צילום: הקרמלין

פוטין הורה: להתחיל בשבוע הבא מבצע חיסונים המוני ברוסיה

הנשיא הרוסי הורה לרשויות הבריאות במדינתו, להיערך למתן חיסונים המוני החל מהשבוע הבא. מיד לאחר ההודעה על הפיתוח הרוסי סיפר פוטין כי אחת מבנותיו כבר קיבלה את החיסון והיא מרגישה טוב. החיסון הרוסי ספוטניק 5 מעורר ספקות רבים במדינות המערב שם ממש לא בטוחים ביעילותו

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה היום (רביעי) לרשויות הבריאות במדינתו להתחיל בנתינת חיסונים מאסיבי ברוסיה החל משבוע הבא. מוסקבה פיתחה את החיסון "ספוטניק 5", שייכנס לשימוש חרף הספקות לגביו במדינות במערב. פוטין סיפר עוד באוגוסט, עם ההכרזה על הניסוי המוצלח, כי בתו כבר התחסנה. הראשונים שיקבלו את החיסון יהיו הצוותים הרפואיים והמורים.

פוטין אמר לסגנית ראש הממשלה, טטיאנה גוליקובה: "הבה נסכים על זה – אתם לא תדווחו לי בשבוע הבא, אלא תתחילו בחיסונים המוניים. בואו נלך לעבוד", לדברי פוטין, יוצרו כבר שני מיליון מנות של חיסונים.

כזכור, משרד הבריאות הרוסי העניק אישור רגולטורי לחיסון הראשון בעולם נגד קורונה, שפותח על ידי מכון גמאליה במוסקבה לאחר פחות מחודשיים של בדיקות שנערכו על בני אדם, כך הודיע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

המהלך סולל את הדרך לפיתוח חיסון המוני לאוכולסייה, כאשר במקביל נמשכים השלבים הסופיים של הניסויים הקליניים לבדיקת בטיחותו ויעילותו. נשיא רוסיה חשף כי גם בתו הייתה בין אלו שהשתתפו בניסויים במסגרת פיתוח החיסון: "טמפרטורת הגוף שלה עלתה במעט, אך היא מרגישה טוב יותר עכשיו".

אמש (שלישי) אמר מנכ"ל הדסה זאב רוטשטיין: "החיסון הרוסי הוא ברמת ביצוע של החברות האחרות, ניתן לכ-40 אלף בני אדם ולא נמצאו תופעות לוואי מידיות. עדיין אין אישור ע"כ ממשרד הבריאות . לא קיבלתי כל תשובה. ייתכן שהסיבה פוליטית ומקום הייצור מעכב את האישורים. משעשע שבסוף זה יועבר לרשות הפלשתינית ומי שבתוך הקו לא יקבל חיסון".

לאחר ההודעה הרוסית על פיתוח החיסון, הציעו בכירים רוסים לארה"ב לקיים שיתוף פעולה בנוגע לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, אך ארה"ב דחתה את ההצעה לחלוטין – כך דווח ב-CNN.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בחודש שעבר כי הוא שוחח עם פוטין על הבאת החיסון. ישראל צפויה לשלם בעבורו עשרות מיליוני דולרים, אך הוא לא צפוי להיכנס לשימוש בישראל.

מומחים רבים מסתייגים מהחיסון הרוסי, שכן הוא לא יקבל את אישור ה-FDA האמריקני או מקבילו האירופי, ואין עליו כמעט השגחה מחוץ לרוסיה. מנגד, בבית החולים הדסה עין כרם, שם נערך הניסוי לחיסון הרוסי, טוענים כי הוא בטוח יותר מאלו של פייזר ומודרנה. בבית החולים אומרים כי החיסון הרוסי מבוסס על חיסונים קודמים שהוכחו כיעילים, ואילו בחברות האמריקניות החיסון מושתת על טכנולוגיה חדשה, שמקודדת את מיקום הביות של הנגיף בתא ומבודדת אותו.

יותר מ-50 מדינות ברחבי העולם הביעו התעניינות וביצעו הזמנות לספוטניק 5, ובהן איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, אינדונזיה והודו. טרם נודע על עסקת רכישה של מדינה מערבית, המסתמכת על הרישיון של ה-FDA.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture