Yossi Zeliger/Flash90

דיווח: המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים הפסיק לקבל חולי קורונה

נתוני התפוסה בבמחלקות הקורונה בבתי החולים: במרכז הרפואי לגליל שבנהריה נרשמה תפוסה של 135%, בבית החולים שערי צדק בירושלים 119%, בהדסה הר הצופים בירושלים 100%, בבית החולים רמב"ם בחיפה 91%, בהלל יפה שבחדרה 82% ומרכז הרפואי זיו בצפת 81%

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים נסגר לקבלת חולי קורונה חדשים – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הפרסום, מנכ"ל בית החולים פרופסור עופר מרין הודיע למגן דוד אדום שלא להעביר למוסד עוד חולים בנגיף. עשרות חולים שהיו אמורים להתאשפז בו הופנו לבתי חולים אחרים. במרכז הרפואי "שערי צדק" נמצא המספר הגדול ביותר של חולי קורונה שמצבם קשה, בהם גם מונשמים שמצבם אנוש.

ב'חדשות 13' דווח כי במרכז הרפואי לגליל, שכבר הודיע מוקדם יותר שאינו יכול לקלוט עוד חולי קורונה, נרשמה תפוסה של 135%, בבית החולים שערי צדק בירושלים 119%, בהדסה הר הצופים בירושלים 100%, בבית החולים רמב"ם בחיפה 91%, בהלל יפה שבחדרה 82% ומרכז הרפואי זיו בצפת 81%. בית החולים שיבא פתח מחלקת קורונה נוספת.

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, הודיע מוקדם יותר כי החליט להפסיק את קליטתם של חולי קורונה נוספים בעקבות העומס הגדול במחלקות הקורונה וביחידות לטיפול נמרץ, במיוחד בכל הקשור לחולים קשים ומונשמים. נכון לעכשיו מאושפזים בשלוש מחלקות הקורונה בבית החולים 85 חולים מאומתים, מתוכם 30 חולים במצב קשה (שלושה מהם מונשמים), 27 חולים במצב בינוני והשאר קל. בבית החולים הסבירו כי הבעיה אינה רק חולי הקורונה, אם כי העובדה שבמרכז הרפואי ישנם 30 חולים קשים ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי, וכמו כן חולים נוספים בטיפולי נמרץ ילדים, נוירוכירורגי ולב.

"כמות הצוותים המיומנים שעומדת לרשותי נכון לעכשיו ויכולה לטפל בחולי קורונה קשים היא מועטה ביותר", מסביר פרופ' ברהום. "האפשרויות שעמדו לרשותי היו להעביר חולים קשים נוספים למרכז הארץ, כדי שיטופלו ע"י צוותים מיומנים, או שאנחנו נטפל בהם ע"י צוותים אותם הדרכנו. הצוותים שאנו הדרכנו הוכשרו למקרה שהמערכת נמצאת כולה במצב של אי ספיקה. תודה לקל, זה לא המצב כרגע. אין שום סיבה שאני אטפל בחולים קשים ומונשמים ע"י צוותים לא מיומנים, אם אני יכול לשנע אותם למרכז הארץ. אני עושה הערכת מצב כל בוקר וכל ערב, ונכון לעכשיו החלטתי שלא להעביר חולים למרכז. יחד עם זאת, במצב הנוכחי אתקשה מאוד לקלוט חולים נוספים, מכיוון שאין לנו מספיק צוות מיומן לחולים קשים ומונשמים, ולכן הוריתי על הפסקת קליטתם של חולי קורונה".

יצוין כי במרכז הרפואי לגליל ישנן שלוש מחלקות קורונה עם תפוסה של למעלה מ-90 אחוזים: מחלקת כתר גריאטריה (המחלקה הראשונה והוותיקה ביותר), כתר מונשמים (באגף השיקום) וכתר א'. נכון לעכשיו, ישנן שלוש מחלקות פנימיות בלבד שהינן פעילות במרכז הרפואי. מתוך שלוש המחלקות הפנימיות האחרות, ישנן שתי מחלקות שעוברות שיפוצים כדי להסב אותן למחלקות קורונה ומחלקה שכבר הפכה באחרונה למחלקת קורונה (כתר א') ומתמלאת במהירות רבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture