הדס פרוש / Flash90

פרץ נגד שפיר: "היא נמצאת במקום שהיא נמצאת ואני מאחל לה הצלחה"

יו"ר העבודה -גשר ח"כ עמיר פרץ התייחס היום לניסיונות לאיחוד בשמאל ואמר: השיקול הראשון שלי הוא לשמור על העצמאות והמסורת של המפלגה". פרץ התייחס ליחסים העכורים בינו לח"כ שפיר ואמר: היא בחרה ללכת, היא נמצאת במקום שהיא נמצאת ואני מאחל לה הצלחה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ התייחס הבוקר (שלישי) לקריאות בשמאל לאיחוד עם המחנה הדמוקרטי, בניסיון ליצור שינוי משמעותי בבחירות שייערכו במרץ. פרץ ציין את ההבדלים בין המפלגות והתייחס גם לח"כ סתיו שפיר שעברה למחנה הדמוקרטי, תוך שהוא מבהיר כי חזרתה לשורות העבודה היא אינה בגדר אפשרות.

בראיון 'לווינט' אמר פרץ כי השיקול הראשון שלו הוא לשמור על העצמאות והמסורת של המפלגה, והוסיף שלפני הגשת הרשימות יעשה את הבחינה המעמיקה הנדרשת וישקול את המשך צעדיו, "אני מאוד מעריך את חברי במרצ, אני חושב שיש להם מקום חשוב בזירה הפוליטית הישראלית, אין שום סיבה שיתנו לאחרים לומר עליהם כל הזמן שלא יעברו את אחוז החסימה", אמר פרץ.

פרץ התייחס לסקרים שמצביעים שיש אפשרות שלא יעבור את אחוז החסימה ואמר: "אני לא מתרגש מכל מה שאומרים, עם כל הכבוד אני יודע בדיוק מה מצבנו אבל אני מציע להפסיק את השיח הזה סביב מרצ כי זו נבואה שמגשימה את עצמה. אני לא הולך למערכה פוליטית שהשיקולים שלה הם הישרדות, היא צריכה להיות בנויה מערכים, מה אתה בתור מחוקק מביא לציבור הישראלי, אנחנו מביאים ערכים חברתיים".

לשאלה האם יש סיכוי שיחבור לכחול לבן השיב יו"ר העבודה: "אני מתייחס לעניין באותה צורה, בעוד שבועיים אשב ואעשה את הבדיקות שלי. בבדיקות שעשינו לפני עשרה ימים התוצאות הראו שחיבורים בינינו לבין מרצ ייצרו מצב שאין שום סיכוי לגוש הקים ממשלה כי מספר המנדטים יורד באופן דרמטי, לא במנדט או שניים. אם אראה בעוד שבועיים שחיבור מסויים מייצר מנוף, בהחלט אשקול זאת אשקול זאת".

פרץ התייחס גם לשריונים בשורות המפלגה, כשהוא עצמו הבטיח שניים מהם בעשירייה הראשונה. לדבריו אין הדבר מרמז על חוסר אמון ברשימה הנוכחית, כי אם ניסיון נוסף להגדיל את אחוזי ההצבעה: "חברי הכנסת שלי הם חברי כנסת מצוינים, יש לנו את הנבחרת הכי טובה בכנסת, קטנה אבל מצוינת. אין לי ספק שכל החבורה שלנו תהיה בכנסת הבאה אבל גם חובתי לעשות מאמץ ליצור שינוי שגם ימנף את מפלגת העבודה, זאת אחריותי. אין לי שום כוונה להביא מועמד שלא ייתן לנו את התנופה הנדרשת".

בהקשר זה התייחס גם לחברת המפלגה לשעבר, סתיו שפיר, שעברה בסערה למחנה הדמוקרטי: "אני מאוד מעריך את סתיו, היא בחרה את דרכה ואני מכבד אותה. אנחנו לא ביקשנו מסתיו לעזוב חלילה את מפלגת העבודה, זו הייתה החלטה שלה ושלה בלבד". והוסיף:"היא בחרה ללכת, היא הלכה, היא נמצאת במקום שהיא נמצאת ואני מאחל לה הצלחה".

לסיום אמר פרץ כי מפלגת העבודה תמשיך לבוא ולהילחם על תפקידה ההיסטוריה מחדש. אנחנו קיבלנו צו להמשיך את המסורת של בן גוריון, להמשיך את המורשת של רבין. אני מציע לכל חברי בגוש, תפסיקו לדבר על שיקולי הישרדות בלבד, דברו על ערכים, דברו על בני אדם, דברו על הלב החברתי. מגיע לאזרחים גם שבדמוקרטיה הישראלית ידברו איתם על החיים שלהם, לא רק על מניפולציות של איך מרכיבים או מפרקים מפלגות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture