צילום: משה שי / פלאש 90

עשרה ימים לפני פינוי: ועדת הכספים "לדחות פינוי שדה דב"

ועדת הכספים הזמנית, קיימה הבוקר דיון לעניין השלכות סגירתו המידית של שדה דוב על העיר אילת. במהלך הדיון הציגו תושבי העיר, בעלי עסקים, חולים, ובכירים במערכת הבריאות את הנזק החמור הגלום בסגירה המידית של השדה, ללא תחליף הולם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכספים הזמנית, קיימה הבוקר (חמישי) דיון ארוך לעניין השלכות סגירתו המידית של שדה דוב על העיר אילת. במהלך הדיון הציגו תושבי העיר, בעלי עסקים, חולים, ובכירים במערכת הבריאות את הנזק החמור הגלום בסגירה המידית של השדה, ללא תחליף הולם. חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה כאחד קראו לדחות את הפינוי עד לסיום הליכי התכנון, ואף הוצגו תוכניות המאפשרות את קיום שדה התעופה לצד הבניה החדשה. מנגד טענו במשרד האוצר ובמנהל מקרקעי ישראל לנזק כלכלי משמעותי ולפגיעה בתנופת הבנייה בגוש דן, במקרה של דחייה. נציגי משרד הביטחון שאמון על הפעלת השדה, ציינו כי הם אינם ערוכים להמשיך להפעיל אותו מבחינה לוגיסטית. באי הכוח של בעלי הקרקעות בחרו שלא להגיע לדיון, למרות שהוזמנו.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "רבים מאתנו סבורים שהמשמעות של העניין הזה היא נזק בלתי הפיך לעיר אילת, במדינה נורמלית לא יכולים לאפשר את הדבר הזה. ישוב שנמצא בקצה המדינה ומוקף ב-3 מדינות, והמשמעות שיש פחות אנשים שיבואו היא קריטית. חלק מהחברים ביקשו ממני לקיים דיון על הנושא, למרות שאנחנו במציאות בה המדינה כמעט משותקת, אפשרו את הדיון. הממשלה יושבת על הנושא הזה, הם לא מעבירים את חוות הדעת, כי הם במהלך דיונים. לפני השאלה המשפטית, שהיא שאלה קשה, בכל מקרה גם אם ההחלטה שסוגרים את שדה דוב, מדובר על כמה שנים, לא משהו שקורה מחר. לסגור את שדה דוב ב-1 ליולי, זה חלם. למה צריך לעשות זאת מוקדם? יכול להיות שבמשך ה-3 שנים שיש עד לבנייה בפועל, נוכל להגיע להסכמות ונמנע מלהביא לאילת סבל רב. נציגי הקרקעות לא הגיעו כי כנראה אין להם מענה רציני להצעות".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "שדה דוב מהווה עורק חיים לעיר אילת, כתחנה היחידה שיש לעיר אילת. טסים בו מיליון איש, בעורק הזה כל שנה 80 אלף טסים רק לטיפולים רפואיים, 150 כל יום. התוכנית נמצאת עכשיו בשלב הפקדה, בתוך תקופת ההתנגדויות. גם אם יתאמצו המהלך של האישורים ייקח שנתיים, ואחר כך יש את התכנון ואת בניית היחידות הקרובות, וכל זה איפה? בחלק הדרום מזרחי של המתחם, שטח שלא אמור להפריע כלל בעת הזו לפעילות השדה".

יו"ר הוועדה, סיכם את הדיון: "אם צריך לסגור את השדה או לא, זה לא הדיון שלנו. אנחנו מבקשים מרה"מ דבר אחד – לדחות את הסגירה לכל הפחות עד ל-1 בינואר 2020, ואם ניתן אז עד קבלת כל האישורים בפועל. עד אז תתכנס הכנסת ותהייה ממשלה שתשב על המדוכה. הדחייה הזו היא קריטית, שמענו את הנזק הגדול ואת נושא פיקוח הנפש, לכן יש צורך בהסכמה של משרדי הממשלה. אני מזכיר לאוצר שאם הם יתנגדו, יהיו השלכות גם שהם יגיעו לכאן עם בקשות לקיצוצים. אני מבקש שתציגו מענה להצעה לדחות עד לינואר וכן לעניין הדחייה למשך הליכי התכנון".

בנוסף ציין ח"כ גפני כי לאחר קבלת מענה מצד רה"מ והגורמים הרלוונטיים תתכנס הוועדה שוב בשבוע הבא לדון בסוגיה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture