מתנת יום הולדת לבן המתחזק: המשפחה מתחילה לשמור שבת כהלכתה

המתנה ליום הולדת שהמשפחה תעניק לו בשבת הקרובה: שמירת שבת מלאה כהלכתה. סיפור אחד מתוך למעלה מ-10,000 קבלות התחזקות שהגיעו למוקד הקבלות העולמי של הידברות מאז פרוץ משבר הקורונה. המבדיל בין קודש לחול

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במוקד הקבלות העולמי של הידברות כבר רגילים לפניות כאלו: צעיר אקדמאי מאזור ירושלים מתקשר ומקבל על עצמו לעשות הבדלה משפחתית במוצאי שבת. צוות המוקד, המטפל בימים אלו בלמעלה מ-10,000 פניות שהגיעו מאז פרוץ משבר הקורונה, מעביר את הפניה למחלקת המשך קשר בהידברות. בשיחה עם פעיל הארגון מציין הבחור, בן למשפחה חילונית מבוססת שאיננה שומרת שבת, שבעקבות משבר הקורונה הצליח להגיע איתם להסכמה על קיום מצוות הבדלה במוצאי שבת.

מספר רבי רפאל אוחיון, מרבני הידברות ומנהל מחלקת המשך קשר בארגון: משבר הקורונה הביא לגל התחזקות והתקרבות חסר תקדים בעם ישראל, כאשר 50% מהפניות למוקד הקבלות הגיעו מאנשים חילוניים לחלוטין, לשמחתנו חלק גדול מהקבלות קשורות להתחזקות בשמירת שבת, ולרוב אנחנו מציעים לפונה כי נשלח אליו 'ערכת שבת' מיוחדת הכוללת פלטה, נרות וחומר על שמירת שבת. הפעם נתקלנו בסירוב, שכן המשפחה הבהירה שמדובר במחווה עבור הבן המתקרב ליהדות, לכבודו הם מוכנים לעשות הבדלה במוצאי שבת, אבל מכאן עד שמירת שבת המרחק רב.

לאחר מספר שיחות עומק ארוכות חל שינוי משמעותי בעמדת המשפחה, ובהשפעת הבן הוחלט על ייסוד 'שיעור יומי' בטלפון עם אחר מרבני הידברות, להכרת יסודות היהדות ומשמעות שמירת השבת עבור כל יהודי.

השיעור הטלפוני היומי עם המשפחה, המתקיים כבר קרוב לחודש ב"ה, מועבר במסגרת פרויקט שיעורים מבית הידברות, במסגרתו מתקיימים מדי יום כמאתיים שיעורים טלפוניים עם אנשים מתחזקים מכל רחבי הארץ, המביאים איתם שני חברים נוספים להשתתף בשיעור. "השיעורים אמורים להתקיים במשך רבע שעה מדי יום", מציין הרב אוחיון, "אולם בפועל כבר בשיעור השני הזמן מתארך והמשתתפים מסרבים ל'שחרר' את הרב החושף בפניהם מעט מאוצרות הרוח של עם ישראל".

נחזור למשפחה שקיבלה ע"ע הבדלה במוצאי שבת. השיעור היומי עם הרב אוחיון הביא למהפך רוחני של ממש בחייה של המשפחה, שמאחורי גבו של הבן המתחזק, מייסד השיעור, החליטה להפתיעו לקראת יום הולדתו החל בשבוע הבא, ולהיערך לשמירת שבת מלאה כהלכתה בשבת הקרובה, שב"ק פרשת תזריע מצורע, ב' דר"ח אייר תש"פ. פעילי הידברות העבירו למשפחה 'ערכת שבת' מלאה, כולל פלטה וחומר הדרכה לשמירת שבת, ורבני הארגון עומדים בקשר עם בני המשפחה בכל שאלה ובקשה, לקראת המתנה הגדולה שתוגש לבן המופתע לקראת השבת הקרובה בס"ד. "אומרים שלכל שבת יש מוצאי שבת, אבל אצלינו דווקא לכל הבדלה במוצאי שבת יש שבת שתישמר כהלכתה בהדרכת רבני הידברות", אומר אב המשפחה הנרגש.

פעילי הידברות מחלקים מדי שנה למעלה מאלפיים פלטות שבת עבור משפחות מתחזקות בכל רחבי הארץ, אולם המקרה הנוכחי מרגש במיוחד מבחינתם. הם מספרים כי הבן הצעיר, סטודנט מוכשר שנחשף בשנים האחרונות לשיעוריו של הגר"ז כהן שליט"א, ראש ארגון הידברות, החל לצעוד במסירות ובעקשנות קדושה לעבר חיים של תורה ואמונה. עד היום הוא עשה את הדרך לבדו ולא נרתע מקשיים ומהמורות לא פשוטות, אולם "בזכות" משבר הקורונה הצליח לשכנע בני משפחתו לקיים הבדלה במוצאי שבת כסגולה לשמירה והצלחה, מה שהוביל בס"ד להקמת השיעור היומי ולהחלטה המשפחתית להתחיל לשמור שבת לפי כל כללי הלכה.

לצד ההתרגשות והשמחה על עוד משפחה שהצטרפה למעגל הנצח של שומרי השבת ונוטרי חומותיה, מציין הרב אוחיון בכאב כי ההצלחה הגדולה מלמדת אותנו כמה עוד אפשר לפעול ולהשפיע על אחינו הרחוקים, במיוחד בימים אלו, כאשר עוד ועוד יהודים עושים את חשבון נפשם ומבינים כי יש מנהיג לבירה ואם לא עכשיו אימתי.

"בעוד שאנחנו שמחים על מאתיים שיעורים יומיים המתקיימים בטלפון עם יהודים מתחזקים, אני דואב על עוד למעלה מ-400, יהודים שפנו אלינו בחודש האחרון בבקשה לייסד שיעור עבורם, אולם אין לנו מספיק מגידי שיעור ורבנים שיתרמו מזמנם ומכוחם למסור את השיעורים ביהדות. צריך לזכור שכל אחד מהפונים אמור להביא לפחות עוד 2 חברים, מה שאומר שכרגע יש 1,200 יהודים המחכים למישהו שילמד אותם תורה ואמונה, ואין לנו דרך לספק את מבוקשם. אני פונה לכל רב ומגיד שיעור שיש לו גישה לעולם הקירוב שיפנה אלינו ונבחר אותו בס"ד לאחד מהפונים לקביעת שיעור יומי. מדובר בהצלת נפשות, זיכוי הרבים, הרבצת תורה ובמקרים רבים, כמו שראינו כאן, זה גם פותח פתח למהפכה רוחנית של ממש בקרב משפחה שלמה, עם כל ההשלכות החיוביות לשעה ולדורות", פונה הרב אוחיון מעומק ליבו למגידי שיעור הנכונים למשימה הקדושה.

גם בימים אלו ממשיך מוקד הקבלות עולמי של הידברות לטפל בפניות המגיעות מדי יום ביומו, כאשר, כאמור, למעלה מרבבת קבלות טובות כבר הגיעו מאז פרוץ משבר הקורונה, ופעילי הארגון עמלים מסביב לשעון לתת מענה לכל פונה, לקרב עוד יהודים לאבינו שבשמיים ולהוציא יקר מזולל בשליחות מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים, פעילות חובקת עולם וחוצה גבולות, יישר כח לארגון הידברות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture