צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

"הציבור החרדי היה מוקצה בחיפה – מה שקורה כיום זה מהפך! מהפך בכל תחום"

משהו מתחיל לזוז בשכונות החרדיות בחיפה - סגן ומ"מ ראש העיר מיכי אלפר: "המציאות היום שונה לחולטין ומהווה מהפך של ממש. הציבור החרדי היום הוא חלק מהאוכלוסיה החיפאית אנחנו רואים אותו בכל תוכנית עירונית. בכל משרד בתוך העירייה בכל אגף בעירייה יש יחס שונה לחלוטין"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

מטרד האוטובוסים בשכונת "מעונות גאולה" הגיע סיום: על פי הנחיית ראש העיר, עינת קליש רותם, המסוף הפירטי שפעל מזה שנים רבות בלב שכונת מגורים ואליו הגיעו מדי שבוע מאות אנשים שאינם תושבי השכונה, הועתק לרחוב גאולה ואושר על ידי משרד התחבורה כתחנת איסוף שכונתית. תושבי השכונה ימשיכו ליהנות מתחבורה ציבורית עם קו יחיד ולא תותר חנייה או כניסה של אוטובוסים בינעירוניים לשכונה.

״האוטובוסים סוף סוף יוצאים מהרחוב. אנחנו יכולים לחזור הביתה״, כך אמר אלכס קנטרג'י, נציג הדיירים מרחוב הרב קניאל, כאשר התבשר כי נפתחת תחנת איסוף שכונתית חדשה, שתסיים את הסבל. קנטרג'י, ממובילי המאבק להוצאת האוטובוסים משכונת מעונות גאולה הוסיף: ״סוף סוף חוזרים הביתה והאוטובוסים יוצאים החוצה. שנים רבות אנחנו סובלים, פנינו לכולם וראינו איך הפכנו לשכונה של שירותים, של רעש ושל זיהום אוויר. כל סוף שבוע או חג היינו פשוט בורחים מהבית. אני מודה לראש העיר שהבטיחה שהמפגע הזה יסתיים ואנחנו נחזור לחיות בשכונה שלנו".

הפתרון למצוקת התושבים בשכונה המתחרדת מצטרף לשורת צעדים שנקטה העירייה לאחרונה לשיפור חיי התושבים החרדים בעיר לאחר תקופה של 15 שנים בה עמד בראשות העיר יונה יהב שהתנכל לתושבים החרדים והזניח את השכונות בהן הם התגוררו. לצורך הבנת המהפך שמתחולל בעיר בשנתיים האחרונות אנו משוחחים עם אדריכל הניצחון של קליש-רותם על יהב, סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר דגל התורה, מיכאל (מיכי) אלפר.

לאחר שנים רבות בהם סבל הציבור החרדי בעיר מאפליה חמורה מצד ראש העיר הקודם יונה יהב בחסדי השם נבחרה לתפקיד אישה שזכתה לקבל את ברכתם של גדולי ישראל. מה לדעתך השינוי המשמעותי ביותר?

"הייתי מגדיר את מה שקורה בחיפה אחרת. זה לא שינוי זה מהפך! מהפך בכל תחום ממקום שבו הציבור החרדי היה מוקצה ולא היה חלק משום תוכנית עירונית ומשום חשיבה ומשום דאגה. לא משנה אם זה היה תקציבים או בינוי או רווחה או קולות קוראים אם היו מחורגים באופן סיסטמתי".

אלפר מוסיף כי "המציאות היום שונה לחולטין ומהווה מהפך של ממש. הציבור החרדי היום הוא חלק מהאוכלוסיה החיפאית אנחנו רואים אותו בכל תוכנית עירונית. בכל משרד בתוך העירייה בכל אגף בעירייה יש יחס שונה לחלוטין. זה יחס שמחלחל לפקידים כי רוח המפקד היא שונה לחלוטין. רק השבוע הכנסנו את חיפה לתוכנית 360, יש תוכנית 'רואים אותך' של הרווחה ואנחנו שם. למעשה בכל דבר".

אלפר מספר על ההתפתחות החרדית בשנים האחרונות בעיר, אני תוהה מה לדעתו גורם לנהירה של זוגות צעירים לרכוש דירות דווקא בעיר הנחשבת ל'אדומה' ומנוכרת לדת? "חיפה מוגדרת כעיר אדומה מתוקף היותה עיר הפועלים. אך על פי האמת היא לא עיר אדומה. חיפה היא עיר שהזינה מתוכה את מרבית הריכוזים החרדיים חלק גדול מהציבור החרדי ראשיתו בחיפה".


סגרה"ע בסיור בבית החולים בני ציון עם מנהל בית החולים. צילום: דוברות בני ציון.

"זה נשמע קצת מגלומני אבל חלק גדול מהציבור החרדי ברחבי הארץ הגיע מחיפה, מקרית אליעזר, קרית אליהו, רחוב ת"א. חליסה היתה מליאה בציבור חרדי, באחוזה היה ציבור חרדי. היה תקופה שהציבור החרדי עזב את חיפה ונהר למרכז אבל בשלושים שנה האחרונה מתרחשת תופעה הפוכה והציבור החרדי חוזר לחיפה. ישיבת נחלת הלויים יש לה חלק גדול במהפך הזה. בחיפה יש את כל מערכות החינוך שאליהם נזקק הציבור החרדי, מערכות חינוכיות ותיקות שיש להם מסורת שלשנים וותק והצלחות".

סגן ראש העיר קורא לזוגות נוספים להצטרף להצלחה: "למשפחה או זוג חרדי שרוצים להגיע לחיפה יש את כל מה שהציבור החרדי צריך. בכל הנושאים ובכל התחומים", אומר אלפר ומוסיף לפרט על הפעולות שנעשות כדי להקל על הציבור החרדי בעיר. "נכון להיום אנחנו עובדים על תהליכים שיאפשרו עוד יותר את החיים החרדיים בעיר אם זה הסדר להיתרי מרפסות סוכה, מענה מהיר בוועדה המקומית, הרחבת דירות ובינוי ותחבורה ציבורית יעילה"

עוד הוא מספר על התוכניות הרבות עבור החינוך החרדי: "אנחנו מחוללים מהפך בכל ההתייחסות לחינוך החרדי ומובילים תוכנית אב שנמצאת בעיצומה של העבודה לכלל החינוך החרדי על מנת שיהיו כיתות לימוד וגני ילדים מרווחים וראויים לכל מוסד לימודי". לגבי התשתיות הוא מציין כי בעירייה "מקדמים תוכנית חומש לשיקום שכונת הדר, וגם הקמת מסוף תח"צ לתחבורה הבינעירונית מחיפה אל המרכזים החרדיים". לסיכום אומר הנציג מטעם דגל התורה כי "אין תחום מהצרכים ומהמצוקות של הציבור החרדי שאינו נמצא על שולחן העבודה".


צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נעים לקרוא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture