ראש הישיבה זעק: "אנשים סובלים ונמצאים בשערי מוות – צריכים לקרוע שערי שמים"

הגאון רבי שמואל מרקוביץ שליט"א ערך תפילת רבים בהיכל הישיבה זאת בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה. קודם התפילה נשא ראש הישיבה דברים וזעק בעקבות המצב כי יש דין וחובה להתפלל. עוד אמר, "יש צרה אחת היא צרת הקורונה, והצרה השנייה היא שלא מרגישים שאכפת לנו מזה, ואלו שתי צרות נפרדות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי שמואל מרקוביץ שליט"א עורר בימים האחרונים את תלמידיו על החובה להתחזק ולהתעורר בימים אלו שישנם הרבה חולים על ערש דווי זאת בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה אשר כבר הפילה חללים רבים. בשל המצב החמור אף ערך ראש הישיבה תפילת רבים במהלך השבוע האחרון.

קודם התפילה עורר הגר"ש מרקוביץ את תלמידי הישיבה בדברי כיבושין שבהם התייחס למצב הקשה שבו אנו נמצאים. בתוך דבריו אמר "יש עכשיו שתי צרות העומדות לפנינו, צרה אחת היא צרת הקורונה, והצרה השנייה היא שלא מרגישים שאכפת לנו מזה, ואלו שתי צרות נפרדות, ואין מאיתנו מי שיודע איזו מהצרות גדולה יותר. יש דין וחיוב להתפלל, ואיתא במשנה בברכות "העושה תפילתו קבע, אין תפלתו תחנונים", צריך להתפלל בצורה של תחנונים. ויתכן שמעיקר הדין מה שאנחנו עומדים לעשות עכשיו, זה תפילה מדאוריתא".

לאחר מכן עבר ראש הישיבה לעורר את הציבור על המצב הנורא של הקרירות שאנו שרויים בה בלי משים לב, ועל חומרת הדבר שבזה "כמו שאמרנו, אנחנו צריכים גם תחנונים על עצם הצרה שאנו נמצאים בה, וכל אחד מכיר אנשים הקרובים אליו שמאוד סובלים ונמצאים על שערי מוות ובמצבים קשים אחרים. וגם על הצרה שאנחנו אנשים קפואים ולא מרגישים, זו צרה גדולה. מי שנמצא בצרה ולא מתעורר מזה ולא אכפת לו – חסר לו באמונה, ואין לו את כל שאר המעלות של עם ישראל – רחמנים בני רחמנים".

וסיים הגר"ש את דבריו הנרגשים "חלק מהעניין להתפלל בעד החולה הוא, שכשהאדם מתקרב בזכות זה יותר לקב"ה – זה הזכויות שעוזרות לחולה להתרפא ממחלתו, כיוון שבזכות החולה התקדמת – זה זכות שתעמוד לו להחלים. וכל אחד כמה שיוסיף יותר כוונה – זה יעזור יותר לחולים. הקב"ה נקרא "קל שומע תפילה ותחנונים", פונים אנו לקב"ה, והוא ישמע שוועתנו".

בסוף התפילה ערך הגר"ש מרקוביץ את "מי שברך" על חולי עמך בית ישראל השרויים במצב קשה בעקבות נגיף הקורונה, כאשר בני הישיבה עוברים לפניו ומזכירים את שמות יקיריהם.

כמו כן בשבוע שעבר עורר רה"י את כלל תלמידי ובוגרי הישיבה, במכתב החיזוק פותח ראש הישיבה: "אחים אהובים בני א-ל חי. המצב נורא ומאיים, בוערת אש, העולם כבמלחמה ואנו ישנים, האם השתגענו, טחו עיננו, נסתמו אוזנינו, קפא ליבנו והתאבן".

"הרי אין בטחון היוצא מביתו אם יחזור לביתו או לבית החולים, האם יקום בבוקר אם לכתוב צוואה וכו'. והעולם כמנהגו נוהג, אוכל ושותה שמח ועלז, רב ומתקוטט ורודף תענוגות, הנפגעים יסבלו והחוגגים יחגגו. וגם המצב הרוחני לא יודעים מה ילד יום".

לאחר דברי הזעקה מבקש ראש הישיבה להתחזק בפרט: "הבה אחים נחזק את השורשים, תפילות וברכות ברגש קודש, לפני לימוד תורה נלמד מוסר כמו שכתב ה'נפש החיים' שער ד' פ"ז. נפרד מהנייעס והבליהם. ומעשים אלו יפעלו בנפשנו להתרומם מהשפלות העולמית. ועתה זמן המסוגל לחיזוק, פרשות יתרו ומשפטים ימי הסליחות שובבי"ם". ומסיים הגר"ש את מכתבו בקריאה נרגשת לפני בורא עולמים: "השיבנו ד' אליך ונשובה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם מהפלג הירשלמי שיחזירו בתשובה!!!!!!!!!!

אבל הם מכחישי קורונה

כזה מצחיק שיקפידו על הכללים….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture