים המובילים לציון ולעיר האדיטש.

ליל כ"ד טבת, יום ההילולא התחיל במתחם הציון כשמאות אנשים משתפכים בתחינה ומעתירים על כלל ישראל וההתרגשות בשיאה, כשהיום הקדוש פורש את כנפיו על העולם והם נמצאים במקום מנוחת הצדיק. כשתפילות ערבית בזה אחר זה מתקיימות ב'היכל האדמו"ר הזקן'.

במהלך הלילה כולו המקום שקק חיים, שיעורים והתוועדויות ספונטניות התנהלו בחדר האוכל המרווח סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, בשר, דגים והכל טרי ובשפע רב הניתן חינם. מכל עבר ניתן היה לשמוע את המבקרים מנגנים את ניגוניו הידועים של בעל התניא.

בין המבקרים הרבים ניתן היה למצוא רבנים חשובים ומשפיעים ידועים מכל רחבי תבל. בהם המשפיע הגה"ח רבי יחזקאל סופר שליט"א שמסר שיעור מיוחד ביום ההילולא, האסיר הנודע הרב שלום רובשקין, הרב מנחם מנדל טייטלבוים בן הרבי מסאטמאר הרב מסיגעט ברוקלין, חברי הועד הרוחני ר' שלמה וילהלם שליח בעיר ז'יטומיר ומערב אוקראינה ומזכיר הועד הרוחני ר' יחיאל שלמה לויטנסקי, ובקביעת מזוזה התכבד הרב משה מוסקוביץ שליח בעיר חרקוב ושלוחים רבים מכל רחבי אוקראינה ומדינות רבות בעולם.

סדר הניגונים המסורתי על ציונו של אדמו"ר הזקן התקיים כמתוכנן בשעת הסתלקותו 22:45 בלילה, בהשתתפות מאות רבות של חסידים ועמך בית ישראל, ובליווי המוזיקלי של הכנר החסיד ר' מרדכי ברוצקי והחסיד אבי פיאמנטה בכלי נגינה נוספים.

ההתוועדות המרכזית התקיימה בהשתתפות המשפיע הגה"ח ר' חיים שלום דייטש שליט"א, שדיבר רבות אודות תורתו של בעל ההילולא, גדולתו העצומה וחידושיו הנפלאים בתורת הנגלה והנסתר. כמו"כ עורר את הציבור לעסוק באופן תמידי בלימוד ספריו, התניא – ספר היסוד החסידי, ושו"ע הרב, אותו כתב בהוראתו הישירה של מורו ורבו, המגיד ממעזריטש זי"ע. בהתוועדות השתתף שגריר ישראל באוקראינה זיאול ליאון.

גלריית תמונות מרהיבה מיום ההילולא ומההכנות הרבות שקדמו לה >>> צילום שלומי כהן – וידאו: יצי אייזיק

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture