גל חמישי בפתח? כך נערכים ב"רפואה ושמחה" להכפיל את העזרה לחולים

הראשונים להבין את המשמעות של מצב זה והשלכותיו, הינם ראשי ארגון "רפואה ושמחה", המובילים את מערך הסיוע הגדול ביותר בישראל לחולים ומבודדים במשך כל תקופת הקורונה, בכל מקום בו ניתן להגיש עזרה ולהקל ולו במעט את סבלם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר 4 גלי קורונה מאתגרים במיוחד עבור העוסקים בסיוע לחולי ומבודדי הקורונה, כשברקע העלייה החדה במקדם ההדבקה, מה שמביא את ראשי מערכת הבריאות להסיק בפני הציבור בישראל שלצערנו גל חמישי בפתח, וכשזה מגיע בשילוב תקופת החורף, זה הופך את המצב לפחות מעודד.

הראשונים להבין את המשמעות של מצב זה והשלכותיו, הינם ראשי ארגון "רפואה ושמחה", המובילים את מערך הסיוע הגדול ביותר בישראל לחולים ומבודדים במשך כל תקופת הקורונה, בכל מקום בו ניתן להגיש עזרה ולהקל ולו במעט את סבלם. מתנדבי הארגון היו שם בשבילם בכל מקום, בכל התקופה, הן בדלתות הבתים, במלוניות, במחלקות הקורונה, בבתי אבות, באגפי השיקום, ובעצם איפה לא.

רפואה ושמחה" מפעילה במשך כל ימות השנה שירותי חינם של הסעת חולים נכים ומוגבלים לטיפולים רפואיים באמצעות צי אמבולנסים ויחידת הדו גלגלי של הארגון, בנוסף על המערך בן כרבבת! מתנדבים המתגוררים כמעט בכל נקודה בישראל, וכן במאות נקודות מסביב לעולם, המתופעלים באמצעות מוקד הארגון ומסייעים יומם וליל באמצעות קבוצות "מחוברים אונליין", ועומדים הכן לסייע בהסעת חולים, נכים ומוגבלים וכן בשינוע ארוחות, תרופות, ציוד רפואי, דגימות מעבדה וכל פריט עזרה רלוונטי המסייע ומקל על החולים ובני משפחותיהם.

עם פרוץ משבר הקורונה בישראל, פעילות החסד התנהלה במרוץ סביב השעון ובפריסה רחבה ביותר בכל נקודה, כשבמהלך המשבר סייעו במוקד ללמעלה מ-200,000 משימות ביניהם של הצלת חיים וסייעו ללמעלה מ-500,000 אזרחים! מבודדי קורונה מכל קצוות הקשת, אשר קיבלו מאות אלפי ערכות עידוד בבידוד, שונעו עשרות אלפי ק"ג של מזון ותרופות, באמצעות צי האמבולנסים של "רפואה ושמחה" וכ-10,000 מתנדבי האונליין המתגוררים מדן ועד אילת, ומכרמיאל ועד מצפה רמון אשר צברו יחדיו למעלה מ-7,000,000 קילומטר של נסיעות חסד!

רשת המתנדבים פועלת סביב השעון בסיוע אינסופי ובכל תקופת הקורונה לא נתנה לגלים הרודפים בזה אחר זה לייאש אותה. גם כשנדמה היה לראשי הארגון והמוקד הנרחב כי העיסוק בפעילות החסד עבור חולי ומבודדי הקורונה עבר כל פרופורציה שניתן לתאר, לא הרפו וראו בזה שליחות אמיתית לספק 100%! מענה למאות ואלפי משימות יומיות בסדר גודל שאין לו אח ורע, ועל כך יעידו כל ראשי הערים, הארגונים והגופים שפעלו בשיתוף פעולה ונחשפו להיקף הפעילות העצומה.

יצויין כי אגף מיוחד טיפל כל העת בצרכי המחלימים במלוניות הקורונה, והפעיל אינספור פעילויות מדהימות עבור אבות ובנים, הסעת רבנים וראשי ישיבות למסירת שיעורים במלוניות, אירועי בר מצווה מהחל ועד כלה עבור נערים שהגיעו לגיל מצוות, כנסי חיזוק ועידוד למחלימים, חתונות חליפיות בבתי המבודדים. כל זה לצד מאות רבות של עוגות ביתיות ומאפים אישיים שמוכנות ע"י מתנדבות קונדיטורית אונליין ברחבי הארץ שחולקו במלוניות, בבתי החולים, במרכזי השיקום ובמחלקות הקורונה.

כאמור, בימים אלו עם העלייה החדה המתמשכת בעקומת מקדם ההדבקה של הנגיף על שלל שמותיו וסוגיו, נערכים בארגון להכפיל את מספרי העזרה והנתינה לממדים עצומים, בכדי שיוכלו לתת מענה מיידי מושלם בכל נקודה, ובכל עניין, לחולים ובני משפחותיהם, לזקנים, נכים ומוגבלים הזקוקים לסיוע כל העת, ובפרט בימים כאלו.

צפו בגלרייה של חסד מפעילות רפואה ושמחה:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture