Yonatan Sindel/Flash90

צה"ל נערך לסגר כללי: המשטרה תשלוט – חיילים לא חמושים יסייעו

דובר צה"ל, עדכן על היערכות צה"ל ואמר כי בהתאם להחלטות שיתקבלו, הצבא מוכן להקצות גדוד לכל מחוז - "שמונה גדודים בשלב הראשון". הוא הוסיף כי "אנחנו רק מסייעים, החיילים כפי הנראה לא יהיו חמושים". חיל הרפואה ישיק מעבדה לבדיקת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, חשף היום (שלישי) את היערכות צה"ל לאפשרות שיוטל סגר ככלי בישראל: "טרם יש פקודה אליה. הפו״ש יהיה של משטרת ישראל, ואנחנו מסייעים בעניין. יש שתי מדרגות סד״כ- הראשונה מדברת על גדוד צהלי שמוקצה לכל מחוז משטרתי (סדר גודל של 8 גדודים בפאזה הראשונה), מתבססים כל גדודי ההכשרות של צהל. נעשה להם הכנה ייעודית לקראת המשימה".

"בשלב השני סדר גודל כפול, אבל זה עדיין תכנון ראשוני. הנושא יעבור ביממה הקרובה אישור תוכניות. חוזר ומדגיש שעוד לא ניתנה פקודה. הסמכות היא בלעדית של השוטרים. נמנע ממצב שבו חייל עושה פעולות, אלא יסייע. המודל נקרא שילוב זרועות, הוא עובד ביו״ש כבר הרבה שנים. הסמכות המשפטית תינקט מכך. החיילים יפעלו במודל של שיטור, לא רואים סיבה לעשות זאת בצורה חמושה. המיגון יהיה זהה לשל השוטרים".

הוא עדכן על היערכות פיקוד העורף לסייע לאוכלוסיות בסיכון: "הנהלים עוד לא סוכמו ברמת המדינה איזה אוכלוסיות. כשיתקבלו הנהלים, לנו יש נוהל קרב בפיקוד, גייסנו 1000 אנשים ליקל״רים ואנחנו מהדקים את הקשר כדי להבטיח שהמשימות יבוצעו כראוי על ידי פקער. בעיקר בהקשרי מזון ותרופות".

"אנחנו בעדיפות מוחלטת למערכת האזרחית, לא מגייסים בשלב זה רופאים כי לא רוצים להפריע. למעט מומחי תוכן מסויימים. איתרנו חובשים קרביים שיכולים להיות מוטלים לרשות המערכת האזרחית או הצבאית הרפואית", הוסיף תא"ל זילברמן. לדבריו, "סטטוס ההתמודדות הנוכחית והעתידית של צה״ל עם הקורונה. מיום ליום צהל הופך משמעותי יותר בעניין".

כחלק מסיוע של צה"ל למדינה בהתמודדות עם נגיף הקורונה, כחלק מפקודת "קרן אור" שאושרה בשבוע שעבר. "הערכות מצב שוטפות וייעודיות, ניהול המלוניות והרחבתן (גם לחוזרים מאיטליה), 150 רכבים של צהל שעוזרים לאנשי מדא, בתל השומר הרחבנו את הטיפול בילדי הצוותים הרפואיים ואנו מסייעים בסוגייה".

בצה"ל מסייעים לחוזרים מחול: "הצבא ידרש בעזרת פיקוד העורף לקלוט אותם לפי הנחיות משרד הבריאות", עדכן תא"ל זילברמן. "יש כמה החלטות: אחת לשים במלון בידוד, השנייה במלון לחולי קורונה, השלישית היא בידוד ביתי. אנחנו מקבלים אחריות על המנהל האדמיניסטרטיבי של העניין הזה. קלטנו בצפון חוזרים מאיטליה, עתידים לקלוט את החוזרים מהודו. אם נדרש, נרחיב למקומות נוספים".

מעבדת בדיקה פנים צה"לית

בצה"ל עדכנו גם כי כרגע יש בצה"ל 23 חולים בקוונה, נדבקו סך הכל 25 ואחד הבריא ואחד השתחרר. יצוין שכולם במצב קל. 16 מתוכם במתקן צה"לי באשקלון. 5600 חיילים בבידוד ביתי, הירידה המספרית היא כתוצאה מחיילים שחזרו מחול לפני שבועיים ויצאו מהבידוד. יש 240 חיילים בודדים בבידוד, רובם במתקן באולגה.

בצה"ל מתכוונים לבצע בדיקות קורונה באופן עצמאי. "חונכים היום מעבדה פנים צה"לית", אמר דובר צה"ל. "המעבדה מבוססת על מעבדה קודמת שהייתה לבדיקות דנ"א של הרבנות הצבאית בשיתוף חיל הרפואה. מיועדת בשלב זה לבדיקות חיילים, בצורה נפרדת מבדיקות המדינה. על פי הנחיות משרד הבריאות. תנוהל על ידי מספר רופאים במעמדות אזרחיות וחיילים של חיל הרפואה".

עוד הוסיף כי, "אנחנו נבנה תוכנית לבדיקה ממוקדת של יחידות ספציפיות. יש 300 בדיקות של משרתי צהל בשלושת הימים הקרובים, רוצים להגיע לקצב של מאות בודדות ביום. גם השינוע של הבדיקות למעבדה יבוצע באופן פנים צבאי על ידי חיילי חיל הרפואה והמשטרה הצבאית. צוואר הבקבוק הוא ההכלה של המעבדה, לא ערכות הבדיקה".

למרות המצב, בינתיים הגיוסים נמשכים כרגיל. "היו גיוסים מוצלחים השבוע. יש התאמות טקטיות באימונים בהתאם לקורונה", אמר דובר צה"ל. הוא הוסיף כי "לא נאלצנו לסגור מוצבים, ההפך. מוצבים שהיו סגורים לפני הקורונה נפתחו כי יש עכשיו עוד שליש מהסד״כ. מכילים על כלל משרתי הבסיס את הסגירות, רוצים לצמצם באופן משמעותי את הכניסות והיציאות ולכן נמנעים מכך ככל הניתן".

בצה"ל נערכים להשבתת התחבורה ציבורית ותכננו רשת היסעים פנים צהלית שמבוססת רק על אמצעים צהליים. "נפעיל כפונקציה של מה שיתקבל בהחלטות המדינה". יצוין שלמרות המצב, נערך שת״" ראשון עם חו״ל מאז הפסקת האימונים. "מתרגלים סיטואציה של אופק מטס ותקיפה. בניגוד לתרגילים אחרים, הכל מתבצע באוויר, טסים איתנו בתיאום", אמר הקצין הבכיר.

עוד סיפר בתדרך לכתבים הצבאיים כי "רואים בחלק מהמקומות המשך פעילות עויינת, אבל יש רגיעה יחסית כי הקורונה היא אלמנט מרסן כל כל המזרח התיכון".

חיילים מסיעים בדיקות

עוד בעילות צה"ל לסיוע למערכת הבריאות: צה"ל מסייע למד"א בלקיחת דגימות – כ-100 חיילים מחיל הרפואה ונהגים (בהובלת אט"ל והתמיכה של פקע"ר), וכ-150 רכבים צבאיים הוקצו למשימה עד כה. לטובת המתחם "היבדק וסע" בגני יהושע הוקצו כ-18 חיילי הסדר שישמשו כסדרנים. בהמשך, מתוכננים להיפתח כחמישה מתחמים נוספים בחיפה, ירושלים, פתח תקווה, ראשון לציון ובאר שבע. המתחמים החדשים יפעלו מסביב לשעון, 24 שעות ביממה.

פתיחת מוקד מידע של מגן דוד אדום בפיקוד העורף: מטרת המוקד הייעודי היא לתגבר את המענה לאוכלוסיות השונות בנוגע לנגיף הקורונה. לצורך כך גויסו אנשי מילואים שמאיישים את המתחם. המוקד מיועד למי שנמצא בבידוד בבית ופיתח תסמינים דוגמת חום מעל 38 מעלות, שיעול או קשיי נשימה. ניתן לפנות באמצעות חיוג לקו הקבוע של מד״א שמספרו 101. המוקד מאויש 24 שעות ביממה על ידי אנשי מד״א ואנשי פיקוד העורף בסדיר ובמילואים.

מערך השמרטפיות של פיקוד העורף וחיל החינוך והנוער החל לפעול במטרה להקל על גורמי הרפואה במדינה, כדי שיוכלו למלא את משימתם הלאומית בימים אלה. השמרטפייה הראשונה נפתחה בבית ספר ברמת גן, בסמוך לבית החולים "שיבא" תל השומר והיא תקלוט כ-150 ילדים של רופאי ועובדי בית החולים, אשר יתפנו לעבודתם החשובה. הילדים יחולקו לקבוצות קטנות, לפי הנחיות משרד הבריאות, ויופעלו ע"י כ-50 חיילי פרק המשימה הלאומית ממסלול הנח"ל של חיל החינוך בתוכניות פדגוגיות שהכינו למטרה זו ובאמצעי הלמידה מרחוק של משרד החינוך.

יחידה התגייסה במטרה לסייע במתן מספר פתרונות לחלק מהאתגרים הרפואיים בעקבות משבר הקורונה. ביחידה החלו לעבוד על מספר פרויקטים בתיאום ובשיתוף משרד הבריאות, מד״א ובתי החולים ברחבי הארץ ביניהם: שימוש במעבדות היחידה ובטכנולוגיה מתקדמת להתאמת מכשיר ״הביפאפ״ (מכשיר הנשמה ביתי) להנשמה לחולי קורונה, ייצור מסכות מגן לצוותים רפואיים, יצירת מדגים לאפליקציית ניהול מידע עבור מעבדת הבדיקות של הקורונה ועוד פרויקטים נוספים.

סיוע של יחידת 81: היחידה התגייסה במטרה לסייע במתן מספר פתרונות לחלק מהאתגרים הרפואיים בעקבות משבר הקורונה. ביחידה החלו לעבוד על מספר פרויקטים בתיאום ובשיתוף משרד הבריאות, מד״א ובתי החולים ברחבי הארץ ביניהם: שימוש במעבדות היחידה ובטכנולוגיה מתקדמת להתאמת מכשיר ״הביפאפ״ (מכשיר הנשמה ביתי) להנשמה לחולי קורונה, ייצור מסכות מגן לצוותים רפואיים, יצירת מדגים לאפליקציית ניהול מידע עבור מעבדת הבדיקות של הקורונה ועוד פרויקטים נוספים.

יחידה 8200 מסייעת לעשרות מורים ועובדי הוראה: היחידה פנתה למשרד החינוך בעקבות הפסקת הלימודים הפרונטליים בבתי הספר, על מנת לנסות ולסייע במה שנדרש. ממיפוי הפערים עלה כי ישנו צורך בסיוע והכוונה בהפעלת הפלטפורמות הטכנולוגיות. הוחלט כי המשרתים ביחידה, אשר נמצאים כעתודה בבית, ינצלו את כישוריהם לסייע לעשרות מורים ועובדי הוראה לתפעל את השיעורים הרשתיים כדי להצליח לשמור על שגרת החינוך בעבור התלמידים.

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי אמר כי "אנחנו עסוקים בלסייע למשרד הבריאות ולעשות את כל מה שמערכת הביטחון אומרת לנו". לדבריו, על הצבא לטפל בכמה משימות. "בסוגיית ההסברה, במסגרתה אנו מנסים לתרגם את הנחיות הדרג המדיני לכללים של עשה ואל תעשה, ולהבהיר את הרציונל מאחורי ההחלטות. החלק השני עוסק בתמיכת מערכת הבריאות, החל מהשמרטפיות וכלה בנושאים שזה לא הזמן לפרט אותם", הסביר, "החלק השלישי קשור לבידוד הנשאים – יש לנו מלון בתל אביב ושניים בירושלים. אנו מעבירים לשם נשאים ואנשים ששבו מחו"ל".

הוא ציין עוד כי "מתוך 150 שהועברו למלונות, 68 התגלו כנשאים של נגיף הקורונה". לדבריו, "באשר לשני הדברים האחרונים – אנחנו עמוק בתוך העשייה עם הרשויות המקומיות", אמר אלוף ידעי, "בנוגע לרשויות המקומיות, אנחנו עמוק בתוך העשייה, הגדרנו להם מה תפקידן ועל מה יש לשים את הדגש". הוא סיכם: "יחד איתן אנו בונים את המענה המבצעי לקראת אפשרות בו המצב ידרדר, כפי שראינו שקרה במקומות אחרים, ונקווה שלא נגיע לזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יכול בבקשה ללמד את הקצינים הבכירים לדבר עברית? סליחה ותודה

הם בלי נשק מי מפחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture