Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות: "הבחירות לא מיטיבות עם התנהלות המשרד"

פרופ' חזי לוי התייחס למצב התחלואה: "אנחנו הולכים לכיוון של החמרה בתחלואה. אנחנו חייבים להוריד אותה, אנחנו חייבים להילחם בה. פתחנו את הלימודים כמעט לחלוטין, פתחנו הרבה מהמסחר, ויחד עם עוד דברים שאנחנו לא מקפידים זה מביא לתחלואה וחייבים להתעשת"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הביע הבוקר (רביעי) דאגה מנתוני התחלואה בקורונה: "זה באמת לא משנה אם אנחנו קוראים לזה תחילת הגל השלישי, העיקר הוא שאנחנו נמצאים במדרון חלקלק ועלולים לעמוד על 2,000 נדבקים ביום אם לא נתעשת" – את הדברים אמר ל'ווינט'.

לוי אמר: "זה בהחלט מדאיג מקדם ההדבקה עולה ומתייצב כרגע בין 1.1 ל-1.2 שזה גבוה. אנחנו בהחלט הולכים לכיוון של החמרה בתחלואה. אנחנו חייבים להוריד אותה, אנחנו חייבים להילחם בה. פתחנו את הלימודים כמעט לחלוטין, פתחנו הרבה מהמסחר, ויחד עם עוד דברים שאנחנו לא מקפידים זה מביא לתחלואה וחייבים להתעשת".

הוא הוסיף: "אני מזכיר לכם שבשלב הזה של היציאה מהסגר היינו אמורים להיות על תחלואה של כ-500 נדבקים ביום ואף למטה מזה ועם מקדם הדבקה נמוך יותר של 0.8. אנחנו נמצאים עם תחלואה רבה במגזרים שונים וללא ספק הדבר הזה מדאיג מאוד ויכול להוביל אותנו למצב חירום. מה זה מצב חירום? זה עומס בבתי חולים ועלייה במספר הנפטרים. אנחנו אולי עדיין לא שם, אבל בהחלט יכולים להגיע לכיוון הזה".

לוי נשאל האם הם מתכוונים לצמצם לימודים, לדבריו: "בהחלט. אנחנו בשיח עם ראשי הרשויות בערים האלה שמודעים לזה ועושים ככל יכולתם על מנת למנוע את זה ולהוריד את התחלואה ברשויות שעליהן הם מופקדים. אנחנו עושים עכשיו פיילוט קניונים וצריכים לראות בתום הפיילוט בסוף השבוע הקרוב אם נוכל לפתוח את כל הקניונים במצב התחלואה הנוכחי. לגבי עוצר לילי, יכול להיות שנצטרך לשקול עוצר דיפרנציאלי בחלק מהערים האדומות והכתומות".

מנכ"ל משרד הבריאות נשאל על אופציה לסגר לילי בחנוכה: "האופציה הזאת על השולחן. זה אירוע מאוד מורכב, יש הרבה שיקולים על השולחן שאותם מובילה הבריאות, אבל שיקולים נוספים כמו חינוך, כלכלה, מסחר, ואנחנו מתלבטים כמובן וזה לגיטימי לחלוטין ואבוי אם לא היינו מתלבטים ולא שוקלים. עוצר לילי לבד לא יעשה מאומה בתנאים של המגבלות הנוכחיות משום שכרגע אין פעילות לילה. אין אירועים, אין מסיבות, אין מסעדות. צריך לקחת עוצר לילי בעירבון מוגבל".

לוי מתח ביקורת על החלטות הקבינט: "יכול להיות שפתחנו מהר מדי. כשהגשנו את תוכנית הירידה מהמגבלות שלנו – עשינו את זה בשישה צעדים מדודים ושקולים, עם היגיון אפידמיולוגי, שצריכים לחלוף שבועיים משלב לשלב. זה לא קרב, פתחנו יותר מהר, פתחנו גם את מערכת החינוך עם כל ההשלכות. פתחנו מסחר, לא בדיוק מדורג באופן שהתכוונו. צעדנו מהר מיד ואנחנו רואים את העלייה בתחלואה".

על פיזור הכנסת אמר פרופ' לוי: "האירוע הזה יכול לפגוע בתוכנית עבודה ובתקציב ידוע, וללא ספק הדבר הזה לא מיטיב עם ההתנהלות שלנו. אנחנו פועלים יחד עם האוצר כיצד נבטיח את פעילות מערכת הבריאות לנוכח האתגרים. קורונה בטווח הקצר, אבל בוודאי אתגרים רבים בבניין מערכת הבריאות והעצמתה כדי שלא נהיה במצב שהיינו בערב האירוע".

על ההיערכות ליום הבחירות, אמר: "נקבע השבוע דיון ועדת הבחירות המרכזית כדי לאפיין איך ייראה יום בחירות בתנאי קורונה. בואו לא נרתום את העגלה לפני הסוסים. ברור לי כעת איך הוא לא יכול להיראות, וזה להוציא אנשים מבודדים או בוודאי חולים להתקהלות לשם בחירות. זה אתגר גדול ללא ספק, ואנחנו צריכים לעשות הכול על מנת שבתנאי קורונה כל אזרח יוכל לממש את חובתו האזרחית ולהצביע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture