משחרר הפקקים בכניסה לירושלים הנתיב החדש בירמיהו שמקל על עומסי התחבורה במרכז העיר

אחרי הרצה שנמשכה כמה שבועות, המת"צ (מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית) בציר ירמיהו בבירה, שמתחבר מהכניסה לעיר לשכונות הצפון החל לפעול באופן רציף

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

המת"צ מקל על עומסי התנועה באזור ובעתיד יתחבר המת"צ לציר חדש עד לשכונת רמת שלמה  ישלים את פרויקט הרכבת הקלה באזור  במקביל, העבודות על הרכבת הקלה מתקדמות בקצב מואץ

תושבי מרכז העיר בירושלים ומבקרים בבירה מכירים היטב את עומסי התחבורה בכניסה אל העיר. בשבועות האחרונים נפתח בציר ירמיהו בירושלים מת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) שמנקז אליו תחבורה ציבורית על הציר, פועל בהצלחה רבה וגרם לשינוי ושיפור רב בתנועה באזור ובחיי אלפי נוסעים. המת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בציר ירמיהו, מאפשר מעבר מהיר של אוטובוסים, וכפי צפו המתכננים, הפעלת המת"צ הביאה להקלה בתנועה ולמעבר מהיר של התחבורה הציבורית בציר.

המת"צ תוכנן על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה, ובוצע על ידי חברת מוריה והוא מתחבר למסלול העדפה לתחבורה ציבורית, מהכניסה לעיר ועד לצומת הרטום ולכניסה להר חוצבים.

לקראת הפתיחה הוצבו דיילים בציר כדי  לסייע להולכי הרגל ולנוסעי התח"צ. כך גם  הותקן שילוט הדרכה ובטיחות מתאים. בשל פתיחת המת"צ בוצעו שינויים בשירות התח"צ בציר. הותקנו תחנות וסככות המתנה חדשות וחלק מהתחנות שינו את מיקומם. כך גם בוצעו שינויים בתחנות העצירה של הקווים הבינעירוניים, כאשר חלק מהתחנות בוטלו ואחרות שינו את מיקומן.

במשרד התחבורה מדגישים כי על הנהגים והולכי הרגל לשים לב שחציית מת"צ היא מורכבת ומסוכנת במיוחד, שכן התנועה מגיעה משני הכיוונים ולפיכך יש להקפיד לחצות אך ורק ברמזור ירוק ולעולם לא להתפרץ לכביש.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ציינה כי "המת"צ מעניק לציבור הנוסעות והנוסעים תחבורה ציבורית טובה, מהירה וזורמת יותר, ומאפשרת אלטרנטיבה אמיתית לכלי הרכב הפרטי".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: 'אנו בדרך הנכונה. פתיחת המת"צ הוא שלב נוסף בפיתוח העיר לאתגרי העתיד, לפיתוח התשתיתי ולתחבורה מתקדמת".

דוד זוהר מחזיק תיק התחבורה בעיריית ירושלים: 'תכנון וביצוע הפרוייקט נעשה מתוך התפיסה שיש להעניק קדימות לשירות התח"צ. אני מקווה שההשקעה הרבה בהסברה באשר לבטיחות בעת החצייה של המת"צ תישא פרי'.

העבודות לסלילת הרכבת הקלה ושיפור התחבורה במרכז ירושלים הן חלק ממהלך נרחב לשיפור התחבורה הציבורית בירושלים, שאמור להביא מזור לאזור כולו, הן מבחינת פתרונות התחבורה הציבורית, פקקי התנועה, זיהום האוויר, בטיחות, צניעות ושיפור איכות החיים ומהירות ההגעה בין קצוות העיר. חשוב לציין שהאזור משרת תושבים מרחבי הארץ כולה, מצפון לדרום, שמגיעים לירושלים ויוצאים ממנה באמצעות ציר ירמיהו ובר אילן.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על מה מתגאים כל כך .רוב הזמן הנתיב ריק .מותר רק לאוטובוסים .מוניות אסורים . במקום /2 מסלולים למכוניות יש לכל כיוון נתיב אחד . לא פותר כלום בזבוז כספי ציבור בלי לפתור את הבעייה .

כמעט ולא השאירו תחנות לאורך הרחוב

האזרחים כרגע סובלים
אחרי שסבלנו שנתיים במשך בניית הכביש החדש שמו לנו רמוזרים במעברי חציה וצריכים להמתין זמן רב בזמן שתמיד יכלתי לעבור עקב שהיה לי זכות קדימה להולך רגל הכבישים של המת"צ ריקים רוב הזמן אין תיאום בין הרמזורים שהכול יהפך בבת אחת אלא קודם אתה עובר 2 רמזורים ורק אחרי זה הירוק הבא מגיע ואם אתה מגיע מהכיון השני אתה כבר מפסיד את הירוק וצריך להמתין עד שיואילו המת"צ הריק להפוך לאדם
ולא מדבר על הסכנה שכל כך הרבה נמאס להם ועוברים באדום במקום לחכות לירוק כמו שדורש כללי הזהירות שילדים קטנים יכולים ללמוד ממך אבל כשאתה רואה נתיב ריק 300 מטרים קדימה משני הכיונים אתה פשוט מתעצבן
אולי כשיהיה שינוים דרמטיים בתחבורה עד גולדה מאיר נראה שינוי כרגע רק סבלנו כמה שנים וממשיכים לסבול מהרחקת התחנות ומלחכות לרמזורים

בזבוז של מליוני שקלים של המיסים.
לא עוזר לאף אחד, אולי שתי אוטבוסים לשעה עוברים.
עולם שקר

בתור "הר נופית" מבחינתי זה שינוי חיובי ביותר
חוסך דקות ארוכות (בין 15-40) של פקק
הייתי חושבת פעמיים האם לצאת לגאולה/רב שפע
היום זה הרבה יותר נגיש.
אמנם זה שינוי שיש להתרגל אליו אבל מבחינתי חיובי ביותר!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture