למעלה מ-200 מתנדבי 'הצלה גוש דן' שבתו בצפון

בערב שבת התקיים מפגש בהשתתפות רב הארגון הגרש"א שטרן, מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, יו"ר ועדת הכספים הנכנס ח"כ משה גפני, מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, ר"ע נצרת עילית שמעון גפסו, יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק ויו"ר הצלה גוש דן אושי שלומביץ • המשתתפים דנו בנושא הארגון והעלו נושאים חשובים לדיון • צילומים: אברימי ברגר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

למעלה מ-200 מתנדבי הצלה גוש דן שבתו בצפון (7) למעלה מ-200 כונני מד"א המשמשים כמתנדבי הצלה גוש דן, ובני משפחותיהם, שבתו בשבת האחרונה במלון בנצרת עילית במסגרת שבת גיבוש שנערכה מטעם מד"א והצלה גוש דן ובראשות רב הארגון הגרש"א שטרן, אישי ציבור וראשי הארגון.

לאור המטלות השוחקות עד מאד של כונני מד"א ומתנדבי ההצלה, החליטו ראשי מד"א והצלה גוש דן לקיים שבת גיבוש למתנדבים העושים לילות כימים למען הצלת חיי אדם.

עם הגיעם למלון חיכה לכל אחד מהמתנדבים מארז מתנות שהכיל בתוכו מגוון מתנות לבני משפחות המתנדבים.

ביום שישי, שעות ספורות לפני כניסת השבת הגיעו לברך את הכוננים המתנדבים מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין וראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו. בפגישה שהתקיימה במלון השתתפו רב הצלה גוש דן ורב מערב ב"ב הגרש"א שטרן, מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, חבר הכנסת הרב משה גפני, מזכ"ל דגל התורה הרב יעקב אשר, יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק ויו"ר הצלה גוש דן הרב אשר שלומוביץ.

למעלה מ-200 מתנדבי הצלה גוש דן שבתו בצפון (1)

מהלך המפגש בירך הגרש"א שטרן את מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין על פעילותו למען המתנדבים החרדים ועל העובדה שמאפשר למתנדבי הארגון לפעול על פי המסורת המקצועית של מד"א תוך קבלת ההוראות ההלכתיות מפי רב הארגון תוך שמירה על דקדוקי ההלכה.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין הודה למתנדבים על פעילותם המסורה "אתם עוסקים יום יום, ובכל שעה בהקמת עולם ומלואו כשאתם מקיימים את אמרת חז"ל כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא". בין הבטיח למתנדבים להמשיך ולעמוד לימינם תוך שמירה על גדרי ההלכה והצניעות.

ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו הודה אף הוא למתנדבים על פעילות הקודש והודיע על הקמת ארגון סניף הצלה בנצרת עילית שיפעל כסניף של הצלה גוש דן ויהיה מסונף למגן דוד אדום.

במהלך השבת המרוממת שעברה על המתנדבים כונני מד"א והצלה גוש דן, השתתפו מלבד רב הארגון הגרש"א שטרן גם יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני, מזכ"ל התנועה הרב יעקב אשר, יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק ויו"ר הצלה גוש דן הרב אשר שלומוביץ.

במהלך השבת נשא ח"כ הרב משה גפני דברים בפני המתנדבים ואמר: "בקרוב, עם כינון הממשלה החדשה, יחוש כל בית בישראל את השינוי המבורך".

למעלה מ-200 מתנדבי הצלה גוש דן שבתו בצפון (4)

הרב גפני ביקש להודות למתנדבי ארגון "הצלה גוש דן" שהינו ארגון הצלה הראשון שהוקם בארץ ישראל, על פועלם החשוב כל השנה בכל שעות היממה במקצועיות ומסירות שראויה לחיקוי וכן למגן דוד אדום שמאפשר למתנדבים לפעול במקצועיות רבה תוך שמירה על כללי ההלכה.

הרב יעקב אשר, עמד בדבריו על אותם המנסים בכל דרך "לחנך" את הציבור החרדי וציין כי בציבור החרדי קיימים מגוון ארגוני חסד בכל תחום כמו ארגון "הצלה גוש דן" המושיטים יד לכל פונה מבלי לבדוק בציציותיו ובאורחות חייו.

במהלך השבת העביר הרב חנניה צ׳ולק יו"ר "עזר מציון" שיעור לנשות מתנדבי ׳הצלה גוש דן׳, בנושא חינוך ילדים ועל הזכות הגדולה שהיא מנת חלקה של כל אישה השולחת את בעלה לעסוק בצרכי הכלל, ועל אחת כמה וכמה בדברים הנוגעים להצלת נפשות.

בסעודה שלישית נשא דברים הרב חנניה צ׳ולק בפני מתנדבי הארגון, ועמד בדבריו על הזכות של מתנדבי ׳הצלה גוש דן׳ שבראשם עומד רב הארגון, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א כאשר כל חפצו הוא הצלת נפשות תוך הקפדה על קוצו של יו"ד בדקדוק ההלכה בהמשך דרכו וחפצו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל.

בדבריו של יו"ר הצלה גוש דן הרב אשר שלומוביץ הוא בישר למתנדבים כי החל מהשבת הבאה תחודש עבודתו של גוי שבת, שיחזיר את מתנדבי "הצלה", תורני השבת, מאירועי החירום לבתיהם.

הרב שלומוביץ ציין כי הגרש"א שטרן שליט"א רב הארגון, קרא להנהלת הארגון והפציר בהם לעשות ככל שביכולתם על מנת שדבר זה יחזור למתכונתו כבעבר. כאשר דבר זה היה בנפשו של מרן פוסק הדור בעל "השבט הלוי" זצ"ל. "בשלושים של מרן זצ"ל שארגון ׳הצלה גוש דן׳ נוסד בסלון ביתו, יהא דבר זה לעילוי נשמתו הטהורה", הוסיף הרב שלומוביץ בהתרגשות.

הרב שלומוביץ ביקש להודות למר אלי בין מנכ"ל ארגון מד"א על חלקו בקיום שבת נפלאה זו, ועל כך שעומד לימין הארגון במהלך כל השנה ומאפשר למתנדבים לפעול על פי גדר ההלכה.

הייתה זו הזדמנות למתנדבים לשבות בצל בני משפחתם וחבריהם ולהתגבש יחדיו לקראת המשך התנדבותם בסיוע להצלת חיי אדם, מעשה אותו הם עושים יום יום.

עם צאת השבת הודו המתנדבים נרגשות לראשי מד"א והצלה גוש דן על השבת שאיפשרה להם לאגור כוחות לקראת המשך הפעילות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture