Yonatan Sindel/Flash90

גמזו: "מה שקרה בשבועיים האחרונים זו מהפכה בהורדת שיעורי התחלואה"

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל דנה בשעה זו בהשארת הסגר על ערים אדומות בוהקות. ישנה אפשרות שבסופו שהסגר על הערים האדומות יימשך רק ארבעה ימים ויהיה חלקי: מערכות החינוך לבני 6-0 יוחרגו ומגבלת היציאה מהבית תישאר על ק"מ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס להמלצות המעודכנות שלו לועדת השרים לענייני אזור מוגבל ואמר ל'ווינט' כי "מה שקרה בשבועיים האחרונים זו מהפכה של ממש בהורדת שיעורי התחלואה וזה על אף החשש וכל האתגרים. אנחנו רואים ירידה בשיעור התחלואה ויחס ההכפלה – והקצב בירידה הפתיע גם אותנו. הירידה היא אמיתית ולא נובעת מאי רצון ללכת להיבדק. אנחנו יורדים כל הזמן בכמות החיוביים, גם בירושלים".

גמזו הוסיף כי "אף אחד לא לחץ עליי ואין פה שום לחץ. רואים יחס הכפלה נמוך יותר ביישובים החרדיים. מהרגע שהם נכנסו לעניין ואפקט ההתקהלויות מראים ירידה בתחלואה. סגר על ערים כתומות ייראה לא טוב וזה לא סביר. ביום רביעי נבין את ההשלכות של שמחת תורה ונוכל בוודאות לדעת האם המגמה מתמשכת או לא. אני מעריך שהיא תימשך וחוץ מאלעד – המגמה ממשיכה ביתר היישובים. תהיה עד יום רביעי הגבלה יותר על כניסה ויציאה באותם יישובים".

על פי ההדלפות שפרסמו איתמר אייכנר ואדיר ינקו, ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין הציג לשרים כי נתוני העיר במגמת ירידה ולכן הוא מתנגד לסגר, ואף דרש לפתוח את מערכת החינוך. גם ראש מועצת רכסים הציג ירידה משמעותית בתחלואה, אך אמר כי אם יוחלט להטיל מגבלות – יש להגביר את מאמצי האכיפה ביישוב.

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, אמר כי סגר חלקי בעירו לא יהיה יעיל, וטען כי מאז הסגר המלא התחילה הירידה בתחלואה בעירו. הוא ציין את הקושי בגיוס התושבים לתקופת סגר נוספת, וביקש סיוע נוסף למניעת התחלואה לצד פתיחה מבוקרת של מוסדות החינוך.

ראש העיר ירושלים משה ליאון הוסיף כי העיר כולה מצויה במגמת שיפור בימים האחרונים אך אמר כי יש להמתין לנתונים שיתבססו על יום ראשון, שצפויים להיות טובים יותר. ליאון ביקש להחריג שכונות עם תחלואה נמוכה יותר, ויצוין כי בעקבות שיחות שערך הוחרגו שכונות רבות מתחילת ההגבלות הכלליות. בהצעת המחליטים שהועברה לשרים נכתב כי הנתונים ברשויות האדומות אכן בירידה, אך עדיין מדאיגים וגבוהים משמעותית מבשאר הארץ. כמו כן הוצע כי מוסדות החינוך ברשויות האדומות לא יוגבלו מעבר למה שמוסדות החינוך בשאר המדינה.

בביתר עילית ובמודיעין עילית התבקשו השרים לאשר סגר עד 24 באוקטובר, וראשי הערים מתנגדים לכך. ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, טען כי אין כל הצדקה לסגר – וכי אין לשתף פעולה עם סגירת החינוך בעיר שפוגעת קשות בתושביו. ראש העיר מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, הוסיף כי סגירת מוסדות החינוך עלולה לייצר עלייה בתחלואה, שכן הילדים לא נמצאים בהשגחה.

רשימת הערים האדומות המסתמנת כסופית כוללת את בני ברק, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית רכסים וכמה שכונות בירושלים. יודגש כי בעקבות השינויים והדיווחים הסותרים, טרם ברורה בוודאות רשימת הערים האדומות והשכונות בירושלים שיישארו בסגר – היא תובא שוב באופן מסודר כשתתפרסם באופן רשמי. יצוין ש'השימוע' לחלק מראשי הערים עדיין נמשך.

כתבנו יעקב בנדה דיווח מוקדם יותר ב'מקומי JDN' כי ברגעים אלה מתנהל שימוע של העיר ירושלים מול משרד הבריאות על הסגר המסתמן בשבוע הבא. ראש העיר מציג עמדה נחרצת נגד הסגר ומביא נתונים ומומחים שתומכים בעמדתו. בעקבות עמדת ראש העיר והנתונים שמציג על ההצלחה במלחמה בבלימת התחלואה, מסתמן שמשרד הבריאות יקל בצורה דרמטית על הסגר הדובר ויוטל סגר על רמת שלמה, רמת אשכול ומטרסדוף בלבד.

מ'מגן ישראל' נמסר בהודעה רשמית כי "לאור מגמת הירידה בנתוני התחלואה בערים האדומות בוהקות המליץ פרופ' גמזו, לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע, להוריד את הערים בית שמש וקרית מלאכי וכן מספר שכונות בירושלים מהרשימה של הערים עם תחלואה גבוהה בהם ימשך הסגר. כמו כן ימליץ פרופ' גמזו להגביל את משך הסגר עד יום רביעי בחצות מתוך הערכה שאם המגמה תימשך לא יהיו כנראה ערים אדומות בישראל".

ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל במסגרת התמודדות עם נגיף הקורונה החדש התכנסה בשעה 14:00 באמצעות ועידה טלפונית, הישיבה עדיין נמשכת. ההחלטות המרכזיות נוגעות לשאלה אילו ערים ושכונות ייכללו ברשימה הסופית, האם תושבי אותם יישובים יוכלו לצאת לעבודה מחוץ לתחומי היישוב והאם יתקיימו ביישובים אלו לימודים במוסדות הגיל הרך בדומה לכל יתר המקומות.

ב'חדשות 12' דווח כי במהלך דיון מקדים של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ומשרד הבריאות דנו בשאלה האם להטיל סגר מלא על הערים האדומות – או להסתפק בהגבלות חלקיות בלבד. עדיין ישנה אפשרות שבסופו של דבר הסגר על הערים האדומות יימשך רק ארבעה ימים ויהיה חלקי: מערכות החינוך לבני 6-0 יוחרגו ומגבלת ההתרחקות מהבית תישאר על 1,000 מטרים.

ב'חדשות 13' דווח כי וועדת השרים צפויה לדון בפתיחת הגנים גם בערים האדומות. על פי הדיווחים, גמזו סבור כי יש ירידה גדולה בתחלואה ומספר הנדבקים בערים החרדיות פחת באופן משמעותי, ולכן ניתן לבצע הקלות בסגר גם בערים אדומות. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי "ישנה ירידה משמעותית במספר הנדבקים בערים האדומות, וכי קיימת התלבטות אילו הגבלות יש להטיל עליהן".

עוד דווח שמהנתונים המעודכנים עולה כי אותן ערים עדיין מהוות את המוקדים המרכזיים של תחלואה בישראל – אך לאור הירידה בשיעור הנדבקים, עלתה ההתלבטות אם להטיל סגר מלא שכולל גם את איסור המסחר והצבת מחסומים בכניסות וביציאות לאותם היישובים – או רק להגביל בהם התקהלויות בלבד, ללא מחסומים וכן לאפשר פעילות כלכלית ברמה מסוימת. אחד התמריצים עליהם חשבו במשרד הבריאות הוא ברגע שעיר תרד מציון אדום לכתום – הסגר יהיה מוסר אוטומטית ובעצם כך ראשי הערים יגבירו את המאמצים כדי להוריד את התחלואה בעירם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture