בתוך השנה לפטירתו: האדמו"ר מסאדיגורה ערך 'לחיים' לרגל הוצאת ספר מתורת אביו זצ"ל

הספר שיצא כעת הוא כרך ראשון בסדרה שתצא בהמשך, ואשר עריכתו החלה במכון 'כנסת מרדכי' סאדיגורה עוד בחיי האדמו"ר. על ספר זה אמר הרבי זצוק"ל כי תקוותו היא שכל מי שילמד את הספר ירגיש את הנעימות שבעבודת ה'. לרגל הוצאת הספר ערך האדמו"ר שליט"א 'לחיים' במעונו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

התרגשות רבה בקרב קהל חסידי סאדיגורה עם הוצאת הספר 'עטרת ישראל' מכ"ק האדמו"ר זצ"ל בתוך השנה להסתלקותו.

התאריך המיוחד שנבחר לציון המאורע היה אמש (חמישי), לרגל יום ההילולא של משה רבינו ע"ה החל בז' באדר. לרגל הוצאת הספר לאור עולם קיים כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה מעמד לחיים מיוחד בחדרו שבמרכז החסידות בבני ברק בו השתתפו עורכי הספר והנגידים שתרמו את ההון הדרוש להוצאה לאור.

הספר שיצא כעת הוא כרך ראשון בסדרה שתצא בהמשך, ואשר עריכתו החלה במכון 'כנסת מרדכי' סאדיגורה עוד בחיי האדמו"ר. על ספר זה אמר הרבי זצוק"ל כי תקוותו היא שכל מי שילמד את הספר ירגיש את הנעימות שבעבודת ה'. מאז הסתלקותו של הרבי זצוק"ל זירזו את מלאכת העריכה בכדי להביאו לדפוס כמה שיותר מהר לתועלת החסידים וכלל שוחרי החסידות.

הספר מכיל מקבץ מאמרים של האדמו"ר זצוק"ל בעל ה'עטרת ישראל', שנערכו בשפה ברורה ונעימה מתוך הגליונות השבועיים שהיו יוצאים לאור בקביעות בכל ערב שבת וחג, כשהתוכן עוסק בנקודה הפנימית של כל חג, מועד וזמן. ומבאר בטוב טעם את יסודות עבודת ה', בין דפי הספר, קיבצו את חזונו של האדמו"ר, להתוויית הדרך בעבודת השם לבחורים ואברכים, דרך המובילה בית א-ל ומתאימה לאתגרי הדור ולעבודת השם המיוחדת הנדרשת בתקופתנו.

מי שכתב במהלך השנים את המאמרים הוא נאמן ביתו של האדמו"ר זצוק"ל, ויבלחט"א האדמו"ר שליט"א, המשב"ק הרב אברהם חיים ברנדווין שנחשב בחסידות למוסמך בהבנת דברי הרבי כראוי, וכך הפך ל"רושם" הקבוע של מאמרי הרבי זצ"ל.

בפתח הספר מופיעה איגרת הקודש מאת בנו ממשיך דרכו, כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א, אשר מזכיר כי "בעוד הילו נרו על ראשנו הייתה תשוקתו וחפץ נפשו הטהורה שיהיו הדברים האלה לנחלת רבים. ועל פי הוראתו בקודש נכתבו בשפה ברורה ובנעימה, הכל בכדי להוסיף ולעורר לבבות ישראל בכל מאי דאפשר ולקרב ליבם לאבינו שבשמיים".

האדמו"ר שליט"א מוסיף כי "בוודאי יאירו ויעוררו את לב כל אחד מישראל החפץ לעלות במסילה העולה בית א-ל, לדעת את הדרך בה ילך לטוב לו כל הימים".

הרב אלימלך שפירא ציין בדבריו הנרגשים כי גם הספר 'קדושת אהרן' מהאדמו"ר השלישי לבית סאדיגורה יצא בתוך ימי השנה להסתלקותו. כמו כן הזכיר כי היום שנבחר, ז' אדר, נקבע מאז ומעולם להתעוררות ולהספד על צדיקים שנפטרו בשנה האחרונה, וכנאמר בחז"ל שביום שמת משרע"ה נשתכחו כמה מאות הלכות מישראל ונקבע לדורות לציון ולהספד על צדיקים, וכך הנהיג מרן החת"ס ואחריו הרבה צדיקים.

"אין הספד וחיזוק גדול יותר מהדפסת דברי תורתו של הרבי זצ"ל", אמר הרב שפירא, "וכפי שאמרו חז"ל 'אין עושים נפשות לצדיקים, דבריהם הן הן זכרונם, ועל פי דברי השבט סופר שביאר על פי דברי חז"ל 'רבי נתן אומר מותר המת בונין לו נפש על קברו, שנפש הוא מציבה שעושים על הקבר שיידעו מי הנפטר, ובצדיקים אין צורך בזה כי דברי תורתם הם זכרונם האמיתי בלב מי שהיו קשורים בהם בחייהם", סיים הרב שפירא.

את הספר הוציאו מכון 'כנסת מרדכי' סאדיגורה, שנוסד על ידי האדמו"ר ה'כנסת מרדכי' מסאדיגורה זצוק"ל עוד בשנת תרצ"ג, ומאז ועד היום פועל להוצאתם לאור של כל ספרי חצר הקודש רוז'ין סאדיגורה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture