Yossi Zeliger/Flash90

וירוס הקורונה: ישראלית ופועל סיני אושפזו בבידוד מחשש שנדבקו

ישראלית בשנות השישים ששבה לפני ארבעה ימים מסין אושפזה היום בבית החולים איכילוב בחשש שלקתה בנגיף הקורונה הסיני. כמו כן, בבית החולים ברזילי באשקלון אושפז אזרח סיני עם חשש שפיתח תסמינים של הידבקות בווירוס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


מנהל ביה"ח ברזילי באשקלון חזי לוי, צילום: דוברות ברזילי.

ישראלית בשנות ה-60 לחייה שחזרה מסין לפני ארבעה ימים אושפזה היום (ראשון) בבית החולים איכילוב בתל אביב מחשש להידבקות בנגיף הסיני קורונה. האישה סבלה מחום וסימנים של מחלה נשימתית. היא הועברה עם אשפוזה לבידוד ושם השתפר מצבה. לאחר מכן הועברה לאשפוז במחלקה פנימית. כעת מתנהל מעקב שוטף אחר מצבה בבית החולים.

כמו כן, בבית החולים ברזילי באשקלון אושפז הערב אזרח סיני בן 32 עם חשש שפיתח תסמינים של הידבקות בווירוס. הוא הועבר לבידוד להמשך בדיקות. מדובר בפועל שעבד באתר בנייה בשדרות. בשבועות האחרונים חזר מביקור במולדתו – סין. אין לו חום אבל המרפאה בשדרות החליטה לפנותו בחשד למחלת הקורונה.

מבית החולים נמסר כי, "מטופלת ישראלית בשנות השישים לחייה שחזרה לפני 4 ימים מסין התקבלה היום במחלקה לרפואה דחופה של איכילוב עם חום וסימנים למחלה נשימתית. היא הוכנסה מיד לבידוד הייעודי במיון משש להדבקות בנגיף הקורונה בתנאים הנדרשים. מצבה טוב והיא ועלתה לאשפוז בבידוד במחלקה פנימית. בית החולים נערך מראש לחשיפת הנגיף כאן בארץ ומיד הפעיל את כל מנגנוני הבטיחות הנדרשים ומתן טיפול מתאים לפי הנחיות משרד הבריאות והיחידה למחלות זיהומיות".

ממשרד הבריאות נמסר היום כי, "במסגרת הערכת מצב נוספת שקיימו היום במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הוחלט להמליץ לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין. במשרד ממליצים לא להגיע כלל למחוז חוביי בסין וכי יש לשים לב ולעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות ע״י השלטון הסיני בערים השונות בזמן אמת. במשרד מציינים כי מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה, ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם. במשרד מבקשים להדגיש שכל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה – לא צריך להיבדק".

"המשרד מפרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין. יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים. יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. עד לבדיקת הרופא יש לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר. בכניסה למרפאה או לחדר מיון יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סמני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב-14 יום טרם הופעת סמני המחלה".

אתמול הודיע משרד הבריאות כי מספר ישראלים ששבו מסין הוכנסו לבידוד ועברו בדיקות כדי לברר האם נדבקו בנגיף הקורונה. בכל המקרים שנבדקו בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים ובבית החולים "שיבא" בתל השומר נשללה הימצאותו של הנגיף. במקרה אחר, של תיירת סינית שנבדקה בבית חולים בבית ג׳אלה ברשות הפלסטינית טרם התקבלה תשובה האם מדובר בנגיף.

עד כה מתו מנגיף הקורונה הסיני 56 בני אדם בסין. יתר מ-2,000 נדבקו ברחבי העולם. נשיא סין שי ג'ינפינג אמר אתמול שארצו מתמודדת עם "מצב חמור", בזמן ששתי חברות החלו בתהליך ליצירת חיסון. בשל בהלת הקורונה והחשש מהידבקות, בזמן שמאות מיליוני אזרחים נוסעים לחופשות, בוטלו חגיגות השנה החדשה בערים רבות בסין. אתמול הודיע איגוד תעשיית התיירות הסיני שהמדינה תשעה את כל הטיולים המאורגנים בתוך המדינה ומחוצה לה.

שר וועדת הבריאות הלאומית בסין, מה שיואווי, אמר כי מאמצים חדשים ודרקוניים יותר מבעבר ינקטו במטרה לבלום את התפשטות ווירוס הקורונה והזהיר כי יכולתו של הווירוס להתפשט מתחזקת עם הזמן. "יכולת ההדבקה מאדם לאדם של הווירוס הולכת ומשתפרת עם הזמן ומקורות הדבקה מהלכים, אנשים שסובלים מהווירוס אך לא מראים סימפטומים, הפכו את זיהוי המחלה ומניעתה לקשים יותר", הסביר שיוואי.

הנגיף כבר התפשט אל ערים מרכזיות אחרות במדינה, בהן בייג'ינג הבירה ושנגחאי, וכן אל ארצות הברית שם זוהה המקרה השלישי של הידבקות בווירוס, צרפת, קנדה, אוסטרליה, יפן, קוריאה הדרומית, תאילנד ומדינות אחרות. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא תוציא את אנשיה מהקונסוליה בווהאן ותחזירם לארצות הברית, והיא תציע מספר מושבים מוגבל לאזרחים אמריקנים פרטיים בטיסה שתצא ביום שלישי לסן פרנסיסקו.

עובדי המכס בנתב"ג הודיעו היום כי הם מסרבים לבדוק נוסעים וכבודה שהגיעו מסין בשל היעדר ציוד מיגון מתאים. לטענת העובדים, הם התריעו על הנושא זמן רב בפני ההנהלה, אך נותרו ללא מענה. עוד דרשו כי ההנהלה תדאג להעביר הדרכות מקצועיות לעובדים. הצעד לא פוגע בתפקודו השוטף של נמל התעופה והטיסות נכנסות כרגיל, אך הכבודה לא נבדקת במכס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture