David Cohen/Flash90

מנכ"לית ועדת הבחירות: אם לא יעבור חוק בכנסת, הבחירות ייערכו בפורים

עדס הבהירה כי אם הכנסת לא תחוקק חוק עד יום רביעי להקדמת בחירות, יום הבחירות נופל על פורים: "אז, רק בהחלטת הכנסת יהיה אפשר לדחות בשבוע את הבחירות". לדבריה אי אפשר לעשות ב-45 יום בחירות, "אין לנו עובדים, המחסנים התרוקנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס הבהירה היום (חמישי) כי אם הכנסת לא תחוקק חוק עד יום רביעי להקדמת בחירות, תתחיל תקופת 90 הימים ויום הבחירות נופל על פורים. "אז, רק בהחלטת הכנסת יהיה אפשר לדחות בשבוע את הבחירות". עדס הסבירה בתדרוך עיתונאים במשכן הכנסת על הקשיים להקדמת הבחירות, אם הכנסת תפוזר.

המנכ"לית פירטה את הקשיים העומדים בפני הוועדה להיערך למשימה תוך זמן קצר, וציינה כי הוועדה נדרשת לבצע את ההוראות הנובעות מחוק הבחירות, ולפיכך "עדיין נמצאת בעיצומה של העבודה על הבחירות לכנסת ה-22, ויש ספיחים שלא הסתיימו של הכנסת ה-21". היא ציינה כי הוועדה אף מצויה בתהליך מהיר של הפקת לקחים מהבחירות הקודמות והביעה תקווה כי תספיק לסיימו בזמן.

היא הוסיפה כי המטות והמחסנים התרוקנו אחרי מערכת הבחירות הקודמת וכי ישנו מחסור תקציבי משמעותי בשל הסיטואציה המורכבת והייחודית. "תנסו לשוות לעצמכם מצב שצה"ל כולל רק את פורום מטכ"ל – אין חיילי חובה, בסיסים, מחסני תחמושת, ואומרים לרמטכ"ל: 'היום בערב אתה יוצא למלחמה'. זה מצב בלתי אפשרי. אנחנו יוצאים למבצע אזרחי, שהוא הגדול במדינה", אמרה.

עדס הבהירה בנוסף כי אין באפשרות הוועדה להוציא לפועל בחירות תוך 45 ימים בגלל קשיים לוגיסטיים. "כל ההצטיידות הזאת, גם אם מכווצים זמן הכנות לאפס, הספקים צריכים זמן מינימלי של 45 עד 50 יום. חלק מהציוד מגיע מסין, למשל קלפיות. בינואר הם יוצאים לחודש חופש. זה לא תלוי רק בנו וזאת רק דוגמה קטנה. אנו נתגבר ונמצא את הדרך. חשוב להבין שלכל תהליך יש תהליכים נגזרים. להספקת ציוד יש משמעות".

"למשל יש 11 אלף קלפיות – כל קלפי הציוד נארז ידנית יש במרכז הלוגיסטי פסי יצור ואריזה כי בכל קלפי יש פנקס בוחרים משלה וציוד גנרי וייחודי. הכל חייב להגיע למרכז לכל המאוחר עד היום השישים שלפני יום הבחירות. מדובר בעשרות אלפי פריטים. הספקה בכמויות אדירות ואנו רוצים לעשות זאת במינימום הוצאה כספית. לכן אי אפשר לעשות בחירות ב-45 יום. עד שנקבל הספקת ציוד יעברו יותר ימים".

"העובדים שלנו לא מגיעים ביום הבחירות בלחיצת כפתור. אנחנו נדרשים למיין ולראיין עשרות אלפי מועמדים. הכשרה מדודה, מקצועית. להדרכות מגיעים למעלה מ-20 אלף מודרכים. אין כמויות כאלה בשום גוף במדינה שמצליח לגייס ולהכשיר 45 אלף איש בפרק זמן של 45 ימים. חשוב שהציבור יבין את הדברים הללו. דיני הבחירות מאוד מורכבים, זה הליך בלב ליבה של הדמוקרטיה. אנחנו נמצאים בסיטואציה די היסטורית וחריגה", המשכיה עדס.

לדבריה, "יש מדינות בהן מדובר בצוותים קבועים של אנשי בחירות. הייחוד שלנו הוא שמאפס עולים לפול גז. ביום שהסתיימו הבחירות אז הסתיים התהליך בצורה רשמית ותוך יומיים פורקו כל 25 המטות שלנו, החזרנו את כל המשרדים השכורים, פירקנו את כל מטה התקשורת. אין כלום, חזרנו לאפס, זה לא שהפסקנו מנקודה מסוימת ואנו ממשיכים ומתקדמים ממנה אנו חוזרים לנקודת האפס ויוצאים שוב. כל המערכת הממוחשבת פורקה ולא קיימת צריך להחיות אותה מחדש, זה לוקח זמן למערכת להיות מוקמת מחדש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי ממש מסכנים… להביא טישיו?

קחי עצה, למה להזמין מסין קלפיות חדשות? האם אי אפשר להשתמש בקלפיות הקודמות? הכל כבר נזרק? מה את אומרת על העדפה למי שכבר עבר ראיון והתקבל בבחירות הקודמות, אם יתנו העדפה לאלו, יחסכו המון! קצת יצירתיות בסיטואציה הנוכחית

אין יום יותר מתאים באמת. צחוק לדמוקרטיה שאפילו על עצמה לא שולטת

ישראל, למה נראה לך שמנכלית הבחירות קוראת את הכתבות של JDN? אתה פונה אליה באופן ישיר כאילו היא משתתפת נלהבת…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture