Yonatan Sindel/Flash90

פרופ' גמזו לקראת סיום תפקידו: "אני עדיין לא רואה את הסגר השלישי"

רגע לפני שהוא מפנה את מקומו לפרויקטור החדש, ממונה הקורונה מזהיר מעלייה בתחלואה: "שאף אחד לא יתכנן שום דבר נורמלי - הכל יהיה מותאם והכל יהיה שונה", הוא מזהיר לקראת חנוכה. על פתיחת מערכת החינוך: "יש לי מספר רעיונות חדשים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בראיון פרישה וסיכום תפקיד שערך פרויקטור הקורונה היוצא, הפרופ' רוני גמזו בערוצים 12 ו-13, הדגיש כי הוא לא חושב שהמדינה בדרך לסגר שלישי, אם כי עומד לפנינו אתגר גדול עם בוא החורף והעובדה שמקדם ההדבקה עלה עוד לפני פתיחת כל המשק. "אני רוצה שכולנו נמשיך להיאבק ושכולנו נמשיך לשים לב ולמקד את המאבק שלנו במאבק בקורונה וכך אני חושב שנוכל להימנע מסגר שלישי".

לדבריו של הפרויקטור היוצא, התפשטות המגפה בישראל במצב טוב היום, יחסית – ולא נגזר עלינו לחיות חיים בין לסגר לסגר. אולם, עדיין יש כמה דברים לשפר: "הדבר שבולם אותנו אלה אותם אנשים חולי קורונה שלא מרגישים שהם חולים ואין לי אפשרות לקטוע את זה". כשאין אפשרות כזו, הסביר, מקדם ההדבקה לא מצליח לרדת מתחת לאחת.

עוד אמר גמזו כי העובדה שמספר הבדיקות היומי עומד על כ-40 אלף, "מטריפה", כלשונו, זאת משום שלישראל יש את היכולת לבצע כ-120 אלף בדיקות ביום. "למדינות אחרות שנמצאות בשיא הטירוף שלהן, אין את התשתיות שיש לנו. לישראל יש את התשתיות הטובות ביותר".

לדבריו, "אני חושב שאנחנו באתגר מאוד מורכב וגדול, במיוחד עם בוא החורף ובמיוחד עם העובדה שמקדם ההדבקה עלה ומתקרב ל-0.9 – אתגר שגם נובע מעצם העובדה שעדיין לא פתחנו את כל המשק ואת מערכת החינוך, אבל אני עדיין לא רואה את הסגר השלישי".

יחד עם זאת, גמזו סירב להצהיר כי נוכל לחגוג את חג חנוכה הקרוב בצורה "נורמלית" עם בני משפחותיהם. "אין נורמלי בתקופת קורונה", הדגיש הפרויקטור. "שאף אחד לא יתכנן שום דבר נורמלי. הכל יהיה מותאם והכל יהיה שונה והכל יהיה הרבה יותר זהיר ומותאם לקורונה".

"לגבי מערכת החינוך אני חושב שצריך למצוא פתרון", הוסיף גמזו. " יש דיבורים כרגע איך לקדם חזרה של כיתות ה-ו. אנחנו כרגע במעצור בין שלב 2 לשלב 3 ויש שלבים מסוימים שחייבים להיכנס. אי אפשר להשאיר את מערכת החינוך ללא שום פתרון. התלמידים צריכים את המפגש, גם אם הוא יהיה פעם וחצי בשבוע".

בהמשך הוסיף: "כאשר אנחנו מחליטים על יציאה מסגר בצורה הדרגתית ואנחנו מגיעים לשלב השלישי ומצב התחלואה לא מאפשר, אסור לסגור את השלב השלישי לחלוטין. צריך לקחת ממנו בפינצטה חלקים, כי לא ניתן לאורך זמן לא לפתוח מערכת חינוך". לדבריו, יש לו מספר רעיונות שהוא משתף את משרד הבריאות בהם, אך הוא מעדיף שלא לחשוף אותם לציבור: "יש הרבה מאוד מתווים וכולם מתבלבלים מהם, אז אני אוסיף עוד אחד?".

גמזו ציין כי ניהול המגפה בישראל מתנהל על פי מתווה הרמזור. "כל ראש עיר הולך לישון עם ציון הרמזור שלו ומתעורר בבוקר איתו, כל ניהול המגפה הולך היום על פי נתוני הרמזור – אפילו אכיפת המשטרה". הפרויקטור היוצא הדגיש כי "מגפה עם התפרצויות צריך לנהל דיפרנציאלי – לא ממוצע לאומי".

את דבריו סיכם בהעברת המקל לפרופסור אש: "אני מעביר לפרופסור אש את הכל, יורד איתו לפרטים ואני חושב שאת האירוע הזה כל פרויקטור צריך לנהל מהפרטים הקטנים, מלמטה, כל בורג, להכיר ולדעת כל דוח וכל מצב וכל רשות מקומית – זה מה שאני עשיתי וככה אני מעביר לו את התפקיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמובן שלא רואה, הרי סגר זה רק בחגים היהודים, ויש עוד הרבה זמן לפסח.
חוצפן!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture