מעמד הסמכה מפואר של 'למען ילמדו' בארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

היה זה אירוע רב רושם שלא יישכח מלב כל מי שהשתתף בו, אירוע שכולו כבוד לתורה וללומדיה. בעיצומו של חודש תשרי, נחגג ברוב עם סיום המחזור הראשון של מכון לימוד הלכה – למען ילמדו בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, בחלוקת תעודות סמיכה לשישים תלמידים שסיימו את הלימודים בהצלחה.

באולם האירועים המפואר של אהלי תורה, התאספו חתני השמחה, המוסמכים החדשים, ביחד עם בני משפחותיהם, שבאו מקרוב ומרחוק להשתתף בשמחתם. את הנוכחים קיבל שלט ענק המכריז כי זהו "חג הסמיכה", והנאספים הנרגשים מילאו את האולם מפה לפה.

האירוע נפתח באמירת פרקו של הרבי בתהלים, ולאחר מכן אמירת פרק כ' לזכות רפואתו של יו"ר המכון הרב ישעיה זושא בן חנה רבקה וילהלם, לרפואה שלימה וקרובה. רגע מרגש במיוחד נרשם לאחר מכן, כאשר כל הכוהנים בקהל התקרבו לבימת הכבוד, ובירכו בכוונה רבה את הרב וילהלם בברכת כהנים.

ראשון הדוברים הוא הרב יוסף ישעיה ברוין, מרא דאתרא וחבר הבד"צ דשכונת קראון הייטס, וחבר וועד ההסמכה של המכון, שמעלה על נס את ההתמדה הנדרשת כדי להגיע לחג הסמיכה והוא משווה את הלימודים של אנשי עסקים ובעלי משפחות לשנת השמיטה, זמן בו לוקחים פסק זמן מהעבודה וממרוץ החיים, ומקדישים אותו ללימוד התורה.

לאחר מכן מזמין המנחה הרב חיים ישראל וילהלם את הרב גדליה אוברלנד, רב קהילת בית מנחם במונסי ומחברי ועד הסמיכה לשאת דברים. הרב אוברלנד מספר בהתפעלות כיצד הגיע לבחון את האברכים וראה אנשים העובדים למחייתם במשך כל היום, ומקדישים זמן ללמוד ולחזור על חומר הלימודים, ויודעים היטב את ההלכה, וניכר כי הלימוד הוא מעמיק ומקיף ביותר.

דברים מרגשים במיוחד נושא יו"ר המכון הרב זושא וילהלם המאחל מזל טוב לכל אלו שהשקיעו מזמנם וממרצם, למדו וחזרו ונבחנו, וזכו להגיע לערב הזה בו הם מקבלים את תעודת ההסמכה. הרב וילהלם מודה למנהל המכון ר' שרגא קרומבי שעמל ללא לאות בשנה וחצי האחרונות מאחורי הקלעים בכל הנדרש, וכמובן הוא מודה לרבנים חברי ועד ההסמכה שהגיעו לבחון את התלמידים, הן בכיתה בקראון הייטס והן בזום, וכן על השתתפותם בחג הסמיכה.

חבר נוסף של ועד הסמיכה, הרב רפאל דוד באנון, חבר ביה"ד ודיין במונטריאול, שהגיע במיוחד מקנדה כדי להשתתף באירוע. הרב באנון מדבר על הלימוד הנדרש מאיתנו באופן של "ושננתם", לא רק לימוד אלא לחזור על הלימוד כדי לדעת היטב את ההלכה. הרב באנון אומר כי הוא היה כאשר הגיע לבחון את האברכים וראה את ההשקעה בחומר הלימודים ובתוכנית הלימודים כולה, הוא היה בהתפעלות גדולה.

בין הדוברים מנעים את האירוע ר' יוסי כהן, עם ניגונים המעוררים את הנפש, ומגבירים את השמחה לרגל ציון הדרך החשוב של המסיימים.

המנחה מזמין את הרב יוחנן גוראריה, רב העיר חולון וחבר ביה"ד רבני חב"ד באה"ק וחבר ועד הסמיכה, שעשה את כל הדרך והגיע במיוחד מאה"ק על מנת להשתתף במעמד החשוב. הרב גוראריה שמכיר את מכון למען ילמדו עוד מיומו הראשון באה"ק, מעלה על נס את מהפיכת הלימודים שהתחוללה מאז הקמת המוסד החשוב ומזכיר את המייסד ומנהל המוסד באה"ק הרב ישראל מעל הנמצא אף הוא באירוע, שהביא אלפי אנ"ש בכל העולם ללמוד הלכה בצורה מסודרת, עם תוכניות מקיפה המאפשרת לכל אחד המעוניין בכך לעשות זאת.

אחרון הדוברים הוא נציג התלמידים, הרב שמעון גרין מבורו פארק שפותח בווארט על דברי המשנה "היום אומר לו עשה כך, ולמחר אומר לו עשה כך, עד שאומר לו וכו'". היצר אומר לאדם היום ללמוד משנה, ולמחרת אומר לו ללמוד גמרא, וכן הלאה וכן הלאה, העיקר שלא יתמיד בלימודו בנושא אחד באופן קבוע. לעומת זאת תוכנית הלימודים ללימודי סמיכה, דורשת התמדה בלימוד חומר הלימודים, בצורה מסודרת וקבועה, וזהו המפתח להצלחה.

כעת מגיע החלק בתוכנית אליו כולם חיכו – חלוקת תעודות ההסמכה. בהנהלת המכון לא חסכו במאמץ והכינו תעודות מפוארות עליהם מתנוססות שבע חתימות של חשובי הרבנים, הלא הם חברי ועד ההסמכה (לפי סדר הא"ב): הרב גדליה אוברלנדר – רב קהילת בית מנחם במונסי, הרב דוד רפאל באנון – חבר הבי"ד ודיין במונטריאול, הרב יוסף ישעיה ברוין – מרא דאתרא וחבר הבד"צ דקראון הייטס, הרב יוחנן גוראריה – חבר בי"ד רבני חב"ד באה"ק ורב העיר חולון, הרב זושא וילהלם – יו"ר מכון למען ילמדו בארה"ב, הרב גבריאל ציננער – פוסק ובעמח"ס נטעי גבריאל, הרב דוד שוחט – רב קהילת חב"ד בטורונטו.

המנחה מזמין כל אחד מהמוסמכים באופן אישי לקבל את התעודה מאחד הרבנים המשתתפים באירוע, וההתרגשות בשיאה. השמחה ניכרת על פני כולם, כאשר הרגע הנכסף הגיע, ושנה של השקעה בלימוד, בחזרה ובמבחנים מגיעה לשיאה, עם קבלת תעודת הסמיכה.

המעמד המכובד נחתם בתמונה משותפת של כל המוסמכים ביחד עם הרבנים המסמיכים והנהלת המוסד. תם ולא נשלם, לאחר קבלת סמיכה על הלכות איסור והיתר, ממשיכים רבים מהתלמידים לשנה נוספת ללמוד הלכות שבת או סידור חופה וקידושין, ומהפיכת הלימודים נמשכת הלאה

.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture