Yonatan Sindel/Flash90

קפסולות לפי כניסות: השרים החרדים דנו עם גמזו במתווה חדש לבתי הכנסת

גמזו הסכים כי בבתי כנסת ב"ערים אדומות" יתאפשרו שתי קפסולות בכל כניסה, כשכל קפסולה מונה 10 אנשים ותחת מגבלה של 4 מטר למתפלל. המפלגות החרדיות דורשות מתווה מקל יותר, עם יותר קפסולות על כל כניסה ויותר מתפללים בכל קפסולה. סביבת ליצמן: "גמזו עושה צחוק מאיתנו, עבר את הגבול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בפגישה שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה בנימין לראשי המפלגות החרדיות השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי, שעסקה בין היתר בנסיעה השנתית של חסידי ברסלב לאומן, דנו הצדדים גם במתווה המפלה של בתי הכנסת. בפגישה השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל מאיר בן שבת ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שספג זעם רב מהנציגים החרדים.

בתום הפגישה, לא הושגה הסכמה מלאה בנושא בתי הכנסת. גמזו הסכים כי בבתי כנסת ב"ערים אדומות" יאפשר הכנסה של שתי קפסולות בכל כניסה, כשכל קפסולה מונה 10 אנשים והכול תחת מגבלה של 4 מטר למתפלל. עם זאת, המפלגות החרדיות דורשות מתווה מקל יותר, עם יותר קפסולות על כל כניסה ויותר מתפללים בכל קפסולה.

הכעס על גמזו הוא גם על הסחבת בשלושת השבועות האחרונים ובמימוש הבטחתו להשוואת המקבלות על בתי כנסת למלונות ומסעדות לפי גודל. "גמזו עושה צחוק מאיתנו ודוחה הכרעה בדבר כה פשוט וברור תוך אפליה מקוממת. הוא דוחה ודוחה כדי להגיע לחגי תשרי. בבלפור חוגגים בהפגנות, הקניונים פתוחים, מסעדות ובתי מלון פועלים והשמים נפתחים – ובתי כנסת תקועים שרירותית. די. גמזו עבר את הגבול", צוטטו ב'ווינט' גורמים בסביבת ליצמן.

על פי הדיווח, בדיון הושגה הסכמה על מתווה מורכב שמשווה את ההגבלות בהם לאלה באירועי תרבות. מספר המשתתפים המותר יהיה תלוי בכמות הפתחים, בגודל האולם, ובהיותה של עיר אדומה/כתומה/צהובה/ירוקה. באופן תיאורטי, בחלל גדול מאוד עם מספר פתחים מתאים בעיר ירוקה אפשר יהיה להכניס עד 1,000 איש גם בבית כנסת וגם באולם תרבות. למעשה, ההחלטה היא להפעיל את שיטת הרמזור על בתי הכנסת. המתווה יובא מחר לאישור קבינט הקורונה.

כזכור, ועדת חוקה בראשות ח"כ יעקב אשר הגבילה בשבוע שעבר את תקנות קבינט הקורונה שאושרו לשבוע בלבד. זאת, במקום דרישת הממשלה לאשר את התקנות למשך 28 ימים. ח"כ אשר הסביר כי הציבור לא יכול להמתין לפרסום תכניתו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ועל כן התקנות יאושרו רק באופן זמני. הוא אף הדגיש: "בתיאום עם דרעי ליצמן וגפני, אני מודיע שלא נקבל יותר הארכה נוספת".

"אם לא תהיה תכנית – ביום שלישי הבא (מחרתיים, ח.ג.) בחצות התקנות יפקעו", הבהיר יו"ר הוועדה. יאשר אמר בדיון כי "אני פונה אליכם להביא את תכנית משרד הבריאות ופרופ' גמזו עוד השבוע. אני לא מוכן לקבל דחיה בתכנית, או להמשיך את הדרך הזו של טפטופים אלא רוצה את התכנית הגדולה. עם ישראל מחכה לתכנית ולא יכול להיות שהיא תידחה כל פעם, הרי כולנו רוצים את אותו הדבר- אמון הציבור ואכיפה מסודרת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture