Yonatan Sindel/Flash90

בליכוד תוקפים: "אי אפשר לכלול את ליברמן בגוש הימין יותר"

חוטבלי: "ישראל ביתנו תיעלם בבחירות". אלקין: "ניהול המו"מ בדרך בה הוא בוחר - מוביל אותנו לבחירות חוזרות". קיש: "מעדיף בחירות מאשר שהשמאל ירכיב את הממשלה" • ח"כ עודדפ פורר: "לא נמליץ על אף אחד אחר חוץ מנתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בליכוד ממשיכים הבוקר (רביעי) לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ומטילים עליו את האחריות למשבר במשא ומתן הקואליציוני. השר להגנת הסביבה, זאב אלקין (הליכוד) אמר בגלי צה"ל כי "אי אפשר לכלול את ליברמן בגוש הימין יותר". לדבריו, "מי שמונע ממשלת ימין – לא חלק ממנה יותר". עוד הוסיף אלקין כי, "ניהול המשא ומתן בדרך בה ליברמן בוחר – לא מאפשר פשרה. לדרוש עם חמישה מנדטים כניעה מ-16 מנדטים מוביל אותנו לבחירות חוזרות. הוא דחה עשרות הצעות".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי מ'הליכוד' אמרה בראיון לגלי צה"ל כי אם יתקיימו בחירות חוזרות מפלגת ישראל ביתנו "תיעלם". לדבריה,"ישראל ביתנו תיעלם בבחירות הבאות אם ישראל תלך לבחירות שוב בגלל ליברמן. הבוחר שלו לא טיפש, ליברמן יכול להגיע למצב שהוא לא יהיה קיים יותר". לדבריה, "לתת את האפשרות להרכבת הממשלה לאדם אחר מהמפלגה שלנו זה מנגנון עוקף דמוקרטיה".

עוד הביעה חוטובלי תמיכה בחבירתו של משה כחלון לליכוד והסבירה: "המציאות הישראלית צריכה להתכנס לשתי מפלגות גדולות ולא למספר מפלגות קטנות סחטניות. אם בארה"ב יכולים, אז גם בישראל כל מפלגה ציונית יכולה למצוא לעצמה חטיבה במפלגת השלטון. אני מצפה לתמיכתו בפסקת ההתגברות".

חבר הכנסת יואב קיש אמר הבוקר בראיון ל'ערוץ 13' כי "אני מעדיף ללכת לבחירות מאשר האפשרות שהשמאל ירכיב ממשלה". למרות זאת, טען כי "זו תהיה טעות קשה ללכת לבחירות, אין מה להרוויח. זה לא נכון לציבור ולא לתפיסת הדמוקרטיה במדינה". עוד אמר קיש: "אני מתכוון להצביע בעד הפיזור. אם לא יהיה שינוי בתפיסת החרדים לגבי חוק הגיוס או שליברמן יתגמש – אנחנו בקיפאון".

קיש הוסיף כי "בהתחשב במצב הזה, צריך לצאת לבחירות מהר ככל האפשר, זה הרע במיעוטו. אם נצטרך ללכת לשם – נדע לנצח". עוד הוסיף, "יהיה יום מתוח למדינת ישראל, אף אחד לא יודע איך זה יסתיים, זה יכול ללכת לשני הכיוונים. אני שומע גם שמישהו מהימין, אפילו מהמפלגה שלי, יוכל להרכיב ממשלה – אבל אני לא מאמין גם באופציה הזאת, היא לא טובה ולא נכונה".

"הליכוד שהכרתי הולך ונעלם"

ראש צוות המו"מ של 'ישראל ביתנו', ח"כ עודד פורר, התראיין תקף מנגד בראיון ל'גלי צה"ל': "מפלגת הליכוד שאני הכרתי הולכת ונעלמת. התנהגות אנשיה במו"מ הראו שזו לא 'הליכוד' של המחנה הלאומי, אלא שמוכרת הכול בשביל עוד דקה בשלטון". פורר הבהיר כי המפלגה דורשת את אישור חוק הגיוס כלשונו – או בחירות חדשות. "אם אנשים לא הבינו עדיין שאנחנו סיעה עם עקרונות ושלא נוותר עליהם יש להם בעיה בהבנת הנקרא והנשמע", אמר.

"במקום להפעיל את מכבש הלחצים עלינו – להפעיל אותו על הסיעות החרדיות, שייצאו מההצבעה על חוק הגיוס", קרא פורר לליכוד. "ניסינו בכל האמצעים להסביר לשותפות הקואליציוניות שלא נזוז מהעקרונות שלנו והן עדיין החליטו ללחוץ עלינו במקום ללחוץ על השותפים האחרים. אנחנו לא נזוז מהעניין הזה, מציע לכולם להתחיל לחפש את הפתרון שנמצא מתחת לפנס. להצביע על החוק ושהסיעות החרדיות ייצאו מההצבעה. זה יכול לקרות עוד לפני הצהריים".

לדבריו, "אנחנו סיעה משונה שמה שהיא אומרת לבוחר היא גם עושה אחרי הבחירות. התחייבנו שלא נמליץ על אף אחד אחר חוץ מנתניהו ולכן אנחנו לא נעצור בעד נתניהו להוביל את הכנסת לפיזור. הדבר נמצא בידיו או אפילו בידי חברי הכנסת החרדים. שייצאו פשוט מהמליאה ותהיה לו ממשלה היום. אין קונספירציה, אין ממשלה אחרת ואין מישהו אחר שנמליץ עליו לראשות הממשלה. אני לא מכיר את הליכוד של היום, זה לא ליכוד של המחנה הלאומי, זה ליכוד של כניעה".

ח"כ אלי אבידר, גם הוא מישראל ביתנו, התראיין ב'כאן רשת ב' ואמר כי, "הכרעת הבוחר שלנו, אותם 5 מנדטים שנתנו בנו את האמון – לא נתנו בנו את האמון סתם, הם נתנו בנו את האמון כי פשוט נמאס לנו לקחת את כל הנטל על הגב שלנו". אבידר התייחס למאמץ לפיזור הכנסת ואמר: "מנסים להגיע להסכמות, מנסים למצוא פתרונות. ישנם הצעות פשרה, עד לרגע זה, זה לא מבשיל לכדי הסכם כי זה לא עונה על הצרכים שאנחנו הגדרנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture