Yonatan Sindel/Flash90

הסגר יוסר? בבני בנק ואלעד טוענים כי הפכו לכתומות – היום דיון בוועדת שרים

עיריית בני ברק הודיעה כי החל מהבוקר העיר איננה עיר אדומה והיא הפכה לכתומה: "העיר ירדה היום ל-7.17 במדד הרמזור, פנינו להסרת הכתר על העיר". גם באלעד דרשו את הסרת הסגר: "הציון הממוצע ירד לכתום, מספר הבדיקות נותר יחסית גבוה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עיריית בני ברק הודיעה הבוקר (שלישי) כי החל מהבוקר העיר איננה עיר אדומה והיא הפכה לכתומה. "העיר ירדה היום ל-7.17 במדד הרמזור והפכה לכתום בוהק. הערכה גדולה לתושבי העיר על המאמצים וההקפדה שהביאה באופן ברור לירידה התלולה בתחלואה. בס"ד נמשיך לשמור להיזהר ביתר שאת, להתפלל ולעשות למען העיר ולמען בריאות כולנו. הרשות העבירה את פנייתה להסרת הכתר על העיר", נמסר.

גם בעיר אלעד טוענים כי ירדו בדירוג לעיר כתומה. "מאמצי התושבים השתלמו, וברוך השם היום ציונה הממוצע של אלעד ירד לכתום, זאת אחרי יותר משבוע של ירידה רצופה ועקבית במספר החולים ובאחוז החיוביים. חשוב לציין כי גם מספר הבדיקות נותר יחסית גבוה, עדות למעורבות ואחריות אישית של תושבים".

"הירידה בתחלואה היא סייעתא דשמיא, וזה המקום להודות לצוות המתחקרים העירוני הפועל מזה כשבועיים ומוביל את בידוד המגעים עם החולים, צעד שהוביל ללא ספק לקטיעת שרשרת ההדבקות. ראש העיר כבר פנה אמש למשרד הבריאות בדרישה להוריד את מגבלות הכתר מהעיר בעקבות הנתונים החיוביים".

"חשוב לזכור כי הקורונה עדיין כאן ובשביל למגר אותה אנחנו חייבים להמשיך לשמור על הכללים. זכרו, על פי המחקרים מסכות מונעות יותר מ-90 אחוזים מסיכויי ההדבקה. בשבילך זה מאמץ קטן, לאחר זו הצלת חיים. ביחד ובאחריות ננצח בעז"ה את המגפה", לשון הודעת עיריית אלעד.

כזכור, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה אמש את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי לבטל את ההכרזה על היישוב רכסים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה – כך נמסר בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. על פי ההודעה, ההחלטה נתכנסה לתוקפה הלילה לאחר פרסומה ברשומות. הישיבה לגבי יתר הערים תתקיים היום.

ממועצת רכסים נמסר כי "לאחר מאמצים כבירים ובזכות המאמץ של התושבים לשמור על הכללים וההנחיות, אנו שמחים וברכים על ההחלטה להסיר אותנו כ"אזור מוגבל". החלטת וועדת השרים שהתקבלה הערב, תיכנס לתוקפה עוד הלילה לאחר פרסומה ברשימות. שוב, אנו מזכירים לכם תושבים יקרים, המשיכו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בצורה מושלמת".

ראש המועצה הרב דן כהן אמר ל'חדשות JDN' כי "אנחנו שמחים שהמאמץ המשותף של כולנו הביא להורדת התחלואה והסרת הסגר, אני מבקש וקורא לכל התושבים להמשיך בהקפדה על ההנחיות ויחד נמשיך להוריד את אחוזי התחלואה".

אתמול נמסר בהודעה משותפת ל'מגן ישראל' ומשרד הבריאות כי לאור נתוני התחלואה של הערים האדומות ביממה האחרונה ביקש פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מנהל 'מגן ישראל', דיון בוועדת השרים לאזורים מוגבלים, להסיר את הסגר על הערים: רכסים, מודיעין עלית, ביתר עלית וכן על שכונת מטסדורף בירושלים שציוני הרמזור בהם השתפרו. .

עוד נמסר כי "על פי הקריטריונים שהובילו לסגר וכתר באותם ערים, ניתן לאפשר הקלות נדרשות אף על פי שיש חשש מתחלואה חבויה על פי שיעור בדיקות חיוביות וכמות הבדיקות. דווקא בשל זה יש חשיבות עליונה להמשיך להקפיד על ההנחיות וההגבלות ובעיקר למנוע פתיחת מערכת החינוך ללא אישור, ולהמשיך להיבדק. כידוע, הגיל הצעיר מהווה גורם מרכזי בהפצת המחלה לגיל המבוגר ולתחלואה קשה. אי הקפדה בכל עיר תגרור לממדי תחלואה שיחזירו אותם לאדום".

ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין אמר מוקדם יותר כי "הממשלה מתגלה בשיא אטימותה. במשך כל הגל השני פעלנו ללא הפסקה להורדת התחלואה, תוך ידיעה ברורה שברגע שנסיר מעלינו את הצבע האדום, יוסרו המגבלות החריגות. מקבלי ההחלטות התגלו הבוקר בעלבונם, כשסירבו לעמוד בהתחייבותם הברורה להורדת המגבלות מעל העיר. לא ייתכן שכאשר מדובר בחרדים, ישנה ענישה קולקטיבית לא מידתית. הציבור החרדי לא מוכן עוד להיות שק החבטות של ישראל, חייבים לעשות לזה סוף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול במהלך סיור בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם, שלצידו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ חזי לוי, כי "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות".

עוד הוסיף כי "אני קורא לכל הציבור בערים האדומות, לציבור החרדי – קיימו את ההנחיות. אנחנו נאכוף, אבל לא פחות חשוב זה שאתם תאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה, אז נצא מזה, ונצא בצורה טובה מהגל השני שמכה עכשיו בעוצמה בכל העולם. אנחנו יכולים לצאת טוב יותר מיתר מדינות העולם כפי שקרה בגל הראשון, אם נעשה את זה יחד".

לשכת ראש הממשלה הבהירה את דבריו והכחישה כי התכוון שערים שכבר לא אדומות יישארו בסגר. "הפרסום לא נכון. ראש הממשלה אמר את ההפך. עיר שתפסיק להיות אדומה יוסר ממנה הסגר. מי שקובע את המעבר מעיר אדומה לירוקה הוא משרד הבריאות על פי קריטריונים מוגדרים וקובעים", נמסר. מקורבי נתניהו ביקשו להוסיף כי "ראש הממשלה דואג לבריאות הציבור ולרווחת עם ישראל והציבור החרדי יום ולילה".

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר שוחח עם נתניהו בעניין דבריו על השארת הערים החרדיות ה'כתומות' בסגר ואמר כי "תכנית ה'רמזור' מלווה בחקיקה שמחייבת כי ברגע שעיר יורדת מדירוג 'אדום' יוסרו ממנה ההגבלות, צריך לכבד את הפרמטרים המקצועיים ולהורות על שחרור הערים הללו באופן מיידי, זה יעניק תמריץ לרשויות לעבוד נכון ויגביר את אמון הציבור".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר בעקבות הודעת נתניהו כי הערים החרדיות שהפכו לכתומות לא יצאו מהסגר: "יצא המרצע מן השק. כפי שאמרנו כל הזמן, הסגר על הערים לא מגיע ממקום ענייני, אלא מהווה ענישה קולקטיבית וזריקת אחריות של הממשלה. אני קורא לחברי הכנסת להתכנס עוד היום ולבטל את הסגר שהוטל על הערים הכתומות".

יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יעקב טסלר: "הודעת נתניהו על השארת הערים החרדיות בסגר למרות שנצבעו בכתום, רק מאששת את תחושת הציבור על קבלת החלטות שלא משיקולים מקצועיים. אנו מצפים מרוה"מ להתעלות מעל כל שיקול זר ולקבל הכרעה בהתאם למתווה הרמזור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture