דיווח: 23 הרוגים בתקיפה בסוריה; צרפת: "מחויבים לביטחונה של ישראל"

על פי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, לה ל-23 מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית בסוריה - בהם "16 לוחמים זרים" ושני אזרחים. צרפת: "האירוע האחרון מאשר כי אין פתרון צבאי למשבר הסורי. מבקשת מאיראן להימנע מכל פעילות יציבה בסוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפות של ישראל ברחבי סוריה הלילה, בהם 16 "זרים", ככל הנראה איראנים – כך דיווח היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, 21 לוחמים נהרגו – מהם 16 לא סורים כאמור, ושני אזרחים נוספים מתו מפצעיהם. עוד דיווח המרכז כי בתקיפות נפגעו מחסני נשק ותחמושת השייכים לכוח קודס של משמרות המהפיכה, מחנה של כוח קודס, סוללות טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה ומוצבים של צבא סוריה.

בתוך כך, משרד החוץ הצרפתי דחק באיראן כי היא צריכה להימנע מכל פעילות שתפר את היציבות בסוריה, והוסיף כי צרפת נשארת מחוייבת לביטחונה של ישראל. דוברת משרד החוץ הצרפתי, אגנס פון דר מוהל אמרה כי "צרפת נשארת מחוייבת באופן בלתי מתפשר לביטחונה של ישראל", והוסיפה "האירוע האחרון מאשר כי אין פתרון צבאי למשבר הסורי ומדגיש את הצורך להימנע מהסלמה מסוכנת של המתחים במזרח התיכון. מבקשת מאיראן להימנע מכל פעילות יציבה בסוריה".

משרד החוץ של רוסיה הוציא הבוקר הודעת גינוי לתקיפה של ישראל בסוריה וכינה אותה "צעד שגוי המנוגד לחוק הבינלאומי". סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב הגדיר גם הוא את התקיפות כ"צעד שגוי" ועדכן כי מוסקבה יצרה קשר עם בנות בריתה בנוגע לאירוע. הבוקר טענה מערכת הביטחון כי הוא תואם עם מעצמות באזור. יצוין כי ראש המל"ל הישראלי מאיר בן שבת נפגש אתמול עם מקבילו הרוסי, יחד קציני צה"ל.

במקביל, מפקד עוצבת ״הבשן״, תת-אלוף עמית פישר עם ראשי רשויות בגזרת הגולן והחרמון. בפגישה השתתפו מפקד החטיבה המרחבית ״הגולן והחרמון״, אלוף-משנה אבינועם אמונה וקציני העורף וההגנה המרחבית בעוצבת ״הבשן״. במפגש עדכן מפקד העוצבה את ראשי הרשויות בעיקרי הערכת המצב והמשך שיתוף הפעולה הצבאי והאזרחי באזור.

תת-אלוף פישר אמר לראשי הרשויות: "אחרי שני לילות אנחנו נמצאים בשגרה מלאה. שמנו לעצמו כמטרה למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה ואנחנו פועלים אל מול מטרה זו. בשנה וחצי האחרונות, התמודדנו יחד מול מספרי מקרי ירי איראני לעבר מדינת ישראל. אני יודע שזה לא פשוט וחשוב לי לחזק אתכם. לצורך ההיערכות הזו, עיבינו את מערכות ההגנה האווירית ואנחנו פועלים כל הזמן על מנת לאפשר עד כמה שניתן שגרה מלאה לתושבים. צה״ל עוקב כל העת אחר פעולות ההתבססות האיראנית בסוריה ואנו נמשיך להיות ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעדכן אתכם ולפעול יחד למען ביטחון תושבי הגולן".

 

מסר ברור לאזור: כך ביצעה ישראל את את התקיפה הלילה בסוריה

 

כזכור, בתגובה לשיגור הרקטות אתמול לפנות בוקר מסוריה לכיוון רמת הגולן על ידי כח איראני, צה"ל קיים הלילה תקיפה נרחבת בסוריה ותקף מטרות צבאיות איראניים וסורים. המטרות כללו טילי קרקע-אוויר, מפקדות, מחסני אמל"ח ובסיסים צבאיים. במהלך התקיפה, בוצע ירי של טילי קרקע-אוויר סורי על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הושמדו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

גורם ביטחוני בכיר התייחס לתקיפה בסוריה ואמר כי "אנחנו משנים את המשוואה והכללים. אנחנו כל הזמן מסתכלים על ההרגלה בדרום ונגיב גם על ירי זניח לכאורה, גם כאשר ההשפעה מועטה – התגובה תהיה חזקה לאין ערוך, זאת משום שלא מתקבל על הדעת שאיראן ירתה על מדינת ישראל". הגורם הוסיף כי "אחרי הירי אתמול לא דיברנו ולא הצהרנו, נשתדל לתת תגובות חזקות ללא התראות". עוד הוסיף, "תדמיינו שהיינו מארחים בנתב"ג מעצמה גדולה במלון מפואר והוא היה חוטף. זו עליית מדרגה. הפגיעה היא משמעותית".

הבכיר הגדיר את איראן כ"תמנון ששולח זרועות" וציין כי "עדיין לא פגענו ולא איימנו על ראש התמנון, אבל אפשר לראות בתקיפה מעבר מהיד אל הזרוע, עם התקרבות לראשו". לדבריו, "היא יושבת בטהראן ושולחת זרועות-זרועות כדי להקיף אותנו. כף היד היא השליח בלבנון – חיזבאללה, מיליציות איראניות בסוריה, הג'יהאד האסלאמי ובמידה מסוימת גם חמאס. המשוואה היא מאוד א-סימטרית. הם מנסים לפגוע בנו. הם לא מצליחים לפגוע בנו, אבל הם חסינים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנו מברכים את חיילי השמיים של צבא הגנה לישראל שישמור אותכם השם תלכו לשלום ותחזרו לשלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture