נתניהו, זלנסקי והשגריר ליאון. צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נתניהו סיכם עם זלנסקי: פנסיות לעולים ומשרד היי-טק בירושלים

ראש הממשלה נפגש עם הנשיא אוקראינה: "מודה לך על החלטתך לקדם בפרלמנט את אשרור הסכם הפנסיות. קיבלנו שתי החלטות: קידום מיידי של הסכם הסחר החופשי, כך שיכלול היי-טק. השנייה היא לפתוח בקייב ובירושלים משרדי פיתוח היי-טק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נועדו היום בארבע עיניים וכן קיימו פגישה מורחבת עם פמליות שני הצדדים בהם השתתפו גם השר זאב אלקין וסגנית השר ציפי חוטובלי, וכן שרים בכירים בממשל האוקראיני. קודן לכן התקבל נתניהו במשמר כבוד, בארמון הנשיאות בקייב.

בהצהרה בתום הפגישה טען נתניהו כי השיג התקדמות באשרור הסכם הפנסיות שאמור לסייע לו במאבק מול ליברמן על הקול של עולי אוקראינה, "אני מודה לך על החלטתך לקדם בפרלמנט את אשרור הסכם הפנסיות, אשר חתמנו עליו עבור אנשים אלה. ביקשת שנשלח לך את המידע המעודכן למטרה זו וזאת אעשה", אמר ראש הממשלה בהצהרה, אך הנשיא האוקראיני לא התייחס לנושא בהצהרתו.

בפגישה סוכם כי אוקראינה תקים בירושלים משרד לפיתוח היי-טק, דבר שמהווה הכרה מסוימת בהיותה של ירושלים בירת ישראל ואולי צעד ברך למעבר השגרירות. "בביקור זה קיבלנו שתי החלטות אשר יכולות להאיץ את ניצול ההזדמנויות הללו, הראשונה היא לקדם באופן מיידי את הסכם הסחר החופשי, אשר יאושרר מיד לאחר הבחירות לכנסת שלנו, להרחיב אותו כך שיכלול השקעות, כלומר, שירותים והשקעות, במילים אחרות, היי-טק".

"השנייה היא לפתח, ולפתוח בקייב ובירושלים משרדי פיתוח היי-טק. אנו רוצים לראות לא רק חילופי טכנולוגיה ומעורבות אוקראינים בתעשיות ההיי-טק אלא גם השקעות היי-טק ישראליות מצטרפות להשקעות משותפות כאן באוקראינה, לא רק שאנו מסכימים על כך, אנו מעודדים זאת. שני המדדים הללו, של הסכם הסחר החופשי ופתיחתם של המשרדים הללו בבירותינו, יקדמו זאת במהירות", דברי נתניהו.

בהצהרות המשותפות אמר הנשיא זלנסקי כי דן עם נתניהו על הקמת משרדי כלכלה, סחר וטכנולוגיה בירושלים וקייב שיזניקו את הסחר בין שתי המדינות. עוד אמר זלנסקי כי אוקראינה מברכת על עמדתה של ישראל בנושא השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, על רקע כיבוש חצי האי קרים בידי רוסיה. כמו כן, אמר שאוקראינה רוצה ללמוד מישראל בנושאים שהיא מצטיינת בהם כמו ביטחון, סייבר והיי טק.

ראש הממשלה בירך את עמיתו היהודי על ניצחונו בבחירות והזמין אותו לביקור בישראל, "הנשיא זלנסקי, וולודימיר, שוב ברכות על הניצחון הכביר שלך, על הניצחון הכפול שלך. שמתי לב שמאז שנבחרת, שיעור הצמיחה באוקראינה כמעט הכפיל את עצמו. אני התרשמתי, בביקור זה, מהחזון שלך לאוקראינה משגשגת ושלווה. אני מצפה לעבוד ביחד אתך, כפי ששוחחנו, על קידום המטרה המשותפת שלנו, שהיא שלום ושגשוג. הייתי כאן לפני הרבה שנים, אני יכול לראות את השינויים שנעשו ואת שאיפתך להאיץ את השינוי. אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזאת ולהזמין אותך, כנשיא אוקראינה, לירושלים. הסכמנו שזה יקרה בשבוע הבא, למעשה זה יקרה בקרוב. ואתה תמיד מוזמן אל בירתנו הנצחית".

במהלך המפגש נחתו מספר ההסכמים בילטרליים: תוכנית שיתוף פעולה בין ממשלת ישראל לבין קבינט השרים של אוקראינה בתחומי החינוך, התרבות, הספורט והנוער לשנים 2019-2022. מזכר הבנות בין משרד החקלאות ופיתוח הכפר של מדינת ישראל לבין המשרד למדיניות חקלאית ולמזון של אוקראינה בדבר שיתוף פעולה בתחום החקלאות. מזכר הבנות בין רשות הפטנטים במשרד המשפטים הישראלי לבין המשרד לפיתוח כלכלי ומסחרי של אוקראינה. הסכם יישום בין משרד החינוך של מדינת ישראל ומשרד החינוך והמדע של אוקאינה בנושא עידוד לימודי השפה העברית במוסדות החינוך באוקראינה ולימודי השפה האוקראינית במוסדות החינוך במדינת ישראל.

 

במשמר כבוד: נתניהו התקבל בארמון הנשיאות בקייב • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה שזה טוב שיש בחירות כי אז הפוליטיקאים פועלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture