צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

"המאמצים למניעת בחירות": ריבלין נפגש עם ראשי המפלגות החרדיות

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים היום סבב פגישות עם בכירים במערכת הפוליטית: בין היתר נפגש ריבלין עם ראשי יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, וכן עם יו"ר שס השר אריה דרעי. עוד בסבב הפגישות: החכ"ים הערבים ויעלון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים היום סבב פגישות עם בכירים במערכת הפוליטית, "במסגרת המגעים היומיומיים למען הרכבת ממשלה והמאמצים הקדחתניים למניעת בחירות שלישיות". בין היתר נפגש ריבלין עם ראשי יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, וכן עם יו"ר שס השר אריה דרעי.

במהלך היום נפגש הנשיא גם עם ראשי הימין החדש השר נפתלי בנט וח"כ איילת שקד, ראשי הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי וח"כ איימן עודה, וכן עם בכיר 'כחול לבן' יו"ר תל"ם ח"כ משה בוגי יעלון. אמש נפגש ריבלין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם צוות המשא ומתן של הליכוד השרים זאב אלקין ויריב לוין, הבוקר נפגש ריבלין גם עם שר החוץ ישראל כץ. אתמול נפגש ריבלין גם עם יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ ועם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורביץ.


צילום: עומר מירון, סאונד: ניר שרף, לע"מ

אמש, בתום הפגישה בין נתניהו לריבלין נמסר מבית הנשיא כי הנשיא עודכן על ידי אורחיו בתמונת המצב הפוליטית ושב והדגיש כי הוא סבור שמדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות איתנה ורחבה ככל שניתן. בנוסף ביקש הנשיא להביע מחאה חריפה כלפי הדברים הנשמעים בימים האחרונים כנגד חברי הכנסת הערבים וכנד הציבור החרדי.

"הנשיא סבור כי הקריאות הנשמעות מפעם לפעם על ידי חברי הכנסת הערבים כלפי החברה הישראלית ובפרט כלפי חיילי צה״ל חמורות, מזעזעות ובלתי מתקבלות על הדעת וכי הוא אומר להם את הדברים ישירות ובפומבי. עם זאת הבהיר הנשיא כי הוא מגנה בכל תוקף את הצגת כלל נבחרי הציבור הערביים כ"איום" קיומי על מדינת ישראל או כ"גיס חמישי". הנשיא אמר כי אנו החיים כריבונים בארצנו, במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, חייבים להבטיח שוויון זכויות ושיח מכבד וענייני מול אזרחי ישראל כולם".

בתוך כך הוסיף הנשיא כי פסילת ציבורים שלמים הפכה תופעה שאינה מדלגת על אף חלק באוכלוסייה והוסיף כי יש להעלות על נס את דבריו של חבר הכנסת גפני שדיבר אתמול בוועדת הכספים על השותפות רבת השנים עם חברי הכנסת הערבים. "האמירות שנשמעות כלפי הציבור הערבי והחרדי וכלפי נציגיהם בכנסת, חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים אלה במדינת ישראל, מעמיקות את הקרע הקיים ממילא ואני דורש מכל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו, להפסיק אחת ולתמיד עם אמירות מכוערות אלה. אסור להגיע למצב שתוצאות הבחירות יובילו לכך שקהילות נהדרות שהן בשר מבשרה של המדינה, יחושו שוב ושוב כי הלגיטימציה שלהן מחוללת", אמר הנשיא.

כזכור, ליצמן פנה לאחרונה לנשיא ריבלין לקראת פגישתו אז עם ליברמן וקרא לו לפעול למען שינוי שיח השנאה והפילוג: "פונה אני לכבודו בנושא אשר על ליבי מזה תקופה ארוכה, ואף העלתי זאת בפניך בפומבי. מערכות הבחירות האחרונות שנקלעה אליה מדינת ישראל ואזרחיה, גורמות לצערי הרב לקיטוב ופילוג, להפצת שיח שנאה שעלול חלילה להביא לקרע בעם".

ליצמן ציטט את דברי לפיד וליברמן נגד המגזר החרדי, "אם בכל תקופת בחירות התרגלנו לצערי לשמוע אמירות מקוממות, כעת אנו נחשפים לאמירות בוטות ביותר ובמיוחד של חברי הכנסת אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, נגד ציבורים, מפלגות, ואוכלוסיות שמושמצות יום יום, שעה שעה. אני מרגיש שלא בנוח להעלות את דבריו של ח"כ ליברמן על גבי הכתב, אך אצטט כמה מהם בקצרה: ”אעצור את טירוף החרדים והמשיחיים”, ”לא נשב בממשלה עם הסמוטריצ'ים”, ”יש להיפטר מהגוש החרדי-משיחי”, ”נקים ממשלה ליברלית בלי דרעי ליצמן וגפני” ועוד".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture