צילום: שוקי לרר

בראשות כ"ק האדמו"ר מקאפיטשניץ: הערב סיום הש"ס המרכזי בתל אביב

לרגל יום ההילולא של מרן הרה"ק רבי אברהם יעקב בעל ה"אביר יעקב" מסאדיגורה זיע"א כ"ק האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א אשר גדל על ברכי הרה"ק זיע"א וזכה לעמוד לימינו במדך שנים יגיע לבית מדרשו בתל אביב למעמד סיום הש"ס

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

הערב – אור לה' טבת ימלאו נ"ט שנים ליום עלותו לגנזי מרומים של מרן הרה"ק רבי אברהם יעקב בעל ה"אביר יעקב", האדמו"ר מסאדיגורה זי"ע. שנתבקש לישיבה של מעלה ביום שבת קודש ה' לחודש טבת תשכ"א.

לרגל יום ההילולא ותחילת שנת השישים להסתלקותו תתקיים הערב בשעה 19:00 סעודת הילולא רבתי ברוב עם, יחד עם סיום הש"ס דף היומי המרכזי של העיר תל אביב – ובפרט של השיעור הנלמד במסגרת הדף היומי בבית המדרש הנושא את שמו הקדוש והטהור "אביר יעקב" בתל אביב בראשותם של רב ביהמ"ד והקהילה הגאון הגדול רבי מרדכי אויערבאך שליט"א, וכ"ק מרן אדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א, אשר גדל על ברכיו בנערותו והיה ליד ימינו, כמוכן ישתתפו במעמד רבני העיר וזקני החסידים לבית סאדיגורה-רוז'ין, שזכו עוד להסתופף בצל קדשו של בעל ההילולא ובו יעלו את זכרו הטהור דברות קדשו וסיפורי חייו ומפעליו, וחשיבות לימוד הש"ס בסדר הדף היומי והקמת שיעורים נוספים.

מרן האדמו"ר זי"ע הוא בנו של הרה"ק ה"אור ישראל" מסדיגורא בנו של האדמו"ר הזקן הרה"ק רבי אברהם יעקב מסדיגורא בנו של הרה"ק הסבא קדישא מרוזי'ן זכותם תגן עלינו, היה מגדולי האדמורי"ם, מראשי מועצת גדולי התורה ממכווני דרכה של תנועת 'אגודת ישראל' וממעצבי דמותה מיום הווסדה, והיה ממיסדי החינוך העצמאי והתמסר רבות לביסוסו הרחבתו וקיומו, לאחר שראה בכך עוגן הצלה לבני הנוער בארץ הקודש, ומעון קדשו היה לתל תלפיות להמונים שהגיעו להסתופף בצילו. היה נודע בהנהגתו הטמירה באצילות כנסיך מופלא בהמשכת שושלת תפארת הקודש של ממלכת בית רוזי'ן.

בי"ג תשרי תרס"ז עם הסתלקות אביו הק' מילא את מקומו כרבי ומנהיג לאלפי חסידים אוהדים ומעריצים בעיר סאדיגורא. בשנת תרע"ד עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה העתיק משכנו לעיר הבירה וינה ככל אדמור"י בית רוזי'ן. בשנת תרח"צ עם כניסת הגרמנים ימ"ש לאוסטריה סבל רבות תחת ידם, ובחסדי השי"ת עלה בידו להיחלץ מהם ובחדש אלול תרח"צ דרכו רגליו בארץ הקודש ונתיישב בעיר תל אביב. היה ידוע כאיש קדוש נורא הוד עמודא דצלותהון דישראל ואיש מופת נפלא שרבים נושעו על ידו בברכותיו ותפילותיו, ובישועות נשגבות שהמשיך ופעל עבור כלל ישראל.

בית מדרשו של מרן אדמו"ר זי"ע השוכן כיום במבנה מפואר ורחב ידים ברחוב אוליפנט 17 בתל אביב הוא מרכזה הרוחני של קהילת "אביר יעקב" ומוסדותיה, ישיבת הליכות שלמה, כולל אברכים, תלמוד תורה, וארגוני הנוער, העושים רבות להפצת אור התורה והיהדות בכל רחבי העיר, והשפעתם רבה על הסביבה כולה.

במשך כל יום ההילולא יעלו חסידים ואנשי מעשה לתפילה בציון קדשו בחלקת אדמו"רי בית רוז'ין בביה"ח שבנחלת יצחק. מחר ביום ההילולא יעלה כ"ק מרן האדמו"ר מקאפיטשיניץ שליט"א בראש קהל אנ"ש בשעה 2:00 בצהריים, להעתיר לישועות בעד הכלל והפרט בזכותו של האי צדיק נשגב שמסר נפשו להמשיך רפואות וישועות והשפעות טובות לעם היושב בציון.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture