צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם מפחד מגל שני: מרנן ראשי הישיבה בחתונות מאחורי מחיצות

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: המקובל בחברון, החתונה בסאטמאר, ראש ישיבת פונביז' בקלויז, והאירוסין בבאבוב • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

'שיריים' השבוע פותח את המדור כשהוא מותש למדי לאחר שבוע סוער ועמוס במיוחד, הקורונה שכבר נעלמה אט אט ממחזותינו חזרה בקול רעש גדול משהו, 'שיריים' שכבר חשב שהנה מעבר לפינה, מגיעים ימים שקטים ורגועים, ימים בהם האירועים בחצרות הקודש ישובו כהרגלם, ימים בהם שערי שמים יפתחו שוב לטיסות וגיחות קצרות פה ושם, התבדה מהרה והבין שהימים הללו רחוקים עדיין, אבל 'שיריים' כיהודי חרדי מאמין ממשיך להרבות בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט בקרוב ממש.

בשעות הקטנות של מוצאי שבת ראה 'שיריים' כיצד מספר תושבים מעיר הקודש צפת משפצים את מקום מנוחת קודשו של בניהו בן יהוידע, המקום שהיה מוזנח במשך שנים רבות זכה לשיפוץ הולם כיאה וכראוי למקום הקודש. התיעוד מעבודת השיפוצים לפניכם.

ושעות קודם לכן המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א הבדיל על היין בעיר האבות 'חברון' שם שהה במהלך השבת האחרונה לחיזוק תושבי המקום, המקומיים התרגשו מבואו של המקובל ועמדו בתור לקבל ברכה ועצה. המקובל שהיה לבוש בבגדי לבן סייר לאחר הבדלה בעיר והתרשם מאוד מהמקום.

ובשמחת הנישואין לנכדו ונאמנו של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א ראה 'שיריים' כיצד שומרים על ההנחיות בצורה מדהימה. תחילה כשהגיע הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א הוא איחל מזל טוב לראש הישיבה מריחוק מקום ובקירוב הלבבות כשהם עוטים מסכות כנדרש. לאחר מכן ראה 'שיריים' כיצד ראש הישיבה הגר"מ מאזוז משתתף בשמחה מאחורי מחיצה ענקית שהובאה במיוחד למקום בכדי לשמור על בריאותו של ראש הישיבה. 'שיריים' מצטרף ומאחל מזל טוב.

ואפרופו הראשון לציון ורבה של ירושלים, אז באחד מלילות השבוע הגיע הרב לרחבת הכותל המערבי שם ערך תיקון מיוחד לביטול נגיף הקורונה המאיימת על יושבי ארץ הקודש ועל העולם כולו. 'שיריים' ראה כיצד הראשון לציון עורך תיקון הרש"ש ומעתיר בדמעות שליש לישועת הכלל והפרט. דוד ארזני שהיה שם תיעד את הרגעים המרוממים.

גם מרן ראש הישיבה ונשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן שליט"א השיא את נכדו על גג ישיבת 'פורת יוסף' הסמוכה למעונו בירושלים. גם שם הציבו מחיצה בפני ראש הישיבה כפי הנחיות הזהירות. מי שתיעד את כל החתונה היה הצלם המוכשר דוד ארזני.

וכ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א שהשיא השבוע את נכדתו הגיע ימים ספורים לפני השמחה הגדולה לאוהל אדמור"י סאטמאר שם הזמין את אבותיו הקדושים למעמד. האדמו"ר העתיר במקום דקות ארוכות.

וראש ישיבת פונביז' וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגיע למסור שיעור מיוחד לתלמידיו בקלויז של רוז'ין בירושלים. ראש הישיבה הטריח את עצמו מבני ברק בכדי להרביץ תורה לתלמידים שנאלצים לשהות בגלות עד שתפתח היכל הישיבה בגבעה בבני ברק. שוקי לרר היה שם בכדי לתעד את רגעי ה'ריתחא דאורייתא'.

כ"ק האדמו"ר מביאלא בני ברק שליט"א נצפה בהיכל ציון רבי מאיר בעל הנס זיע"א בטבריה כשהוא מעתיר זמן ארוך לישועת הכלל והפרט ובמיוחד שנגיף הקורונה יעלם במהרה כלא היה.

והגאון רבי מאיר גריינמן שליט"א שאירס את נכדו חגג את השמחה תחת כיפת השמיים בהשתתפות בני משפחה בלבד. כלל המשתתפים עטו מסיכות כנדרש. מוטי גרין תיעד.

והאדמו"ר מנדבורנא באניא שליט"א ששהה לראשונה בעיר בית שמש לרגל שמחת החסידות הבדיל במוצאי שבת על היין ברוממות גדולה, מי שעמד לשמשו היה האיש וה'אידישע נייעס' אלי דויטש, שעמד מוכן על מקומו כבקי ורגיל. יעקב לדרמן תיעד.

והשמחה הגדולה שעשתה את השבוע הייתה שמחת האירוסין לבנו הצעיר של כ"ק האדמו"ר מבאבוב שליט"א. החתן הצעיר שהינו מחשובי התלמידים בישיבה של החסידות בבת ים זכה לסגור שידוך בשעה טובה ומוצלחת דבר שגרם להתרגשות רבה בחסידות, במיוחד ששמו הוא שלמה על שם הרבי הרה"ק ר' שלמה מבאבוב זיע"א. 'שיריים' התרגש מהשמחה הגדולה וכולו תקווה שעד החתונה הקורונה תעבור והוא יוכל להמריא לארצות הברית להשתתף בחתונה הענקית שבוודאי תהפוך לשם דבר בעולם החסידות כולו.

ו'שיריים' שלא מפספס אף אירוע הגיע בשקט בשקט לוילה במרכז הארץ שם נערכה שמחת הבר מצווה לבנו של העסקן הרפואי הרב יוסי ערבליך שבירמ"צ את בנו, באירוע כיבד בנוכחותו הרב הראשי לשעבר הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א שבירך בחום את האב הנרגש, מי שעוד עמד שם לברכה היה הנגיד דן גרטלר ששמח לראות את הרב הראשי.

המעמד היה מצומצם מאוד ועל כן במהלך השבת הקרובה תיערך 'קידושא רבא' בהשתתפות כל המי ומי בעיר בני ברק, 'שיריים' מאחל מזל טוב ומעדכן שבקידוש הולכים לפנק בדברים הכי שווים, יינות, מעושנים, הערינג, קוגלים וצולנ'ט אז אל תפספסו וכמובן אל תשכחו להגיד ש'שיריים' שלח אתכם, כי הוא עצמו יישאר במעונו שבמודיעין עילית.

רגע לפני סיום 'שיריים' מעדכן בחשיפה ראשונית שהחל ממחר יהיה מדור חדש על גבי במת האתר החשוב הזה, המדור יסקר את אירועי השבת בחצרות הקודש, אז אם מי מהקוראים יודע על איזשהו אירוע שיתקיים בשבתות בחצרות הקודש והיכלי הישיבות הוא יותר ממוזמן לשלוח למייל של כותב המדור המצורף כאן למטה.

'שיריים' חייב התנצלות לחסידי קרלין בטבריה שנפגעו עד עמקי נשמתם על כך שכביכול היה משמע מאחד הכתבות שלו שהם לא מקפידים על ההנחיות וכי יש אצלם חולי קורונה, אז 'שיריים' שלא קרוץ מהחומר של הביישנים עומד על גבי במה זו ומבהיר כי חסידי קרלין שומרים על ההנחיות בצורה מעוררת השתאות וכי חולי הקורונה בטבריה הגיעו מאזורים אחרים וכלל לא מהחסידות עצמה. 'שיריים' אף מוסיף ומתנצל בפה מלא אם משהו נפגע מהדברים. והוא רחום יכפר עוון וגו'.

את המדור מסיים 'שיריים' כשרגלו האחת כבר ברחבת הכותל המערבי זאת לאחר הליכה ארוכה, מה שהקשה עליו יותר היתה ההקלדה של המדור תוך כדי הליכה, אך 'שיריים' שהוא עיתונאי על מלא יודע איך לעשות את זה בלי להיתקע באנשים. 'שיריים' מבטיח להעתיר לישועת הכלל והפרט במקום שלא זזה ממנו שכינה לעולם.

עדכונים ותיעודים מחצרות הקודש והיכלי הישיבות ניתן לשלוח במייל לכותב המדור: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה החסידים לא שומרים על הכללים

למלמד היקר
מכל מלמדי השכלתי.
אין על המדור שלך
המשך כך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture