חיים טוויטו

סדנאות השלוחים: אתגרי ביטחון, דילמות חינוכיות והרחבת מערך שיעורי התורה

ביומיים הראשונים של כינוס השלוחים העולמי בניו יורק השתתפו אלפי השלוחים בעשרות סדנאות מושקעות ועשירות תוכן הנוגעות לתחומים בוערים בחיי השליחות • ביום ראשון: מעמד ההצדעה הגדול והתפילה המשותפת בציון המשלח, הרבי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איך מצליחים לאבטח בתי חב"ד באיזורי סיכון ועדיין להשאיר אותו פתוח לכל יהודי? זה אחד הנושאים שדוברו בשרשרת הסדנאות עשירות התוכן, שנערכו בימים חמישי-שישי, ובהם השתתפו אלפי שלוחי חב"ד מכל רחבי העולם.

כינוס השלוחים העולמי של חב"ד נפתח ביום חמישי בבוקר, לאחר שבשנה שעברה לא נערך בשל מגבלות הקורונה. הכינוס נערך תחת מגבלות שונות בכדי לשמור על בריאותם של המשתתפים.

ימים חמישי-שישי הוקדשו ברובם לסדנאות ייחודיות הנוגעות לחיי היום יום של שלוחי כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. הרחבת שיעורי התורה בעידן הקורונה והנגשתם לכלל סוגי האוכלוסיייה, התמודדות עם חינוך הילדים, פיתוח חיי הקהילה, השגת משאבים, שמירה על הביטחון וזיהוי סכנה, ניהול כלכלי נכון, קיום ההנחיות הרפואיות בקהילה בעידן המאתגר של ימינו, ועוד נושאים רבים ומגוונים.

חלק נכבד מהסדנאות נערכו בשפה העברית עבור למעלה מאלף שלוחי חב"ד בישראל הפועלים תחת צעירי אגודת חב"ד – זרוע הפעילות המרכזית של השלוחים בארץ.

בסדנאות נשאו דברים שלוחים, אנשי מקצוע, אושיות חינוכיות ומומחים מהארץ ומהעולם העוסקים בנושאים המדוברים. הסדנאות נערכו במוקדים שונים בשכונת קראון הייטס במטרה לשמור על ההנחיות הבריאותיות.

דמעות בעיניי השלוחים

ביום חמישי בערב נערך מושב מרכזי גדול ששולב עם ארוחת הערב שהפכה להתוועדות אחת ענקית. המושב נפתח על ידי הרב משה קוטלרסקי, יו"ר ועד כינוס השלוחים העולמי.

עשרות שנים מנהל הרב קוטלרסקי – השי"ת ישלח לו רפואה שלימה במהרה – את כינוס השלוחים העולמי ביד רמה ובהשקעה אישית גדולה, כשהוא תומך ומסייע לאורך השנה כולה במפעל השליחות העולמי האדיר, ומהווה כתובת ישירה ואבהית לשלוחים רבים. כשפתח הרב קוטלרסקי את המושב הוא היה נרגש במיוחד והתקשה להסתיר את דמעותיו. "ברוכים הבאים לכינוס השלוחים תשפ"ב", אמר בקול חנוק מדמעות ואלפי השלוחים שהגיעו לכינוס מכל רחבי העולם, נענדו על רגליהם ופרצו במחיאות כפיים ושירה אדירה – כשעין באולם לא נותרה יבשה. היו אלה רגעים מרגשים של הצדעה לחסיד ושליח שמסור ונתון למפעל השליחות של הרבי זי"ע.

לאורכו של המושב נשאו הדוברים השונים נאומים חוצבי להבות על המסר המרכזי של הכינוס, בסימן שלושים שנה לכינוס העולמי תשנ"ב: הכנת עצמו והכנת העולם לקבלת פני משיח צדקנו. הנואמים נתנו כלים מעשיים לפרוץ ולהרחיב את הפעילות להמון העם שבשדות הצמא לדבר השם.

מחר, יום ראשון, ייערך מעמד התפילה המשותף על ציון המשלח הרבי זי"ע וכן מעמד ההצדעה הגדולה, ה"באנקעט", בהשתתפות אלפי השלוחים ותומכיהם מכל רחבי הגלובוס. התמונה הקבוצתית המסורתית לא תתקיים השנה בשל מגבלות הקורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture