צילום: שוקי לרר

התרגשות והיערכות שיא בחסידות: מאות חסידי נדבורנה ישבתו עם הרבי במירון

כמידי שנה בשנה ישבתו מאות החסידים יחד עם הרבי במירון, בשונה מכל שנה שהשבת הייתה נערכת בשבת פרשת נח, השנה שבת הרוממות חולקה לשניים. הבחורים בשבת נח, וכעת בפרשת ויחי, שאר החסידים ישבתו יחד עם האדמו"ר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מאות חסידי נדבורנה יגיעו לשבות את השבת הקרובה, פרשת ויחי, ביישוב מירון, שם הם ייערכו שבת התאחדות מרוממת ע"י ציון התנא האלוקי רשב"י זיע"א. השבת תיערך בראשותו של כ"ק האדמו"ר שליט"א שאף יישא דברי חיזוק בחובת השעה במהלך השבת המרוממת.

מזה למעלה מארבעים שנה שחסידי נדבורנה נוהגים לעלות ולהתוועד במירון בראשות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א. במרוצת השנים נקבעה שבת פרשת נח כשבתם של חסידי נדבורנה במירון, וסגולותיה של שבת נעלה זו היו לשם דבר בעולם החסידות ובכלל.

בשנים האחרונות בעקבות ההתרחבות המתמדת של הקהילה, נעשה המקום צר מהכיל את כל החסידים, והשנה לראשונה הוחלט על הסדר חדש, לפיו תחולק ההתוועדות לשני חלקים, אחד לכלל הבחורים תלמידי הישיבות הקדושות, ואחד לשאר כל הקהל.

וכך, בשבת פרשת נח השנה שבתו מאות בחורי נדבורנה במירון בראשות כ"ק מרן הרבי שליט"א, בשבת שתיזכר כמיוחדת במינה בה זכו הבחורים להסתופפות חסרת תקדים – רק הם לבדם יחד עם האדמו"ר באתרא קדישא מירון. וכעת, השבת מגיע תורם של האברכים, בעלי הבתים וזקני העדה, העולים בהתרגשות לעשות את "שבת מירון".

לשבת פרשת ויחי ידועה חשיבות יתירה מקדם בחצר הקודש, כ"שבת יארצייט" של הרבי ה"דבר חיים" זי"ע. במשך כל השנים מאז סילוקו של צדיק בשנת תשל"ח, משמשת שבת ויחי כשבת רבת משמעות בקרב החסידים, בה מרבים לעסוק במשנתו של בעל ההילולא ולהתבונן בהליכות קודשו שהנחיל לתלמידים.

זקני החסידים מציינים בהתרגשות כי למעשה מי שהחל את מסורת הקודש של שבתות ההתאחדות במירון הוא הרבי ה"דבר חיים" בעצמו, כך שמדובר בצירוף מרגש ומתבקש מאליו.

על פי המסורת בחסידות, היה זה בעיצומו של יום ל"ג בעומר באחת השנים, בעת שמלחמה ניטשה בצפונה של ארץ ישראל והדרכים מירונה היו בחזקת סכנה. ה"דבר חיים" שנפשו בערה מהשתוקקות לעלות ולהשתטח על ציון הרשב"י לא ידע מנוח למשאלתו הנכספת שנמנעה ממנו, ובסערת רוחו קרא ואמר: "רבי שמעון, אתן לך שבת".

ואכן, בהזדמנות הראשונה קיים הרבי את הבטחתו, ועלה בראש עדת חסידיו למירון, בה עשה שבת של התרוממות בחצר הציון הקדוש. הייתה זו השבת הראשונה של חסידי נדבורנה במירון, בעקבותיה נקבעה מסורת הקודש של "שבת נדבורנה" אצל רשב"י.

סדרי השבת כולם, התפילות והסעודות עם עריכת השולחנות הטהורים יתקיימו בקמפוס הישיבה שבמעלה ההר, שם יסתופפו החסידים. במהלך הסעודות צפויים לשאת דברים רבנים ומשפיעים וזקני התלמידים, שיעמדו בדבריהם על רוממות השעה וגודל הזמן ובהכנת הנפש לקראת פתיחת ימי השובבי"ם ת"ת.

במסגרת ההיערכות לקראת השבת נרתמו למלאכה מיטב עסקני הקהילה, וצרכי השבת הוכנו על הצד הטוב ביותר בהרחבה גדולה לטובת המוני העולים. עם זאת, למען הסדר הטוב פורסם כי יש להירשם מראש להשתתפות בסעודות, וכי כאמור התוועדות זו מיועדת לאברכים ובעה"ב בלבד, ועמם ילדים גדולים בני 11 ומעלה.

במוצאי שבת אור לט"ו טבת, ליל ההילולא של הרבי ה"דבר חיים", יערוך כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את השולחן הטהור לכבוד ההילולא כנהוג, כאשר השנה לראשונה ייערך המעמדמירון. כחצי שעה לאחר תפילת ערבית של מוצ"ש יטול הקהל את ידיו לסעודת ההילולא, ובמהלך השוה"ט יינשאו דברים במשנתו ותורתו של בעל ההילולא. לאחר ברכת המזון תצא התחבורה המאורגנת אל כל ריכוזי החסידים ברחבי הארץ.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצפים בכליון עיניים לשטינדיגע תורה ולתקנות החדשות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture