Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה הוחלט: הכפלת מספר הבדיקות בבתי האבות לכ-20 אלף

קבינט הקורונה החליט: הכפלת מספר הבדיקות בבתי האבות והמוסדות הגיראטרים, בניית מתווה לביקור של בן משפחה של אדם מבוגר שחי בגפו, מתן קדימות בתורים למבוגרים ומאמץ הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת. סוכם עם משרד הביטחון: יוקצו מלוניות לבידוד של עובדים זרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאור בקשתה של השרה לשוויון חברתי וגמלאים, דן הערב קבינט הקורונה בצעדים שיש לנקוט על מנת להגן על חיי המבוגרים מפני נגיף הקורונה וכמו כן לסייע להם בשגרת חייהם. בדיון הקבינט הוחלט בין היתר על הכפלת מספר הבדיקות במוסדות בהקדם, לכ-20,000 בדיקות ביום.

בנוסף משרד הבריאות יציג בישיבת הקבניט הבאה מתווה שיאפשר ביקורים של אנשים מבוגרים החיים בגפם ע"י בני משפחתם. בדיון העלתה השרה כהן את הקושי האדיר של אלמנים ואלמנות שחיים בגפם וכמו כן של מבוגרים המטפלים בבן זוג הנמצא במצב סיעודי. לדבריה קבוצות אלו נמצאות בסיכון גבוה וסובלות ממצוקה קשה של בדידות ויש לגבש החלטה שתעודד בני משפחה לבקרם בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הצעת משרד הבריאות תאזן בין הצורך להגן על בריאותם לבין הצורך לשמור על חוסנם הנפשי. יצויין כי כבר כיום קיים סייג לסגר לפיו ניתן לבקר אדם הנמצא במצוקה או זקוק לסיוע.

עוד הוחלט על מתן קדימות בתור לאזרחים ותיקים בשירותים ציבורים וצרכניים, בדגש על בנקים ועל רשתות שיווק מזון. המשרד לשוויון חברתי וגמלאים ייצור קשר עם כלל העסקים שמעניקים שירותים יומיומיים לאוכלוסייה המבוגרת ויפעל בתיאום עימם על מנת להוציא לפועל את הקדימות בתור לאזרחים.

יקודם יום בחודש, ה-28 לכל חודש, שזהו היום שבו מבוצעת חלוקת קצבת הזקנה, שבו יוקצו שעות מסויימות בהן בנק הדואר יעניק שירות אך ורק לאזרחים ותיקים. זאת, על מנת לתת מענה למבוגרים שאין להם חשבון בנק וחייבים להגיע לבנק הדואר על מנת לקבל את קצבת הזקנה.

במהלך הדיון ציינה השרה כי בגל הראשון של התחלואה כ-56% מהנפטרים היו בקרב דיירי המוסדות (בתי האבות והמוסדות הגריאטריים) וכי כיום, בגל התחלואה השני, שיעור הנפטרים מהמוסדות ירד לכ-30%. את הירידה הזו הסבירה השרה בכמות הבדיקות הגדולה שמבוצעות מדי יום בקרב העובדים והעובדות שנכנסים למוסדות. כיום, כמות הבדיקות היומית הממוצעת עומדת על כ-12 אלף בדיקות.

במסגרת הדיון, ביקשה השרה כהן להגדיל את מספר הבדיקות המוקצות לתכנית "מגן אבות ואמהות", כך שלקראת החורף הצפוי, מספר הבדיקות יגיע ליותר מ-20 אלף בדיקות ביום, שכן הדבר נדרש הן לאור העלייה בגל התחלואה והן לאור החורף הצפוי. ראש הממשלה הסכים שמדובר בצורך דחוף וביקש לחזק את חומות ההגנה סביב בתי האבות על מנת להגן על החיים של הדיירים. ראש הממשלה הורה לאנשי משרד הבריאות להכפיל בתוך כשבועיים את מספר הבדיקות במוסדות השונים, בהם מתגוררים כ-100 אלף אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלויות.

בקבינט עלה גם הצורך בקמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת, וסוכם כי על השרה מירב כהן להציג בפני שרי קבינט הקורונה הצעה למהלך הסברתי וכמו כן את דרכי הגישה לאוכלוסייה המבוגרת. מאמצי ההסברה יתמקדו בעידוד האוכלוסייה המבוגרת ליציאה להתאווררות בטוחה מהבית מעת לעת, וכמו כן בעידוד היציאה לטיפולים רפואיים ולבדיקות רפואיות.

בנוסף, השרים עודכנו כי טרם הועבר השיפוי הדרוש לבתי האבות הפרטיים שנאלצו להתמודד עם הוצאות גדולות מאוד עקב משבר הקורונה וכי יש לשמור על איתנותם הפיננסית, כי אם מצבם הכלכלי יתערער, הראשונים לשלם את המחיר יהיו דיירי המוסדות הקשישים. סוכם כי אגף תקציבים יישב עם נציגי המוסדות וידון עימם על פרטי השיפוי הדרוש.

השרה כהן עדכנה את השרים בקבינט בדבר שני מהלכים שהוצאו אל הפועל בשבוע החולף:

1. הסכם עם משרד הביטחון במסגרתו יוקצו מלוניות לבידוד של עובדים זרים שהגיעו לארץ על מנת לטפל בחולים סיעודיים שידם אינה משגת. על פי השרה, הסכם זה בא לתת מענה למצוקה שנוצרה בשטח, של חולים סיעודיים שאין להם את האפשרות הכלכלית לממן מכיסם בידוד של שבועיים במלונית לעובד זר שמגיע לטפל בהם. החסם הזה מנע מאותם אנשים לקלוט עובד או עובדת ואילץ את בני משפחתם לטפל ביקיריהם בעצמם, דבר שדרדר את מצבן של משפחות רבות מבחינה בריאותית וכלכלית. המימון יינתן לחולים סיעודיים שעומדים במבחן הכנסה.

2. משרד החוץ חתם היום עם נפאל וגיאורגיה על הסכם, במסגרתו יגיעו עובדים זרים לעבוד בתחום הסיעוד בבתי האבות ובמוסדות הגריאטרים. זאת, על מנת לתת מענה למחסור החריף בכח אדם במוסדות.

מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי וגמלאים, יעל מבורך, הציגה בדיון את היערכות המשרד למתן מענה לאוכלוסייה המבוגרת העצמאית בקהילה (קיימים כמיליון ומאתיים אלף אזרחים ותיקים, 800 אלף מתוכם מוגדרים כעצמאיים והיתר מוגדרים כנתמכי רווחה ומטופלים ע"י משרד הרווחה). כחלק מאותה היערכות, הורחבו שעות הפעילות של המוקד לאזרחים ותיקים במספר 8840* והוא יפעל בימים א-ה בין השעות 08:00-20:00 וביום ו' בין השעות 08:00-12:00.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture