Flash90

מגיל 47 עד 100: אמריקה החרדית מסכמת חג באבל ויגון על קורבנות

במהלך שני ימי חג הפסח בארה"ב הלכו לעולמם כשלושים מטובי בניה של היהדות החרדית בניו יורק והאזור, לאחר שחלו בנגיף הקורונה. JDN מגיש את שמות הנפטרים המזעזעת ומשרטט קווים לדמותם של מרביצי התורה ואנשי חסד שנקטפו בחטף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אבל ויגון בקהילות החרדיות שבארצות הברית לאחר שבמהלך החג האחרון של פסח הלכו לעולמם כשלושים מטובי בניה לאחר שחלו בנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם כולו דבר שהותיר את כולם באבל ותדהמה רבה.

רשימת הנפטרים החלה לזרום אמש בשעות המאוחרות של הלילה עם צאת חג שביעי ואחרון של פסח בארצות הברית כאשר היא מונה עשרות אנשים חשובים, מרביצי תורה ואנשי חסד מהקהילות החרדיות שבארצות הברית. 'חדשות JDN' מגיש את רשימת הנפטרים המזעזעת ומשרטט קווים לדמותם:

הגאון החסיד רבי אהרן רוקח זצ"ל הלך לעולמו במהלך החג לאחר שחלה בנגיף המסוכן והוא בשנת השבעים לחייו. ר' אהרן הינו אחיו של כ"ק האדמו"ר מקאזלוב זצ"ל שנפטר אף מהנגיף לפני חג הפסח האחרון. המנוח היה מוכר מאוד בקהילה החרדית שבבורו פארק כאשר הוא היה מאיר פנים לכל אדם, מדי יום היה קובע את לימודו בשיעורים יומיים והיה מצרף אם אחרים למעגל ה'קביעת עיתים לתורה'.

עוד הלך לעולמו בשכונת בורו פארק הרב נחום דיק ז"ל והוא בשנת השמונים וחמש לחייו. ר' נחום דיק הותיר אחריו משפחה חשובה כשבניו ידועים בהרבצת תורה שלהם. המנוח היה ידוע במידות הטובות שהיו לו והוא זכה להעמיד דורות ישרים ומבורכים כשכולם עוסקים בחינוך והרבצת תורה.

גם החסיד הישיש הרב אברהם שמואל אבראמוביץ הלך לבית עולמו והוא בשנת המאה לחייו. המנוח היה עוד מתלמידיו של בעל ה'ויואל משה' מסאטמאר זיע"א והיה ידוע כבעל נשמה חסידית שקרבה אנישם רבים לאביהם שבשמים.

במונסי הלך לעולמו הרה"ח רבי יצחק ליבוביץ ז"ל והוא בשנת הארבעים ושבע לחייו, המנוח היה מחשובי חסידי ויזניץ במונסי. עוד הלכו לעולמם במונסי: הגברת רבקה קליין ע"ה והיא בתחילת שנות השמונים לחייה. ר' שלמה אריה לבל ז"ל והוא בשנת החמישים וחמש לחייו.

בבורו פארק הלך לעולמו הרב החסיד רבי משה עזרא אדלער ז"ל והוא בשנת השישים וחמש לחייו, המנוח היה מחשובי החסידים בקהילת ויזניץ שבבורו פארק.

עוד הלך לבית עולמו הרה"צ רבי יצחק טוביה רובין זצ"ל אשר היה אב"ד דקהילת צעשינוב בשכונת בורו פארק שבברוקלין ניו יורק והוא בשנת השישים ושתיים לחייו. כל ימיו התהלך ר' יצחק טוביה בענווה ובפשיטות והיה ידוע ברוחב תורתו ועומק עיונו.

ר' מרדכי גולדשטיין מחשובי האנשים בקהילה החרדית שבבורו פארק והוא בשנת השישים ושמונה לחייו. האשה החשובה מרת גולדה קורן ע"ה והיא בשנת התשעים לחייה. הרב אליעזר ברגער והוא בשנת השישים וחמש לחייו. גם ר' חיים מאיר גענץ מבורו פארק הלך לעולמו והוא בשנת החמישים לחייו.

בשכונת קראון הייטס הלך לבית עולמו הרה"ח רבי גדליה שמעלברג ז"ל והוא בשנת השישים וארבע לחייו. המנוח היה מחשובי חסידי חב"ד והיה ידוע בטוב ליבו ובהארת הפנים המיוחדת שהייתה לו. הותיר אחריו משפחה כבודה הכואבת את פטירתו.

בשכונת פלעטבוש הלכו לבית עולמם: הרב מרדכי ויינער ז"ל והוא בשנת החמישים ושבע לחייו. הרבנית הצדקנית מרת מלכה קלמענוביץ ע"ה. המנוחה הייתה אלמנתו של הגאון רבי שרגא משה קלמענוביץ זצ"ל מראשי ישיבת מיר בפלעטבוש.

בליקווד הלכה לבית עולמה האשה החשובה מרת שרה עאדס ע"ה והיא בשלהי שנות השמונים לחייה.

בשכונת וויאלימסבורג נפטרו מנגיף הקורונה: ר' משה מנדל גליק ז"ל והוא בשלהי שנות השישים לחייו. האשה מרת יענטא לוי ע"ה והיא בתחילת שנות השבעים לחייה. בקרית יואל הלך לבית עולמו הרב יצחק חיים פריינד ז"ל והוא בשנת השישים ושבע לחייו.

עם היוודע הבשורות הקשות על פטירתם בטרם עת של עשרות מטובי בניה של הקהילות החרדיות שבארה"ב אבל ועצבות גדולה במקום. יצוין כי חלק מנפטרי החג נטמנו כבר ביום טוב שני לדאבון ליבם של המשפחות הכבודות. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע כך? פשוט להבנה.
בישראל הטמפרטורות הרבה יותר גבוהות מאלה בארה'ב והוירוס חי ופורה יותר בטמפ' נמוכות מאשר בטמפ' גבוהות שגם אז הוירוס חי ועלול לפרוץ אך בהרבה פחות.
לכן בסתיו של אוסטרליה כרגע מס' החולים בהרבה פחות מישראל. אך באיטליה וספרד וארה"ב עדיין מזג אויר של בין חורף לאביב והנגיף שם יותר ברבייה.

פשוט שיבינו את המסר ויעלו לארץ הקודש לקראת הגאולהה ה שומר על ארץ ישראל זאת הנקודה

ה ישמוררררא

אנו חייבים להצטער בצרתם, שלא נהיה כמו ביתר וירושלים, שכידוע שם בגלל שלא הצטערו בצער אחיהם, סבלו גם הם, בואו לא נטיף מוסר לאחרים, ורק נשתדל לחזור בתשובה.

ברוך דיין האמת . שיהיו מליצי יושר ורחמים על כלל ישראל . וחתחזקו יחד כולם לדחוק רגלי מלך המשיצ לגאול אותו מיסורי הבידוד . ונשוב ללמוד ולהתפלל יחד . באחדות גדולה ובאהבה ללא גמול . אהבת חינם . וזה הכוח הגדול ביותר להביא את מלך המשיח שחי העולמים יואמר לצרותינו די די די . אמן . לבריאותם של כל החולים וזקוקים לכל ישועה . שבת שלום

גם אם את כל הניסים שנעסים בארץ או עם העם היהודי אפשר ל"הפריך" עדיין קשה יהיה לאדם עם ראש ושכל ישר(למעט כרוב פילוסופי)להסביר את כל ה"צירופי מיקרים"לשיטתם שקורים עם העם המיוחד הזה.אבל האמת ש ה' נותן מקום לטיפשים ליטעות?

אתה באמת מתיוון איני יודע אם אתה לבוש כחרדי .
אבל היום זה אופנה להיות מתיוון "חרדי".
שבת שלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture