טראמפ עם המלך סלמאן

סעודיה ואיחוד האמירויות ישתתפו ב"סדנה הכלכלית" בבחריין

איחוד האמירויות וסעודיה בירכו על הסדנה הכלכלית שיזמה ארצות הברית בבחריין במסגרת תוכנית השלום בין ישראל והפלסטינים. "הסדנה נועדה לרומם את העם הפלסטיני מאומללות, ולאפשר לו עתיד יציב ומשגשג". שר הכלכלה סעודי ישתתף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית דיווחה אמש (שלישי) כי שר הכלכלה הסעודי, מוחמד בן מזיד אל-תוויג'ירי, ישתתף ב"סדנת השלום למען השגשוג" שתיערך בבחריין. בהודעה של המשרד, נכתב שמדובר בהמשך התמיכה העקבית בעם הפלשתיני. במקביל, גם משרד החוץ של איחוד האמירויות בירך על הוועידה הכלכלית, בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

עוד דווח, כי משרד החוץ של איחוד האמירויות הבהיר שהמדינה עומדת לצד המאמצים הבין-לאומיים להביא לשגשוג באזור, להגביר את הסיכוי לצמיחה כלכלית ולהקל על התנאים הקשים בהם חיים רבים מעמי האיזור – ובמיוחד העם הפלסטיני. כמו כן, הדגישו במשרד כי יש להקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, והוסיפו כי המאמצים לפיתוח ולשגשוג לא מתנגשים עם עמדה זו, אלא מקדמים פתרונות מדיניים המובילים לשלום קבוע וכולל בין הפלסטינים לישראלים.

איחוד האמירויות הערביות הייתה הראשונה שהודיעה על כך שתשלח משלחת לוועידה הבינלאומית, שבה יציג ממשל טראמפ את החלק הכלכלי של תכנית השלום במזרח התיכון. לאחר מכן, כאמור, גם סעודיה הצטרפה אליה, והודיע שבוועידה ייקח חלק שר הכלכלה והתכנון המקומי, מוחמד בן מזיד אל טווז'ירי. "ההשתתפות של הוד מעלתו היא בהמשך לתמיכה של ערב הסעודית בעם הפלסטיני, במטרה להשיג יציבות, צמיחה, חיים הוגנים, ביטחון ושגשוג באזור", דיווחה סוכנות הידיעות הסעודית.

כזכור, שר הפיתוח החברתי הפלסטיני, אחמד מג'דלאני, הודיע כי הם לא ישתתפו בוועידה בראשות ארצות הברית בבחריין בחודש הבא, בה תוכנן לדון בהשקעות כלכליות בגדה המערבית וברצועת עזה. לדברי חבר הוועד הפועל של ארגון לשחרור פלסטין, "לא נשתתף בסדנה במנאמה". עוד הוסיף כי "כל פלסטיני שישתתף יחשב כמשתף פעולה עם האמריקנים וישראל".

שר ההסברה הפלסטיני וחבר הוועד המרכזי של הפתח, נביל אבו רודינה, התייחס לתוכנית בחוסר אמון ואמר כי היא חסרת תוחלת. "כל עסקה כלכלית ללא נתיב פוליטי, דינה להיכשל", אמר רודינה, והבהיר כי הפלסטינים לא יקבלו הצעה שלא כוללת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. הוא ציין עוד כי הפלסטינים סירבו להגיע לפגישה דומה שנערכה בוושינגטון במרץ 2018.

שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה, התייחס להחלטת ההנהגה הפלסטינית שלא להגיע לוועידה הכלכלית שתיערך בחודש הבא במדינתו. "עמדתנו הייתה ונשארה – נתמוך בכלכלה הפלסטינית ובזכויות הפלסטינים למדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים", אמר. "הוועידה במנאמה היא רק יישום התמיכה שלנו בפלסטינים, ואין לנו שום מטרה נסתרת. אנחנו מכבדים את ההנהגה הפלסטינית ואת עמדתה הנחושה בדבר השגת זכויותיו של העם הפלסטיני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture