האיחוד בשמאל: ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' עתר נגד השיריון של יאיר גולן

ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' הגיש הבוקר עתירה לבית הדין של מפלגת מר"צ נגד השריון של סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, פריג' זועם על שיבוצו במקום ה 11 ברשימה המאוחדת וטוען כי לנציג הערבי ברשימת מר"צ צריך לתת את מקומו של גולן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי האיחוד בשמאל: ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' מקום 6 ברשימת מר"צ שקיבל את המקום ה – 11 הלא ריאלי ברשימה המאוחדת, עתר היום (שלישי) לבית הדין של מפלגת מר"צ נגד השיריון של סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן במקום השביעי.

פריג' כתב כי העתירה מוגשת בשל העובדה, "שהצעת ההחלטה שמבקש להביא יו"ר המפלגה נשלחה אל חברי הוועידה אמש לקראת חצות הליל, הצעה, שמבקשת מחברי הוועידה לאשר שורה של התקשרויות פוליטיות, הן בריצה משותפת עם מפלגת העבודה, והן בחיבור, שמשמעותו החוקית לא הובהרה והסכם בגינו לא נשלח אל חברי המפלגה ואך מבקש להכניס לרשימת מר"צ לכנסת מועמדים מטעמה, שלא נבחרו על ידי המפלגה. הצעת השריון כאמור מובאת, בניגוד לחוקת מרצ ולתקנונה, ללא דרישה לתיקון החוקה והתקנון".

בעתירה מגדיש חבר הכנסת לשעבר כי "ועידת מר"צ התכנסה ואישרה שלא לקיים בחירות פנימיות במרצ וכן ביקשה לקדם חיבורים פוליטיים נוספים. משא ומתן שהתקיים הביא לחיבור פוליטי משמעותי בשמאל ולריצה משותפת של מפלגות העבודה (וגשר) יחד עם מפלגת מרצ. עקרונות ההסכם להגשת רשימת מועמדים מצורף ואישורו מתבקש".

"בנוסף נחתם הסכם עם יאיר גולן וסיעתו המבקש לשמר את השותפות איתו ועם אנשיו. שותפות ברוכה זו ראשיתה במחנה הדמוקרטי. בכדי לשמר שותפות זו, מר"צ מבקשת לכלול את יאיר גולן ואנשיו במסגרת הרשימה המשותפת כנציגי מר"צ, בדומה לשותפות אשר נשמרה בין גשר לעבודה. הטעם להגשתם ברשימה מטעם מרצ (ולא על ידי מפלגה אחרת), היא רצונה של מרצ לשמור על גדולה הארגוני-פיננסי הנלווה לבחירתו של ח"כ מטעם מפלגה. עם זאת, אין באמור כדי להפוך את גולן או מי מאנשיו לחברי מפלגת מרצ ואין בהחלטה זו כדי לאפשר את ריצתו בעתיד במרצ בלא שיבחר בבחירות פנימיות".

לכן מסכם פריג', "כפי שניתן לראות, ההצעה מתיחסת להסכם שנחתם עם יאיר גולן וסיעתו. אולם ההסכם לא צורף ואינו מובא בפני הוועידה לאישור. כן לא ברור באיזו סיעה מדובר – יאיר גולן הינו חלק מסיעה אחת עם מרצ בכנסת, הוא נבחר מטעם מפלגה שנושאת את השם "ישראל דמוקרטית", שמפרסומים בתקשורת עולה, כי אין הוא עוד קשור אליה, אם כי לא ברור אם התפטר ממנה, וכן עולה מפרסומים בתקשורת, כי הוא עתה חלק ממפלגה הנושאת את השם "הבחירה הדמוקרטית" אם כי לא ברור, אם יוכל להתמודד לכנסת מטעמה. רב הנסתר על הגלוי".

פריג' הדגיש בעתירה כי לאור לוח הזמנים הדחוק הוא מבקש לקבוע דיון בעתירה עוד היום, והוסיף כי במידה ולא יבוטלו השריון מדובר "בחיסול השותפות היהודית-ערבית, באמצעות דחיקת מועמדותו של הנציג הערבי הבכיר למקום שאינו ריאלי".

כזכור, אמש לאחר האיחוד הגיב פריג' בזעם על שיבוצו במקום ה 11 ברשימה המאוחדת, בראיון 'לווינט' אמר: "כשצריך קורבן, תמיד הכי קל למצוא את הקורבן הערבי ולדרוך עליו. בלי הקול הערבי לא הייתה מרצ באפריל".

הוא הוסיף כי "ברגע שאנחנו הולכים על חיבור עם מפלגת העבודה צריך לבטל את החיבור עם הבחירה הדמוקרטית ויאיר גולן. מרצ לא צריכה את זה. יש הרבה גנרלים בגוש המרכז-שמאל ומרצ היחידה שלאורך כל השנים הקפידה על שותפות יהודית ערבית".

פריג' טען כי ללא הקול הערבי מרצ לא הייתה נכנסת לכנסת לאחר הבחירות הראשונות באפריל: "בזכות קולות הערבים ניצן הורוביץ היום יו"ר מרצ. קיבלנו 156 אלף קולות באפריל, מתוכם 42 אלף קולות מהערבים. היה מומנטום, במקום לחזק את המומנטום הזה אתה בא, נותן סטירת לחי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שהגברת זנדברג תפנה מקומה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture