צילומים: פלאש 90

עובדי הוראה חוסנו באיכילוב – אדלשטיין הורה לעצור את הקצאת החיסונים

ברקע החשש ממחסור בחיסונים במהלך החודש, שר הבריאות החליט לעצור את הקצאת החיסונים לבית החולים איכילוב בעקבות חיסון אוכלוסיות שלא בתעדוף בבית החולים. מנהל בית החולים תקף בתגובה: "משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בית החולים איכילוב חיסן אתמול (שני) אלפי אנשי חינוך באוהל החיסונים שהוקם בשיתוף עיריית תל אביב בכיכר רבין. זאת בניגוד להנחיות משרד הבריאות, שהורה לחסן בני 60 ומעלה או כאלה שנמצאים בקבוצות סיכון או במחיצתם. בין עובדי ההוראה שחוסנו, גם כאלה בשנות ה-20 לחייהם. בתגובה הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין לעצור את אספקת החיסונים לבית החולים ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות.

מנהל החינוך בעירייה הוביל את המבצע, ובשעות הצהריים נקראו כל עובדי ההוראה בעיר, להגיע ולהתחסן. בדף הפייסבוק של המנהל התגאו במבצע וכתבו: "אלפי עובדות ועובדי מערכת החינוך בעיר התחסנו היום הודות לפרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו , יפה בן דויד, מזכלית הסתדרות המורים, ועיריית תל אביב יפו. חינוך לפני הכל".

מלשכת שר הבריאות נמסר כי "שר הבריאות אדלשטיין רואה בחומרה את הדיווחים על מתן חיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התעדוף. השר הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים. מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות".

מנהל איכילוב פרופ׳ רוני גמזו אמר בתגובה כי "בית החולים פעל לפי הנחיות התעדופים של משרד הבריאות שבו בעת הווצרות מלאי יש לחסן קבוצת גיל מעל 55 וחולים כרוניים ובהמשך בעדיפות שניה מורים ושוטרים. העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ-3,000 מנות חיסון וכנראה נובע משיעור ההתחסנות גבוה בתל אביב".

הפרויקטור לשעבר הוסיף כי "מיד יצאנו וחיסנו את כל מאושפזי ביה״ח המתאימים בתוך המחלקות ושלחנו זימון לכל אדם מעל גיל 60 שעדיין לא התחסן. בנוסף, השלמנו חיסונים לדרים בהוסטלים ולשוטרים ע״פ בקשת משרד הבריאות. במקביל, קראנו לעובדי הוראה להגיע מיד ולהתחסן. אין הבדל בינם לשוטרים בהנחיות המשרד".

"לשמחתי, במבצע מיוחד ותוך שעות בודדות, הצלחנו למנוע בזבוז משאב לאומי ולחסן קרוב ל-3,000 מורות וגננות ועוד -2,000 מעל גיל 50 וחולים במחלות כרוניות ומעל גיל 60. זהו הישג אדיר של תפעול מקסימלי וניהול מופתי ואני גאה בצוותי איכילוב שבתוך שבועיים בלבד חיסנו קרוב ל-50,000 ישראלים עם אפס השמדות".

"יתרה מזאת, אני מתקשה להבין מדוע משרד הבריאות תומך בחיסון שוטרים אבל מעניש על חיסון מורים כשהם באותה קבוצת תעדוף ובעיני אף יותר כמי שאמונים על היקר לנו מכל. בית החולים איכילוב הפך בתוך שבועיים בלבד לבית חולים מחסן של כלל אזרחי מדינת ישראל והוכיח יכולות יוצאות דופן. אנו עומדים לרשות המדינה והאזרחים להמשך הצלחת מבצע החיסונים ולהביא במהרה למיגור המגיפה", דברי גמזו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture