Yonatan Sindel/Flash90

האדמו"ר מסאטמאר תקף את הסמינרים: "איך הגיעו למצב נורא שכזה" • האזינו

בדברים חריפים שהגיעו לידי 'חדשות JDN' תקף כ"ק האדמו"ר מסאטמאר את התופעה בה משכנעים בנות סמינרים לצאת לצבא או לשירות האזרחי. הרבי הדגיש כי יש בזה משום ייהרג ואל יעבור. "צריך לחזק את המוסדות שעל טהרת הקודש"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א תקף במהלך הימים האחרונים בחריפות רבה את התופעה בהם משכנעים בנות ללכת ולצבא או לחילופין לשרת בשירות האזרחי ואמר כי יש בזה משום ייהרג ואל יעבור. בדבריו הזכיר הרבי איך בעבר היו נלחמים על תופעות נוראיות שכאלה וקרא לחזק את המוסדות שפועלים על "טהרת הקודש", כלשונו.

בדבריו המלאים שהגיעו לידי 'חדשות JDN' זעק האדמו"ר: "עומדים אנו בארה"ק בזמן נורא, ידוע הדבר שבשנת תשי"ג כאשר ארץ רעשה וגעשה מגזירת גיוס בנות, יצאו כל גדולי ישראל מארץ הקודש – אפילו כאלו אשר היה רחוקים מאד מהשקפתנו – בקול קורא ובדעת תורה וכולם חתמו שגיוס בנות אפילו ע"י שירות לאומי היא ענין של יהרג ואל יעבור".

"חיים אנו בתקופה כאשר אנו רואים שבסמינרים של "בית יעקב" מעמידים את התלמידות לעשות שיתוף פעולה עם הצבא הטמא של הממשלה, מלמדים את הבנות מקצוע של "מחשבים" ומציעים להן לילך לעבוד למען הצבא, ויש אפילו המציעים להם לעבוד בתוככי הצבא".

עוד זעק האדמו"ר כי "שירות לאומי שכל גדולי פסקו בשעתו שזה ענין של יהרג ואל יעבור נהפך כהיום לדבר שמותר ר"ל, המדובר בסמינרים מבית יעקב הנחשבים אצלם לטובים, אשר בכל זמן ועידן מחנכים שם את התלמידות שבת ישראל צריכה לדעת שאברך ובן ישיבה צריך לישב באהלה של תורה ושצריכים להקים בתים של בני תורה, את הבנות האלו מחנכים כעת שהם ילכו לעבוד לתוך הצבא, ויש גם מתוכם שיצטרכו לעבוד בתוככי מקומות הצבא, וזאת היא שירות לאומי במלוא מובן המלה, והכל מותר אצלם".

"איך הגיעו למצב חמור כזו, כי כמו שמרן רבינו הקדוש זי"ע מרגלא בפומיה היה תמיד, שכך אומנתו של יצר הרע, היום אומר לו עשה כך, ומחר אומר לו עשה כך, עד שאומר לו לך ועבוד עבודה זרה, היצר הרע אינו יכול להסית מיד את האדם לך ועבוד עבודה זרה, אזי אומר לנפש האדם היום עשה כך, תעשה רק דבר קטן שהוא כלום, ומחר עשה כך גם דבר לא גדול, ואחרי כן אומר לו אם כבר עשית כל דלעיל אתה כבר יכול ללכת הלאה ולעבוד ע"ז".

"רואים איך שמשנה לשנה ומיום ליום יורדים מטה, ומעשיהם מתרבים יותר ויותר עד שאומר לו לך עבוד עבודה זרה, עד כדי כך שדבר וענין שהם בעצמם קיבלו ממוריהם והם הסכימו לזה, ששליחת בנות ישראל לילך לעבוד באחד מהמקומות אשר תחת המדינה, ואין כל חילוק ונפקא מינה בכל שם וחניכא דאית להו, אשר אז בשעתו היתה שירות לאומי כגון לעבוד בבתי חולים, על זה חתמו כל גדולי ישראל בארה"ק שזה ביהרג ואל יעבור, וכהיום נהפך אצלם למותר לכתחילה ר"ל".

"וזה המשמעות, שאם אינם מחזיקים ונצמדים לדרך שקיבלו מהעבר, ולא מתחזקים אלא מחפשים היתרים, על ידי כך שמתחברים לרשעים נופלים ארצה, היום אומר לו עשה כך ומחר אומר לו עשה כך, עד שאומר לו לך ועבוד עבודה זרה".

האדמו"ר מסאטמאר הוסיף ואמר בדבריו חוצבי הלהבות כי "לכן מוטל עלינו חוב לחזק את כל מוסדות התורה בארץ ישראל הן לבנים והן לבנות אשר מתנהלים בטהרת הקודש, צרכים אנו לדעת שהנהגת מוסדות אלו מגיע במסירות נפש עצומה, ולא בניקל יכולים לנהל את המוסדות, וקשה כח הסבל, ואין להם הרבה מקומות מאיפה להביא כסף מוצא".

"וזו אחריות עצומה, אנ צריכים להרגיש את צערם, ולהשתתף בצערן של ישראל, צריכים להשתתף בצערן הרוחני של ישראל, ולהביע את מחאתנו נגד אלו אשר הורסים את כל היסודות אשר קבלנו מהדורות הקודמים, ולחזק את היהודים אשר להם מסירות נפש ללכת בדרכי אבות, ואנן צריכים לזכור לעצמנו אנו שרק על ידי כך שנחזיק בכל העניינים ובהקמת בתי מדרשות ולהתקיים בצוותא בדרכי אבותינו רק כך נינצל מכל צרה וצוקה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על איזה שירות לאומי האדמור מדבר?

מחכים לראות את החסידים ובראשם האדמו"ר שליט"א, בונים את ביתם בארץ הקודש, ושותפים לבניין 'טהרת הקודש' בירושלים.

הוא לא יודע ההבדל בין שירות לאומי שאתה לא יכול לסיים השירות ואתה בתנאים נוקשים מאוד , לבין חוזה בין עובדת לחברה בדיוק כמו כל עבודה אחרת, אגב בסאטמר כל הבנות עובדות במשרדים,

לא שמענו שמשכנעים את בנות הסמינרים לעבוד בצבא.
ואם יש כאלה שעובדות, זה כמו כאלה שעובדות במשרד של תנובה או איזה עו"ד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture