אושר תקציב עיריית אלעד לשנת הכספים 2021

התקציב השוטף עומד על 239.816 מיליון ש"ח ותקציב הפיתוח עומד על 151 מיליון ש"ח. במקביל אישרו חברי העירייה את העברת תקציבי פר תלמיד גם למוסדות הפטור והישיבות

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
תאונה בדרך לאלעד: רוכב אופנוע נפצע באורח בינוני
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"

חברי עיריית אלעד אישרו את תקציב העירייה לשנת הכספים 2021, בהצבעה שנערכה בישיבת מליאת העירייה. כמו כן אושרו תקציבי פיתוח נרחבים להמשך הבניה וההתפתחות העירונית. עוד אישרו חברי העייריה, לאור סיום שנת תקציב מאוזנת, את העברת תקציבי 'פר תלמיד' למוסדות הפטור והישיבות, תוך גידול משמעותי מהשנה הקודמת, וזאת בשל גידול במספר תלמידי הישיבות בעיר אלעד.

תקציב שנת 2021 של עיריית אלעד עומד על 239,816,000 ש"ח, מתוכם 3.8 מיליון הוא תקציב מותנה. כמו כן אושר תקציב פיתוח לשנת 2021 (תב"רים) בסכום של 151,171,000 ש"ח. מדובר על עליה בתקציב השוטף של קרוב לשישה מיליון שקלים, ובתקציב הפיתוח מדובר על גידול של קרוב לתשעה מיליון שקלים.

בין השינויים המשמעותיים בתקציב, ניתן להצביע על תוספת של כ-400 אלף ש"ח להקמת יחידה סביבתית שתסייע ותתגבר את מערך השמירה על חזות העיר, מתוך מטרה לשפר ולשדרג כל העת את איכות החיים בעיר אלעד.

כמו כן, הוכפל תקציב ההצטיידות לבתי הספר, ובשנה הקרובה תתקצב העירייה בסכומים גבוהים הרבה יותר את ציוד וריהוט בתי הספר, גם הוותיקים וגם החדשים שאמורים להיחנך אי"ה בשנה הקרובה.

כמו כן, הוקצבו כ-750 אלף ש"ח עבור פעילות פרויקט להב"ה לסיוע לבני הנוער ותושבי העיר, באמצעות הרחבת מערך החוגים וסיוע רחב יותר למעגל יותר גדול של תושבים ומשפחות.

כאמור, בישיבת העירייה, ולאור סיום שנת כספים מאוזנת, אישרו חברי העירייה את התקציבים המותנים לסיוע בתמיכות 'פר תלמיד' למוסדות הפטור והישיבות הפועלות בעיר, והשנה התקציב עלה והוא עומד על כמיליון שקלים. זאת לצד אישור תמיכות להפעלת גוי של שבת לתועלת תושבים רבים הנזקקים לכך מידי שבת.

ראש העיר הרב ישראל פרוש אמר כי "במהלך השנה האחרונה למדנו שיעור מבורא עולם על כך שאנחנו יכולים לתכנן תכניות, אך לו יש תכנית גדולה מכולם – והיא, בלשון המעטה, לא תמיד חופפת למה שאנחנו מתכננים. העולם כולו התמודד עם מגפה לא מוכרת, וגם אנחנו באלעד הקטנה יחסית, התמודדנו, ואנחנו עדיין מתמודדים, עם תחלואה גבוהה ושינוי רדיקלי של אורח החיים שלנו.

"מה שהיה מובן מאליו, הפך לבלתי מושג, ומה שנראה היה לנו כדבר שלא יקרה לעולם, הפך לשגרה. אפילו עניין המסכות שכולנו חובשים דבר יום ביומו. שלא לדבר על ביטול אירועי התרבות ההמוניים, על הקושי וההגבלות על מפגשים פרונטליים ועוד מגבלות רבות שמשנות כאמור את אורח החיים שלנו".

"מבחינה תקציבית השינוי היה קשה לא פחות מהחיים עצמם. משפחות רבות הפכו לנזקקות, הסיוע העירוני נדרש להיות משמעותי הרבה יותר, וכך גם ההתאמות לכל הפעילות העירונית שמעבר לעצם השינוי, לא פעם גם הובילו להוצאות כספיות בלתי מתוכננות. ובכל זאת, וכאן המקום להודות לגזבר המסור הרב נחום ברכר, אנחנו מסיימים שנה בצורה מאוזנת, ועל כך חשוב לנו להודות".

"במהלך השנה הצלחנו גם לקדם לא מעט פרויקטים, ובהם בינוי מוסדות חינוך רבים, שחלקם כבר עומדים לקראת סיום. השלמת שלב א' של שביל האופניים וההליכה סובב אלעד. שיפור בטיחות הנוסעים והולכי הרגל בשורת פרויקטים ועוד, ועם הגידול בתקציבי הפיתוח, אנחנו מתפללים שנצליח גם בשנה הקרובה להמשיך את תנופת העשיה והבינוי בעיר לצד הוספת פעילות חינוך, תרבות ותוכן לתלמידי העיר".

בפתח חוברת התקציב שהונחה בפני חברי העירייה הובעה תודה ליו"ר ועדת הכספים הרב יהודה בוטבול ולחברי הוועדה על הדיונים המשותפים בתקציב. וכמו כן לצוות הגזברות, לגב' משרקי ולרו"ח ליאור אבידן על הסיוע בהכנת התקציב השוטף ולגב' מידני על הסיוע בהכנת תקציב הפיתוח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture