Yonatan Sindel/Flash90

ההורים יוצאים למאבק: שבועות ספורים לתחילת הזמן; עשרות בחורים ללא מסגרת

עולם הישיבות עתיד לפתוח את שעריו כבר בראש חודש אלול הקרוב, אלא שלאחר שנת קורונה קשה מאות בחורי ישיבות מוצאים את עצמם זרוקים ברחובות ללא מסגרת לזמן הקרוב. גדולי הרבנים יחד עם ההורים יוצאים למאבק, "שלא יישאר בחור אחד ברחוב"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לאחר שנה קשה בה נגיף הקורונה היכה באכזריות רבה, עולם הישיבות כולו עתיד לפתוח את שעריו בראש חודש אלול, אלא שמבדיקה מעמיקה עולה כי בישיבות רבות היו תזוזות בהחלטות ההנהלה ובחורים רבים קיבלו בימים האחרונים הודעה כי הם צריכים לחפש מסגרת חדשה לזמן הקרוב, דבר שגורם לכאוס עצום בעולם הישיבות כולו.

ל'חדשות JDN' נודע כי מדובר בעשרות ישיבות אשר הודיעו לתלמידים רבים שאין מקומם בישיבה בזמן הקרוב, כעת, ההורים וארגונים שונים יוצאים למאבק על עתידם של ילדיהם, "שלא יישאר בחור אחד ברחוב", זועקים ההורים. יצוין כי באם לא יימצאו מסגרות חילופיות למאות הבחורים אזי הם ימצאו את עצמם בזמן אלול הקרוב ברחובות העיר ללא כל מעש, שסופו מי ישורנו.

"החשש הכבד שאותה צפינו מראש מתפרצת כעת במלוא עוזה", אומר לנו היועץ החינוכי הבכיר הרב אברהם מנחם אייזנבאך. "חייבים להבין, לא מדובר בשכבה החלשה של עולם הישיבות, זה העידית שבעידית מטובי המשפחות, שלצערנו תקופת הקורונה שיבשה את סדר יומם ופגעה בהם בצורה אנושה והם עד לרגע זה עדיין לא השתקמו בחזרה".

"השנה ביותר מרגיל אנו עדים לתופעה קשה שאותה צריך להוקיע", מוסיף לנו היועץ החינוכי הבכיר הרב אברהם מנחם אייזנבאך: "לצערי אנו רואים כל פעם מחדש איך שנפתחים ישיבות טובות ששולחות את רשמיהם לשכנע הורים על טוב הישיבה הנפתחת ועל החידושים שאינם קיימים בשום מקום, ובחורים מצוינים שהיו יכולים להתקבל בקלות במזרח של עולם הישיבות משתכנעים ומגיעים ללמוד בישיבה".

"עוברת שנה שנתיים ופתאום עולה על דעת המערכת לשדרג את הישיבה או את סגנון הבחורים הקיימים, ומודיעים מרגע לרגע על סגירה של הישיבה או על רישום מחדש בניסיון להשתחרר מכמות בחורים מסוימת שהם כבר אינם חפצים ביקרם".

"ופתאום אותם עשרות בחורים שאך לפני שנתיים התחננתם אליהם רק בואו, פתאום הם נזרקים כלאחר יד אל תוך הרחוב הקלוקל ולא בגלל שהם לא היו בסדר או לא עמדו בתקנון הישיבה אלא בגלל ענייני שדרוג ומיתוג מחדש".

היועץ החינוכי מוסיף ומסביר כי, השנה בהיכלי ישיבות רבות נצלו את תקופת הקורונה בכדי לבצע כמו שקוראים לזה "ניקוי אורוות" וכך מוצאים את עצמם עשרות בחורים שבועות ספורים לפני התחלת הזמן בלי שהם יודעים איפה הם הולכים ללמוד בשנה הבאה.

"הנזק המיידי", אומר לנו הרב אייזנבאך, "הוא שכל אותם בחורים שאך אתמול היו נקראים מהבחורים הטובים ומעמדם היה מצוין, מסתובבים כעת אם תחושה של 'זרוקים' מה שלצערי הוביל חלק מהם לחפש עבודה ולצאת לגמרי מעולם הישיבות. גם אי אפשר להתעלם מהכאב האדיר והסבל הרב שנגרם לכל אותם הורים ומשפחות שלמות שנהרסים בגלל זה".

יצוין כי עשרות רבנים וגדולי היועצים החינוכיים היושבים על המדוכה מטכסים כעת עצה יחד עם ראשי הקהילות איך לסדר לכל אותם בחורים ישיבות לזמן הבעל"ט ואיך למנוע בעתיד מצב שישיבה בגלל ענייני שדרוג משאירה עשרות ולפעמים מאות בחורים ברחוב ללא מסגרת.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה פיקוח נפש, חייבים לצעוק ולדפוק על השולחן.

הסיפור הזה פשוט מצמרר, אני מכיר באופן אישי משפחה שלמה שנהרס בגלל של ילדים לא היו מסגרות, מה שמדהים זה לראות איך בן אדם אחד צדיק בסדום והוא הרב אברהם מנחם אייזנבאך נלחם לבדו מול כל העולם ולא נח לרגע כדי שלא ישאר אף בחור בלי ישיבה. זה כנראה כי הוא מחובר לצדיקי אמת כמו הרבי מזוטשקא שליט"א והאדמו"ר מאמשינוב שליט"א שהוא לא זז בלי להתייעץ איתם. אשרי הדור. בזכותו יגיע הגאולה.

אני מכיר חלק מאותם מאות בחורים. כל מי שחושב שמדובר בבחורים מקולקלים לא יודע מה המצב… לצערינו מדובר בבחורים טובים ומצויינים שהקורונה קצת שיבשה אותם. ובקלי קלות עם קצת עזרה ולב אפשר להחזיר אותם למסלול.
הרב אייזנבאך אני לא מכיר אותך באופן אישי אבל כל העולם מכיר אותך, יש לך זכויות אדירות. אני מתפלל בעבורך שתצליח, זה לא פשוט, שהשם יתן לך כוחות לעמוד בפרץ.

למה אתם לא ממשיכים להציף את הנושא המצב מזעזעעעעעעעעעעץ אסור להזניח!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture