וידר בבית הנבחרים

"גוי נכנס ודוקר, מה עוד זה יכול להיות? – הציבור מפחד, דורשים אבטחה"

הרב בן ציון וידר, בכיר העסקנים במונסי, בראיון ל'חדשות JDN': "מחר בבוקר נדע יותר בבירור מה קרה פה". הוא מספר על תחושה של פחד בעיר בחצי השנה האחרונה: "ממש מפחדים לשלוח את הילדים לתלמוד תורה - אנשים לא מופתעים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העיר מונסי מזועזעת הלילה (שעון ארצות הברית) מפיגוע הדקירה הקשה בבית מדרשו של כ"ק האדמו"ר מקאסאן בשכונת פארשעי. העיר שהייתה ידועה ברחבי מדינת ניו יורק כאי של שקט ושלווה (גם כותב השורות התגורר בה עד לפני עשור) מתרגלת בשנה האחרונה למציאות חדשה, שהשיא שלה היה לפני כחודשיים בפיגוע דקירה בה נפצע חסיד סאטמאר, וכעת עלתה שלב בשיא שלילי נוסף בפיגוע קשה וכמעט רצחני.

הרב בן ציון וידר, חבר בית המחוקקים של מחוז רקלונד קנוטי, בה נמצאת העיר מונסי ומי שמתגורר בעיר והיה הלילה בזירת הפיגוע הקשה, מעדכן בשיחה ל'חדשות JDN' על מצב הפצועים ועושה סדר בדיס אינפורמציה ומספר כי ישנם חמישה פצועים שפונו לבתי החולים, אחד מהם במצב קשה מאוד, ומבקש להתפלל לרפואת יוסף בן פרל לרפו"ש.

"כרגע אנחנו לא יודעים הרבה יותר מכל אחד אחר, אבל כבר תפסו את זה שעשה את זה, מחר בבוקר (בארצות הברית לילה עכשיו) נדע יותר בבירור מה קרה פה", מעדכן וידר את מה ששמע הלילה מהרשויות המקומיות. "הוא (המחבל שנתפס במנהטן) בדרך לרקלונד קנוטי, מחזירים אותו חזרה לפה, מקווה שעד מחר נדע קצת יותר מה קרה פה לגבי המקרה הספציפי הזה". כשאני שואל אותו אם המניע כבר ברור הוא משיב, "תראה, גוי נכנס להדלקת נרות חנוכה של אדמו"ר ומתחיל לדקור על ימין ועל שמאל, בלי שחיפש בן אדם ספציפי, זה נראה כמו פשע שנאה, מה עוד זה יכול להיות?"

להפתעתי, כתושב העיר הזאת במשך שנים, אני שומע ממנו שכבר חצי שנה בעיר יש פחד ברחובות, דבר שלא שמעתי עד כה מקרובי משפחתי שעדיין מתגוררים בעיר: "הציבור מפחד, ממש מפחדים לשלוח את הילדים לתלמוד תורה. יש הרבה דברים שמתכננים לעשות בחודשים הקרובים, זה מצב לא פשוט, זה ברור", הוא מתאר מצב של פחד מתמיד. "צריכים להיזהר, זה ברור שצריך יותר היזהר. נהיה מצב שאנשים כותבים דברים אנטישמים ברשתות החברתיות נגד הציבור החרדי, זה דבר שהולך ומתקדם".

וידר יחד עם דב היינקד בזירה

הוא מספר כי המצב עד כדי כך, שהציבור החרדי בעיר לא מופתע מהתקרית אמש: "היה פה ושם אירועים, מדבקות שנאה, אנשים כתבו, זה לא בה משום מקום, אנשים לא מופתעים, בראש שלהם הכל אותו דבר". וידר, חסיד בעלזא, מזכיר את פיגוע הדקירה לפני כחודשים כשיהודי חסידי נדקר בדרכו לבית הכנסת, "זה כבר פעם שנייה בתקופה האחרונה שיש פה פיגוע דקירה. עדיין לא יודעים מה בדיוק קרה בפעם הקודמת, עדיין חוקרים".

הוא מספר כי כרגע המטרה והדרישה היא שכל המוסדות היהודיים בעיר יאובטחו: "זה לא יקרה באופן מיידי, אבל אני מקווה שדברים יתקדמו לכיוון הזה, בעזרת ה'. אני דוחף לשם, נראה מה יהיה, נקווה שזה ילך לכיוון הזה". הוא מספר על השיחות שלו עם גורמי המשטרה, "הם מאוד מתוחים, זה ברור, המצב מאוד לא טוב, יש הרבה בתי כנסת שאפשר להיכנס ולצאת, בתי ספר שאין בהם אבטחה, לא רוצה לחשוב על מה יכול לקרות…". לדבריו, "לא ניפול לפאניקה, אבל צריך להיות ער למצב".

וידר, שפועל מזה שנים בשיתוף פעולה עם הרשויות וכיהן תקופה גם כיו"ר בית הנבחרים, נמנע מלבקר אותם, אך ניתן לשמוע ממנו חוסר שביעות רצון מסיומת. "הממשל מנטר את זה, זה ברור שהממשל המקומי מנטר את המצב כבר למעלה מחצי שנה, ברור, הם על זה, זה ברור ברור ברור, ממה שאני יודע. אבל, הדברים הם לא 100 אחוז. אי אפשר להגיד שאנחנו מרוצים, כי תראה מה קרה, אבל אנחנו מקווים שהמצב ישתפר". כשאני שואל מאיזה צד המתקפות, הוא ממהר להתחמק: "זה לא שמאל, זה לא ימין, זה סתם שנאה".

כזכור, חמישה מתפללים חרדים מחסידות מקאסאן נדקרו לפנות בוקר (שעון ישראל) בסעודת מלווה מלכה בבית כנסת בעיירה מונסי, הממוקמת כ-50 ק"מ מהעיר ניו יורק בארצות הברית. חמישה פצועים פונו לבתי חולים, ועוד 10 טופלו במקום. האירוע התרחש במהלך סעודת מלווה מלכה בבית מדרשו של של אדמו"ר מקאסאן פארשעי שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חומר למחשבה
פוטין שומר על המושקלך שלו יותר טוב מאשר טראמפ שומר על המושקלך

ועכשיו לענייננו
למה להיות מושקלך של הפריץ
בני מלכים מקומכם בארמון המלוכה ארץ ישראל אשר עיני ה' אלוקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה

למה הם לא נושאים איתם כלי נשק לצורך הגנה עצמית?
בשבת ניתן לאכסן אותם במקום מאובטח בבתי הכנסיות למקרי חירום.
למה לא לקיים את "ונשמרתם"? זה חוקי שם לשאת נשק להגנה עצמית, למה הם לא עושים זאת?!

ר' חיים כבר 5 שנים קורא לכל יהודי הגולה לעלות לארץ ישראל מה יש לכם לחפש שם אנחנו מחזיקים להם את הפיתוח והכלכלה וכו' וכמו כל ארץ שהיהודים יצאו משם היא התרסקה צאו משם בואו דחוף לא"י זה רק יחמיר ל"ע אל תחכו.

אהבתי את התגובה הקודמת צודקת במאה אחוז

השורש היא אנטי סמיטיזום בתוך כמה מנבחרי המפלגה הדמכרטית ואין פוצה פה זה יסוד ושורש הביע׳

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture