רשמית: צה"ל והמוסד העבירו למשרד הבריאות את המשל"ט למאבק בקורונה

עם צמצום התפשטותו של נגיף הקורונה החלו המוסד וצה״ל במימושה של תכנית להעברת מקל למשרד הבריאות. כפי שעשה עד כה במגוון רחב של תחומים ובמיצוי רחב של יכולותיו. "צהל ימשיך לסייע ככל שיידרש במאבק במיגור הנגיף וערוך להרחיב את הסיוע בכל עת"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

היום (שלישי), נערך טקס לציון סיום הפעילות במרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה, בראשות ראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המוסד מר יוסי כהן, מנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן-טוב, ראש אגף הטכנולוגיה במוסד מר ח', ראש אגף המבצעים בצה"ל אלוף אהרון חליוה, ראש אגף המודיעין אלוף תמיר הימן וראש המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד.

מרכז השליטה הלאומי הוקם במרץ האחרון בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה לכנס את כלל הגופים המנהלים את המאבק בהתפשטות הנגיף ולאפשר קבלת החלטות על בסיס נתונים בזמן אמת. המרכז פעל בצורה מהירה, וזאת בתנאי חוסר ודאות, כדי לגבש ולשקף את תמונת המצב בנושא התחלואה וכדי לנהל את מדיניות הרכש והייצור העצמי. בכך, היווה מוקד ידע לאומי מרכזי ומשמעותי בניהול המאבק בהתפשטות הנגיף.

אנשי המרכז- נציגי המוסד, צה״ל ומשרדי הביטחון (מנהל הרכש והמנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית), האוצר והפנים- פעלו תחת הנחייתו המקצועית של משרד הבריאות במתווה של מכלולים בתחומי מקצוע שונים: רכש, ייצור עצמי, בדיקות, הנשמה וחמצן, טכנולוגיה, קשרי חוץ, מרכז המידע והידע הלאומי ועוד. עבודת המכלולים אפשרה לנהל את פעילות המרכז בצורה מסונכרנת ומתואמת על בסיס שותפות ושקיפות בין הארגונים.

בשבועות האחרונים, עם צמצום התפשטותו של נגיף הקורונה במרחב האזרחי, החלו המוסד וצה״ל במימושה של תכנית סדורה ומדורגת להעברת מקל למשרד הבריאות. כפי שעשה עד כה במגוון רחב של תחומים ובמיצוי רחב של יכולותיו, צה״ל ימשיך לסייע ככל שיידרש במאבק במיגור הנגיף וערוך להרחיב את הסיוע בכל עת.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר כי "האירוע פה מתרכז למשפט הידוע – 'אם אתה רוצה להגיע ראשון תרוץ לבד, אבל אם רחוק תרוץ ביחד'. חבורה מופלאה שרצה ביחד בשני ממדים, יכולות אישיות וארגוניות ומעמד הרוח והנפש. תראו לאן הגענו- מאוד מרשים בעיניי איך שארגונים מתארגנים כדי לפתור בעיה, ואתם עשיתם את זה. זה לא מובן מאליו שמדינה וקהילה יודעות לקחת סוגיה, לפרק אותה, ולהביא תוצאות כאלו. אנו יוצאים מהאירוע הזה יותר ענווים ויותר פרודוקטיביים".

"אני מעריך מאוד את כל מי שלקח חלק, זה היה מרשים בכל קנה מידה. אני בטוח שאנחנו מפיקים הרבה לקחים באופן שבו שאנו צריכים לתפקד, בנימה צבאית. כשאנחנו מתכוונים שצה"ל הוא צבא העם, לא הייתה שאלה כשהאירוע הזה פרץ. אנחנו מקבלים הרבה מהעם, איכות בלתי רגילה של אנשים. זה בדיוק המקום בו אתה צריך לסייע לעם הזה, וזה נעשה בכל הרמות בהתרוממות רוח. ועכשיו, אנחנו בשבילכם. לא עד חצי המלכות, אלא כל המלכות. זה בעיניי המושג 'צבא העם', ואני מניח שזו הרוח בכל הארגונים כאן. שנדע לזכור את הרוח הזו גם באירועים קשים אחרים שיהיו לנו, ועוד יהיו לנו", דברי הרמטכ"ל.

ראש המוסד, יוסי כהן, אמר כי "הקורונה הייתה ועודנה איום פוטנציאלי ומסתורי. היה צריך לתת כתף, ואנשינו- שזיהו את הצורך- נענו ללא היסוס לאתגר. אין לנו מומחיות רפואית. אנחנו לא אפידמיולוגים. מה שהבאנו אתנו הייתה הרוח של המוסד, ולצדה רוח צה״ל וכלל מערכת הביטחון. הבאנו אתנו את היכולת לזהות בעיות, לפרק אותן לגורמים ולמצוא פתרונות. הבאנו יכולת טכנולוגית, לוגיסטית ומודיעינית. הבאנו את קשרי החוץ שלנו. ובעיקר הבאנו את הרוח של הארגון: אופטימיות, מסירות, יזמות, הסתערות על משימות – רוח קרב. אני גאה בחלקנו הצנוע במערכה נגד המגפה. אני גאה בעובדי המוסד. אני גאה לעמוד לצד אנשי הרפואה ומערכת הבריאות, אנשי מערכת הביטחון והצבא, ויחד כל עם ישראל שכמו תמיד- כשצריך, העם הזה עומד במבחן".

מנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן-טוב, אמר באירוע כי "החוסן של מדינת ישראל מבוסס על חוסן בטחוני וחוסן חברתי, שאבן הראשה שלו היא מערכת בריאות מתפקדת, שיודעת להתמודד עם אתגרים אדירים כמו אלה שהתמודדנו עימם. שילוב הכוחות בין כלל הגופים הוכיח את עצמו בהתמודדות עם הנגיף, וביחד נוכל לו גם בהמשך אם יידרש".

הפעילות של צה"ל במרכז השליטה עסק עיקר באיסוף המידע הרלוונטי לקבלת ההחלטות מכלל צירי העבודה במרכז השליטה וגיבוש תמונת מצב. ניטור המידע, ניתוח, שליטה ובקרה על אזורי הידבקות ברחבי הארץ, אספקת מזון, תרופות ואמצעים טכנולוגיים. שליטה ובקרה על פעולות שטח של הגופים כגון בדיקות, חיטוי ובידוד.

ניהול צירי העבודה במרכז השליטה. תעדוף המשימות בין כלל הגופים המעורבים ומיצוי יכולותיהם. אחסון ציוד רפואי בשמונה מחסנים במרכזי ציוד הלחימה ברחבי הארץ ושינועו. אספקה של כ-900 מכונות הנשמה ממלאי צה״ל. הובלת מכלול מפעל המידע והידע, המרכז מסד נתונים רחב לניהול ולחיזוי צרכים רפואיים.

נתניהו הודה לראש המוסד והודיע על העברת החמ"ל למשרד הבריאות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture