שִׁירַיִם עם המופתים שעשו את השבוע: הרבי שקם לתחייה ושיחת הצדיקים בטבריה

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הרבי שהרקיד את החסידים בים סוף והאומיקרון בעולם הישיבות הליטאי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

'שיריים' שראה במהלך השבועיים אחרונים אותות ומופתים למעלה מדרך הטבע פותח את המדור הנחשק במגזר החרדי בבשורה המרנינה על שחרורו המפתיע והמוקדם של הנגיד החסידי לבית ויז'ניץ הרב חיים שטרן שהואשם בגין עבירות צווארון לבן והוכנס לבית הכלא האמריקני. 'שיריים' יודע לומר כי מדובר במופת יוצא דופן שמכה גלים בחסידות שכן יומיים בלבד לאחר מעמד הישועות בים סוף שערך הרבי שוחרר הנגיד למעצר בית. היה מי שאמר כי זה ממש בבחינת "קריעת ים סוף". כך או כך, 'שיריים' שנחשב לחסיד מושבע של סגולות ומופתים פתח בריקוד סוער באמצע רחובות העיר מודיעין עילית שעה שהוא דיווח לרבבות גולשי האתר הנכבד כאן על הבשורה המרנינה.

מופת נוסף שהתרחש השבוע הוא "מויפת ליטאי" מובהק, היה זה כאשר השופטים בבג"ץ דחו את גזירתו המרושעת של איווט ליברמן נגד האברכים והמעונות. 'שיריים' נזכר שרק לפני מספר שבועות התייחס מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א לגזירה הנוראית ואמר כי אם היו מתחזקים בלימוד אזי הגזירה לא הייתה יוצאת אל הפועל. כעת מתברר שאברכים רבים אכן התחזקו בלימוד התורה הקדושה, וכפי שראינו הגזירה אכן הושלכה במריצה לפח האשפה של השנה הקרובה. מה שכן, 'שיריים' בטוח שעד השנה הבאה הממשלה הזו תחלוף מן העולם, בתקווה שזה יקרה עד פורים אז המן צורר היהודים ראה במפלתו של עצמו. לו יהי.

'שיריים' שהגיח לביקור קצר בתפוח הגדול ניצל את ההזדמנות לפקוד את מעונם של גדולי האדמורי"ם אותם הוא לא ראה כבר זמן רב בעקבות מגבלות הקורונה. בשכונת פלעטבוש החרדית ראה 'שיריים' כיצד חוגגים בהתרגשות רבה את שמחת הכנסת ספר התורה לזכרו של הנגיד רבי נפתלי אלימלך פלדמן מחשובי חסידי חב"ד במקום שהסתלק לבית עולמו לפני כשנה לאחר שחלה בנגיף הקורונה. מי שכתב אות בספר התורה היה הגאון הצדיק רבי דב אשרי הנחשב לאחד מבכירי הרבנים בשכונה החרדית.

מראה לא שגרתי ראה השבוע ׳שיריים׳ אי שם בטבריה. היה זה כאשר המקובל הצדיק רבי דב קוק הגיע לביקור נסתר במעונו של כ״ק האדמו״ר מתולדות אהרן שמגיע מפעם לפעם למקום. הצדיקים הסתודדו במשך שעה ארוכה ולידיו של ׳שיריים׳ הגיע תיעוד מרתק וארוך מהביקור הממושך. אמנם הוא לא כל כך הבין מה הם מדברים שם אך מה שבטוח ששרפים, אופנים וחיות הקודש ריחפו מעל לראשם.


והפגנת ענק נערכה במהלך השבוע האחרון נגד חנות סלולר שמוכרת מכשירים טרפים ברחוב מלכי ישראל בירושלים. החסידים שנשמעו להוראתו של כ״ק האדמו״ר מתולדות אהרן הגיעו בהמוניהם להפגנה וזעקו נגד הפגיעה בכבוד שמים. בשולי ההפגנה הבחין ׳שיריים׳ בעסקן העדה החרדית הרב שמעון שישא שמציל נפשות רבות מצבא השמד עומד במקום ומסתודד ממושכות עם יד ימינו ואיש אמונו המסייע לרבים הרב שמעון בלוי מבכירי חסידות סלונים.

והעיר אילת לבשה השבוע חג וקדושה כאשר עשרות מחסידי ויז׳ניץ הגיעו לשפת הים סוף שם הם ערכו מעמד ישועות ואמירת פרשת המן ביום המסוגל, יום השלישי לפרשת בשלח, בראשות כ״ק האדמו״ר אשר הגיע הרחק מבני ברק. עובר אורח שהתרגש מהמעמד שאילת לא ראתה מימיה תיעד את המחזה המרהיב של עשרות החסידים משוררים יחד עם הרבי.

׳שיריים׳ תמיד היה סקרן לדעת מה עושים האדמורי״ם בליל ה״ניטל״ אז כידוע אסור ללמוד. תיעוד מיוחד שהגיע לידיו העניק לו הצצה נדירה להיכלו של האדמו״ר מבאבוב שהתיישב עם מספר מצומצם של חסידים וניגן ניגונים עתיקים במשך שעה ארוכה. הרבי אף ציין מספר פעמים באוזניהם שכן אסור ללמוד וסתם לשבת בטל זה אסור, אז ממילא מה שנשאר זה לשיר שירי חסידות עתיקים שממלאים את הנפש בקדושה וטהרה. התיעוד המיוחד לפניכם.

׳שיריים׳ נכנס השבוע לחרדה עמוקה שעה שראשי ישיבות רבים נדבקו בזן האומיקרון של נגיף הקורונה בזה אחר זה. הוא מידי יום הקדיש פרקי תהילים רבים לרפואתם של ראשי הישיבות אשר מעמידים את עולם התורה בקרן אורה. במהלך השבוע האחרון הוא אף שמע על ראש ישיבה מפורסם שנצפה כשהוא מנסה להידבק בקורונה שכן כלל ראשי הישיבות הגדולים נדבקו מה שהפך את הנושא לפופולארי במיוחד. כך או כך, ׳שיריים׳ אף שמע על מספר אדמו״רים שלא מרגישים טוב. ככל הנראה מדובר בקורונה אך כל עוד לא עושים בדיקה אי אפשר לדעת. הוא משגר מכאן ברכת החלמה מהירה ורפואה שלמה לכולם.

מי שהגיע השבוע לביקור ממושך במעונו של כ״ק האדמו״ר מבעלזא היה הרבי מזוטשקא אשר נועד ממושכות עם הרבי בחדרו שבקריית בעלזא בירושלים.

מי שנצפה השבוע יחד עם מספר חסידים מתהלך בין האילנות והעשבים היה כ״ק האדמו״ר מסאטמאר שיצא לפוש קמעא. הרבי שידוע בגאונותו ניצל את זמן ההליכה לצרכי בריאות בכדי להתפלפל עם חסידיו בלימוד ובעומקה של הלכה.

ומראה מרטיט במיוחד ראה השבוע ׳שיריים׳, מראה שגרם לו להוזיל דמעה או שניים. היה זה במהלך כינוס חסידי נדבורנה בקריית שדה התעופה שם לפתע פתאום ראו החסידים את רבם האדמו״ר המנוח נושא דברים כבחיי חיותו. היה זה באמצעות טכנולוגיה חדשנית כאשר החסידים הקשיבו לדבריו והורידו דמעות כמים על הרבי האהוב שהלך ואיננו. ׳שיריים׳ התבטא ואמר כי זה היה נראה ממש כאילו הקימו את הרבי הקדוש לתחייה.


רגע לפני סיום ׳שיריים׳ מאחל ברכת שבתא טבא לרבבות הקוראים מכל רחבי תבל. הוא רק יזכיר שבשבוע הבא מציינים את יום ט״ו בשבט ואצלנו נהגו להרבות באכילת פרות ובתפילה מעומק הלב על האתרוג של חג הסוכות הבא עלינו לטובה ולברכה, לחיים ולשלום, אמן. שבת שלום יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה על הדברים היפים
למה לדבר בלשון גוף שלישי?
לגבי המויפת הליטאי .אני ליטאי וכאחד שכזה אוהב מויפת מוכח האם רמת הלימודים נבדקה לפני ואחרי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture