צילומים: חיים טויטו

"מג'יק מצווה לנד": אירוע חלומי ליתומים חרדים • תיעוד מרגש

דמעות של שמחה: אירוע כזה טרם נראה - 'מג'יק מצווה לנד' בהשתתפות של 210 יתומי הציבור החרדי מכל רחבי הארץ. יוזמה מרגשת של הביטוח הלאומי שהופקה ביד אמן וברגש רב על ידי 'כולל חב"ד'

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זהו האירוע הרביעי בשרשרת אירועי "מצווה לנד הביטוח הלאומי" – אך כמיטב המסורת, גם הפעם נשברו השיאים והאירוע הוביל לפסגה של אושר, דמעות של שמחה, שהתערבו בצהלותיהם של בני ובנות משפחות "אגף השיקום" של הביטוח הלאומי, שהוזמנו לחגיגה כמותה מעולם לא חוו.

210 חתני וכלות בר ובת מצווה, הגיעו עם כל בני משפחותיהם: סבים וסבתות, ההורים, האחים והאחיות – להשתתף ביום חגיגי מהנה, סוער וסוחף, מרגש ויחיד מסוגו, שהופק ביד אמן ע"י צוות עמותת "חסד מנחם מענדל" של ארגון החסד כולל חב"ד.

הפעילות התארחה בפארק החדש, "מג'יק קאס" – לונה פארק מקורה, דמוי חללית ענקית רבת קומות, השוכנת בלב פארק התעשיה "מישור אדומים". על פני לא פחות מ-13 דונמים, משתרעים מתקני שעשועים חדשניים, יחידים מסוגם בישראל; והפעם, הותאמה הפעילות בכל המתחם הענק עבור ציבור שומרי תורה ומצוות, עם תכניה מפורטת מאוד עבור כל חלקי המשפחה לאורך יום שלם של כיף והנאה.

ההיענות היתה מלאה ומרגשת. לא פחות מ-1,600 משתתפים הגיעו, בהסעות מסודרות מכל רחבי הארץ והשתלבו ביום החגיגי שכאמור נערך באווירה נעימה, בהפרדה מלאה ועל טהרת הקודש. צוותי השיקום של הביטוח הלאומי אירחו בלבביות ובתשומת לב את הבאים, כאשר לכל חתן מצוות ולכל כלת מצווה מוענק שי אישי – ולהורים ולבני המשפחה ניתנת האפשרות לשמוע על פעילות אגפי השיקום המסייעים לאורך כל השנה למשפחות שחוו אבדן ושכול, במגוון תחומים המאפשרים להביט קדימה בתקווה ולמצוא מזור לכאב הנורא.

צוות "חסד מנחם מענדל" של כולל חב"ד, עמותה שאף היא ממוקדת לאורך כל השנה במגוון פעילויות המסייעות ליתומים ויתומות, התגייס מכל הלב, ובאופן אינטנסיבי, לתכנון וניהול היום המורכב תוך חשיבה מדוקדקת על כל פרט. כך למשל לאור התפרצות הגל החמישי של ה"קורונה", שוגרה ערכה מסודרת לכל משפחה יום לפני האירוע, לבדיקת כל בני הבית מפני הנגיף, כדי שלא לסכן אף אחד. זאת מלבד עמדת בידוק נוספת שהוצבה מחוץ למתחם המג'יק קאס עצמו. מה שנפלא היה, לראות את שיתוף הפעולה של כל המשתתפים בכל המישורים.

מתחם המצווה-לנד לבש חג. באודיטוריום הגדול, עלתה בכל שעה עגולה הצגה מושקעת של מיטב האמנים החרדים (לבנים) והאמניות החרדיות (לנשים ובנות). בנוסף, הוקם מתחם סדנאות ענק בהם נהנו הילדים מפעילויות תוכן ויצירה: הכנת נר הבדלה ענק מדונג-אמיתי, הכנת ערכת בשמים ייחודית, הכנת גביע-קידוש תוך עיטור הזכוכית באופן אמנותי אישי, והכנת קופת-צדקה אישית אמנותית ויוקרתית; הכל תוך שימוש במיטב המיכשור המודרני של חברת "סדנאות לחגי ישראל".

מתחם ענק נוסף, הציע לאורך כל שעות היום ארוחה עשירה כיד המלך, בשפע וללא הגבלה: מגוון סוגי מרקים חמים; סלטים ולחמניות טריות, בשר ודגים וכל מיני מטעמים, הכל כיד המלך בשפע רב, ע"י הקייטרינג המהודר של "אולמי בית ישראל".

ובערב, עם תום שעות הפעילות המגוונת על שלושת קומות המצווה-לנד – התכנסו כולם על המרפסת הענקית, בקומה העליונה, הצופה לעבר מדבר יריחו – לאירוע "קומזיץ ליל שישי" מושקע, עם נעים הזמירות ר' זאנוויל ויינברגר, מקהילת "מלכות" ותזמורת מורחבת.

בעיצומו של האירוע, נשא דברים מנכ"ל הביטוח הלאומי מר מאיר שפיגלר, שהאירוע הזה, הרביעי במספר השנה, כמו יתר האירועים שקדמנו לו – הם פרי חזונו ויוזמתו. מר שפיגלר בירך את המשפחות והודה על האמון האדיר שהובע בעצם ההשתתפות המלאה, ושב והביע את שאיפת הביטוח הלאומי להתייצב לאורך כל השנה, בכל מגוון הדרכים והאפשרויות, לימין המשפחות באמצעות צוותי אגף השיקום בכל עיר.

"אנו אסירי תודה לביטוח הלאומי על הזכות לחבור ליוזמה כל כך משמחת ומרגשת, שמעניקה תעצומות נפש ושמחה למשפחות יקרות אלו" אומר יו"ר כולל חב"ד הרב שלום דוכמן. "זה הייעוד של חסד מנחם מענדל, ואנו נענים בשמחה לכל אתגר שיכול להוסיף אור, כוח ושפע טוב לכל משפחה ולכל ילד וילדה, בפרט מי שלמרבה הצער חוו טרגדיה משפחתית של אבדן ההורה ל"ע.

"מניסיוננו לאורך עשרות שנים, אירועים ויוזמות מסוג זה, מעניקים כוח ותעצומות נפש, זיכרונות טובים ומחזקים, שילוו ויחזקו את המשתתפים עוד תקופה ארוכה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture