ברוך דיין האמת: מלוחמי הכשרות באשדוד – הרה"ג רבי חנניה אדרי זצ"ל

המנוח בהיותו נער צעיר למד בישיבת "נוה שלו" בקזבלנקה שבמרוקו אצל מורו ורבו הגאון האדיר, החריף חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ"ל, שם עלה ונתעלה במעלות התורה. במשך שנותיו פעל רבות ועמד בפרץ בנושאי רבים חשובים שעד היום המועצה הדתית מושתתת עליהם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ברוך דיין האמת: עם צאת השבת מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של הרב הגאון רבי חנניה אדרי זצ"ל זאת לאחר יסורים קשים והוא בשנת השמונים ושמונה לחייו.

המנוח בהיותו נער צעיר למד בישיבת "נוה שלו" בקזבלנקה שבמרוקו אצל מורו ורבו הגאון האדיר, החריף חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ"ל, שם עלה ונתעלה במעלות התורה וכך לאחר נישואיו המשיך בלימודיו ברבנות וקיבל הסמכה לכושר רב שכונה מהרב הראשי לישראל אז מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

בהגיעו לארץ ישראל השתכן בעיר אשדוד כבר מהשנים הראשונות היה בקשר מתמיד עם הרב הראשי רבי ישראל אליזרע זצ"ל שעמד על כנו באישיותו ובידיעותיו התורניים, תוך זמן קצר נקרא להשתלב ולקחת חלק ברבנות המקומית ונבחר לתפקיד מנהל מחלקת הכשרות ובשנים מאוחרות קיבל את תפקיד מזכיר המועצה הדתית בסמכותו של היו"ר אז הרב פנחס אבוחצירא זצ"ל.

באותם שנים המנוח היה מעורב בכל המחלקות ברבנות בנושא הכשרות, המקוואות והנישואין יחד עם ידידו הותיק הרה"ג ר' סעדיה אריבי זצ"ל שהיה רב שכונה ורב מחלקת המקוואות והנישואין, כן היה בקשר מתמיד עם עמיתו הרב חיים קלמנוביץ רב שכונה ורב מחלקת עירובין.

במשך שנותיו פעל רבות ועמד בפרץ בנושאי רבים חשובים שעד היום המועצה הדתית מושתתת עליהם והיה חביב על הרבנים ועל כל העובדים. היה מקפיד להגיע לבנין המועצה הדתית בכל יום, עוד כשבנין המועצה שכן ברחוב קיבוץ גלויות וכן במבנה הנוכחי עד לשנים האחרונות גם כשיצא לפנסיה המשיך להגיע בכל בוקר והיה לומד ומתעניין בנעשה.

במעמדים של חנוכת הבית וקביעת מזוזות שע"י המועצה הדתית, הוזמן המנוח ע"י ראש המועצה הרב עובדיה דהן שתמיד כיבדו והגיש לידיו את המזוזות כדי לקבוע בכבוד רב, המנוח היה מספר לנוכחים עובדות והנהגות על הגר"י אליזרע הרב הראשי הקודם כיצד היו פועלים במקרים שונים בנושאי כשרות נישואין ועוד.

בשנת תשל"ו ארע במשפחתו אסון נורא כאשר אחותו נהרגה בתאונה מחרידה כשקבוצה מתושבי העיר נסעו להתפלל בלג' בעומר בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון בחזרתם, בהגיע השיירה אל המורד התלול בכניסה לטבריה, החל פתאום האוטובוס להידרדר במהירות, עקף את שתי הטיוליות שלפניה – והתהפך על צידו ומועצמת המכה נהרגו במקום 13 אנשים ועוד כארבעים נוסעים אחרים נפצעו, בין ההרוגות היתה אחותו של המנוח הרב חנניה זצ"ל.

האסון הקשה שפקד את העיר זעזע את כולם, אך המנוח קיבל את זה מאוד קשה ומיד באותה שנה קיבל על עצמו להנציח את שמה של אחותו ע"ה בבית כנסת שהוקם עד היום הזה ברובע ג' בית הכנסת נקרא בשם "יג' קדושי אשדוד" ע"ש הנספים בתאונה המחרידה.

במשך השנים דאג להביא רבנים שימסור שיעורי תורה במקום לזכרה ולעילוי נשמתה. בשנים האחרונות נחלש ולא יצא מביתו ובשבת האחרונה פרשת תרומה השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture