צילום: דוברות הכנסת- שמוליק גרוסמן

גמזו: "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים – אחרי בדיקה שתבוצע ביום העשירי"

פרויקטור הקורונה אמר כי "המנוע של המגפה זה הילדים, חשוב להמתין עם פתיחת בתי הספר. השלב הבא בהקלות - כשהממוצע השבועי של הנדבקים יעמוד על אלף". גמזו הזהיר מירידה בכמות הבדיקות: "יש מקומות עם תחלואה חבויה, אם נשחרר - היא עלולה להתפשט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר (שני) בפני וועדת העבודה, הרווחה והבריאות, כי משרד הבריאות יקצר את משך הבידוד לאזרחים שבאו במגע עם חולי קורונה מאומתים. "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים", אמר גמזו, שדיבר בפני הוועדה ברקע המשבר הכלכלי ומצוקת בעלי העסקים.

גמזו מקיים הבוקר סקירה לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת: "כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל. עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות, האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה".

עוד הוסיף כי "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז. אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסיה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך- יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".

הפרויקטור הדגיש כי יש צורך שהאזרחים יוסיפו ללכת להיבדק. "ככל שהתחלואה יורדת הרצון להיבדק יורד", אמר, "אני צריך קמפיינים לבדיקות, אם הייתי יכול הייתי עושה בדיקה לכל אזרחי ישראל ככה הייתי מאתר את הא-סימפטומטיים". הוא הזהיר כי בהיעדר בדיקות, ייתכן שישנם כיסי תחלואה שלא נוטרו. "יש מקומות במדינת ישראל שעדיין ב-15%בדיקות. זה אומר שיש שם תחלואה חבויה. ברגע שאני משחרר את השסתום – נפרצים שם גרעיני תחלואה".

פרופ' גמז הוסיף כי "ב-15 ביולי היינו סביב ה-1,500-1,700 מאומתים ליום. היינו במצב יציב ובשליטה. היו לנו כ-300 חולים קשים והמערכת הייתה יציבה. אפילו עשינו פה ושם הקלות, ראינו שזה בטוח ובכל שלב חיפשנו את הדרך לחזור לשגרת החיים. אנחנו רואים שהעלייה בתחלואה היא סביב 1 בספטמבר".

פרופ' גמזו הציג בכנסת עדכון ממתווה הרמזור לפיו בישראל יש כעת 5 ערים אדומות 19 ערים כתומות ו-1,137 מוגדרות ירוקות. בשיא המגפה בישראל היו בישראל 1,140 ערים אדומות. "גם אם זה עולה הרבה – תדגמו יותר, לא רק על פי תסמינים ובמיוחד בערים האדומות והכתומות. יש 70 אלף בדיקות ליום ואני רוצה להשתמש בכולם כל הזמן. אם אני לא משתמש בכולם – זה אומר שיש 'חוליות מודיעין' שאני משאיר בצד".

לדבריו, "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה וללא אגו – כולנו ביחד עם משרד הבריאות, פיקוד העורף, בתי החולים וקבינט המומחים שיש לי וכן גופים נוספים בכל רגע נתון. ישראל הצליחה להתמודד עם משק שכולו פתוח וחיפשנו את הדרך לחזור לשגרת החיים אפילו בתחום התרבות. הבנו שהניהול צריך להיות דיפרנציאלי מכיוון שהיו מוקדים יותר מורכבים וכך, בשיתוף פיקוד העורף והרשויות המקומיות בנינו את שיטת הרמזור".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר מברך על הודעתו של פרופ' גמזו לקיצור ימי הבידוד: "מברך את פרופ' גמזו על ההחלטה הראויה לקצר את ימי הבידוד שתחסוך מאות מיליוני ש"ח למשק ותגדיל את אמון הציבור במערכות. מדינות אחרות קיצרו, אין סיבה שישראל לא תעשה זאת. כפי שטענתי בחודשים האחרונים, יש לשקול לקצר את הבידוד ל-10 ימים בכפוף לבדיקה ביום ה-8".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture