צילום: איציק ו.

זקן הפוסקים תקף בחריפות את הממשלה: "מלאך המוות מנהל מלחמה גדולה" • צפו

ראב"ד ה'עדה החרדית' מרן הגר"מ שטרנבוך השתתף במעמד "קביעת מזוזות" לבית הכנסת המרכזי "קהל חסידים" בשכונת רמת אברהם בבית שמש, ונשא דברים חריפים נגד רפורמת התקשורת אותה מוביל השר יועז הנדל מתקווה חדשה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו


המונים מתושבי שכונת רמת אברהם בבית שמש השתתפו בשבוע שעבר במעמד 'קביעת מזוזות' לשטיבלאך המרכזי "קהל חסידים" בשכונת רמת אברהם בבית שמש. בשיאו של המעמד – הופיע בהיכל בית המדרש זקן הפוסקים וראב"ד ירושלים מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ועמו מרא דאתרא בית שמש הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ שליט"א, בכדי לחזק את קהל תושבי השכונה.

ל'חדשות JDN' נודע כי מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א נשא במעמד דברים חוצבים על מעלת בניית השכונה בקדושה ובטהרה תוך שמירת גדרי הצניעות, ובמרכז דבריו אף עורר על גזירת ביטול הקומה הכשרה לטלפונים הסלולריים, יוזמה אותה מנסה להוביל שר התקשורת הנכנס יועז הנדל ממפלגת תקווה חדשה.

את דבריו פתח בדברים נרגשים לתושבי השכונה: "כשושנה בין החוחים כן רעייתי בין הבנות". אנחנו מוקפים היום ברחבי ארץ הקודש ברשעים שגוזרים גזירות רעות לעקור חלקים מהתורה הקדושה רח"ל, אמנם כאן נמצאים אנו בתוך "שושנה" – בעיר מקלט הנפרד ונבדל מהקלקול שברחוב, בתוך שיכון הבנוי בשמירה מיוחדת מפגעי הזמן – וכדרך אבותינו הקדושים".

בדבריו התייחס זקן הפוסקים להצלחת השכונה למרות הקשיים שעברו עליה בעת הקמתה: "היו שחשבו שיוכלו להחריב את היישוב כאן שלא יהיה כאן מקום תורה, אבל הקב"ה עזר ובגודל רחמיו וחסדיו הוקם כאן מקום ידוע לשם ולתפארת לתורה. ואמנם השטן יודע כמה חשוב הוא בניית מקום תורה וקדושה, והניח הרבה כוחות לבטל את היישוב כאן, אבל זכו כאן לסייעתא דשמיא מלעילא להתגבר נגד השטן. וכאשר נפתח מקום קדוש כזה זהו שמחה גדולה בשמים, שמתקדש שם שמים ברבים כשרואים שבעלי הזרוע אינם יכולים לעשות כרצונם נגד התורה".

במרכז דבריו ביקש מהתושבים להחמיר בשכונה בגדרים וסייגים לשמירת גדרי הצניעות, והתייחס לתוכנית הממשלה לבטל את הקומה הכשרה, מה שיגרום להרבות את השימוש במכשירים בלתי מבוקרים: "בזמנינו נמצאים אנו בתקופה קשה, והשטן הוא מלאך המוות מנהל מלחמה גדולה שעם ישראל יעברו מדרך התורה ודרך הקדושה, ובפרט בענייני קדושה שהוא יסוד התורה, וכעת עומדים ראשי השלטון להביא מכשול גדול בקדושת ישראל ולבטל את הקומה הכשרה".

"בשנים קודמות לא חשבו על דבר כזה שיהודים מזרע ישראל לא יניחו לנו לשמור את התורה בארץ הקודש, אבל בדורינו הניח לנו הקב"ה ניסיון גדול כזה שהוא ניסיון מיוחד לפני ביאת משיח, ועלינו לעמוד איתנים לנוכח ניסיונות הזמן וללחום את מלחמת ה'. וכעת שזוכים אנו לנקודה של אור בתוך החושך, ונבנה כאן קהילה גדולה וחשובה לשם ולתפארת, בוודאי זהו שמחה אמיתית לקב"ה, שמחה רוחנית, על שבונים כאן בית כנסת ביישוב של תורה וקדושה שיהיה לזה השפעה מסביב".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture