ישיבת הבד''צ היום. צילום: רפאל שוורץ

האסון במירון: חברי ה'עדה החרדית' התכנסו והחליטו לקיים עצרת תפילה

חברי בד''צ ה'עדה החרדית' התכנסו הצהריים לאחר האסון המחריד בהר מירון. לאחר הכינוס פרסמו חברי הבד''צ מכתב ארוך בו הם מבכים את פטירת ארבעים וחמישה ההרוגים. בסיום מכתבם קובעים הדיינים על קיום עצרת תפילה בכיכר זופניק בירושלים ביום חמישי הקרוב.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (ראשון) התכנסו חברי בד"ץ ה'עדה החרדית' בהרכב מלא בראשות הראב"ד זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך שליט"א, לדיון חירום בעקבות אסון מירון תשפ"א, בו הוחלט על עצרת תפילה המונית ביום חמישי הקרוב.

במכתב מיוחד תחת הכותרת "פלגי מים תרד עיני על שבר בת עמי", כותבים חברי הבד"ץ: "אוי מה היה לנו כי עלה המוות בחלוננו בא בארמוננו בהילקח מ"ה נפשות יקרות בעת משוש ושמחת הילולא דרשב"י באתרא דיליה בהר מירון, ונהפך לאבל מחולינו, נמס כל לב ורפו כל ידים וכל עין תהלך דמע מאין הפוגות על שבר בת עמי, פחד ופחת היה לנו השאת והשבר".

"בעל הנחמות אשר הוא טרף וירפא יך ויחבש ינחם את המשפחות האבלות, היתומים שנותרו ללא אב, האבות אשר שכלו את בניהם יקיריהם, ומשפחות שנקרעו קרעים קרעים רחמנא לשיזבן".

במרכז מכתבם מחזקים חברי הבד"ץ בראשות הראב"ד לאמונה וביטחון באלוקים בעקבות האסון הקשה: "בלב רבים השאלה על מה עשה ה' לנו ככה, אמנם לא לנו להסביר דרכי ה' נעלמים הם מכל חי, וכמוש"כ (ישעיהו נ"ה ח-ט) כי לא מחשבותי מחשבותיכם וגו', א'ל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא, אבל יש לנו לראות בזה קול שופר ממרום הקורא לנו להזדעזע ולערוך חשבון הנפש, ולב יודע מרת נפשו במה צריך חיזוק בתורה עבודה, ובקדושה וצניעות הנדרש לתקוני מעליא בעווה"ר".

בנוסף קוראים חברי הבד"ץ לחיזוק בענייני בין אדם לחבירו: "ובימים אלו ימי ספירת העומר יש להתחזק בעניני בין אדם לחבירו, להרבות אהבה ואחווה ולתקן את עוון המחלוקת המרקד בינינו, ולחזק אהבה ואחוה וריעות. וגם הסכנה נוראה מההתקרבות לרשעים וההתדבקות בהם ובהליכותיהם ויעוי' דברי המשך חכמה בפרשתנו (עה"פ ואף גם זאת וגו')".

"עינינו נשואות לאבינו שבשמים שיטהר לבבנו, וכל אחד יתחזק ויוסיף זמן בלימוד התורה ובתפילה, ולקדש קהל לקרוא עצרה בכל מקום וקהילה וקהילה לטכס עצות במה יש להתחזק. ובע"ה עוד נשב לטכס עצה מה אפשר וראוי לתקן בצניעות וכדו' באתר"ק מירון ובפרט בימו"ד קדישא ועוד חזון למועד לכך (וידוע מה שהיה לפני כמאה ועשר שנה והתקנה שתקנו בשעתו בענין הצניעות)".

"וכאן קבענו שביום השבעה לעלייתם בסערה השמימה, ביום חמישי פר' בהו"ב כ"ד אייר תשפ"א נתאסף כולנו יחד אנשים נשים וטף למעמד תפלה ותחנונים, ולעצרת התעוררות בשעה 5:30 אחה"צ ע"פ ככר זופניק והרחובות הסמוכים, (נשים תתרכזנה אך ורק בבתי וורשא עבודת ישראל וסביבותיה) לעורר עלינו רחמי שמים המרובים, באמירת תהילים וסליחות וי"ג מדות של רחמים בתק"ש, ולדברי כיבושין להתעוררות והתחזקות בשעה קשה זו בה כל לבב דוי וכל ראש לחלי".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture