Yossi Zamir/FLASH90

קושנר: "ישראל התחייבה לא לספח לפני הבחירות"; על הטרור: "אבו מאזן אשם"

יועצו של הנשיא טראמפ תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית: "מי שמוכן להנהיג מדינה לא קורא לימי זעם אם הוא לא מקבל מה שהוא רוצה". על ההצהרה הצפויה של אולמרט עם אבו מאזן: "פתטי, הוא צריך לעזור במקום לנסות להשיג כותרות כשאינו רלוונטי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תקף הלילה (בין חמישי לשישי) את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והאשים אותו בליבוי המתיחות והאלימות ביהודה ושומרון מאז פרסום תוכניות השלום של הממשל האמריקני, והטיל עליו את האחריות לגל הפיגועים של היממה האחרונה: "אני חושב שיש לו אחריות, הוא קורא לימי זעם בתגובה ואמר את זה אפילו לפני שהוא קרא את התוכנית". לדבריו, "אבו מאזן הוא האחראי לאירועים האלימים האחרונים בישראל".

"הוא דחה את התוכנית עוד לפני שראה אותה. אני חושב שהוא הופתע מכמה שהתכנית הייתה טובה וביצר את עצמו בעמדה עוד לפני שהתכנית פורסמה. אני לא יודע למה הוא עשה את זה אבל זו הייתה החלטה שלו". לדברי קושנר, אבו מאזן מעלה נקודות מהעבר כשהמצב בשטח השתנה, ו"ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה לפתור את המצב". קושנר ציין כי נפגש עם 4 פעמים יו"ר הרשות, אך זה לא רצה לרדת לפרטים אלא רק לקבל מחוות בתמורה לפגישות.

"יש היסטוריה ארוכה של ההנהגה הפלסטינית לשלם למשפחות של טרוריסטים ולהצית אינתיפאדות כשהם לא מקבלים את מה שהם רוצים. אני חושב שהקהילה הבינלאומית כבר קצה ועייפה בהתנהלות הזו, מנקודת מבט אמריקנית לא נסבול את זה, לא נעלים עין מהתנהגות רעה. אם אתה רוצה שתהיה לך מדינה אתה צריך להוכיח שיש לך יכולת למדינה מתפקדת. אנשים שמוכנים להקמת מדינה לא קוראים לימי זעם ומעודדים את האנשים שלהם לאלימות אם הם לא מקבלים את מה שהם רוצים".

יועץ הנשיא התייחס גם, פעם נוספת, לקריאות בימין להחיל ריבונות בבקעת הירדן והישובים היהודים ביהודה ושומרון והדגיש בפני כתבים בארה"ב שהממשלה בישראל הסכימה לא להחיל ריבונות לפני הבחירות: "בממשלת ישראל התחייבו שלא לבצע שום מהלכי סיפוח עד לבחירות בחודש הבא". לדבריו, לתוכנית יש שתי מטרות: האחת היא לאפשר לפלסטינים חיים טובים יותר, והשנייה היא להבטיח שבטחון ישראל לא יפגע מכך.

קושנר התייחס לדיווח כי בכוונתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לכנס בשבוע הבא בניו יורק מסיבת עיתונאים עם אבו מאזן בו יכריז על התנגדותו לעסקת המאה של טראמפ: "אני מוצא שזה כמעט פתטי כאשר מבקרים את מאמצינו, במקום לנסות ולפתור בעיות", אמר היועץ האמריקני הבכיר, "זה כנראה נובע מקנאה של אותם אנשים, שלא הצליחו לעשות זאת בעצמם. אולמרט צריך לעזור לתכנית השלום, ולא לנסות לתפוס כותרות כשהוא לא רלוונטי".

הבכיר האמריקני סיפר כי צוות הבית הלבן נועץ במהלך ההכנה על התוכנית עם בכירים לשעבר שעסקו בנושא והיו מעוניינים לסייע ולא לתקוף: "אם יש חילוקי דעות זו כמובן דעתך אבל להרבה מהאנשים האלה הייתה הזדמנות לפתור את זה והם נכשלו. שוב, אני לוקח את הפידבק שלהם והביקורת, דיברתי עם הרבה אנשים שהיו מעורבים ואנשים שמצאתי שבאמת רוצים פתרון הם אלה שפנו אלינו באופן פרטי ונתנו את הפידבק שלהם והתובנות".

יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני ששוחח עם כתבים לקראת הדיון על תכנית השלום במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע הבא הוסיף כי, "ביקשנו מחברות המועצה להסתכל על המסמך ובלי דעות קודמות להגיד ביושר: 'אם הייתם ישראל, לאיזה עוד פשרות טריטוריאליות הייתם מסכימים? אם הייתן בנעליה נוכח המצב הבטחוני והיסטוריה של טרור, איזה עוד פשרות היא יכולה לעשות בנוסף כדי ליצור הסכם שלום?'. צריך בסוף את שני הצדדים אבל לא נצליח אם נמשיך לעשות בדיוק את מה שעשינו בעבר".

לטענת קושנר, ההצעה האמריקנית עשויה להיות הסיכוי האחרון לפתרון, משום ששיעור ההתרחבות של "ההתנחלויות" הישראליות עלול למנוע את המדינה הפלסטינית העתידית. נכון לעכשיו, הוסיף קושנר, "קשה מאוד לראות מצב רציף בו אתה יכול לנסוע מצד אחד לצד השני", אבל זה עדיין אפשרי. לדבריו, הדבר הכי מועיל שהפלסטינים יכולים לעשות כרגע זה לשבת עם הישראלים ולעבור על התוכנית "שורה אחר שורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אהוד אולמרט עוד מעט פורים וחסר לנו כמה ליצנים כמוך

חבל שאין לו כיפה!! הוא יהודי. ונראה איכפתי. וחכם..

שלא יכתיב לנו מה לעשות בבית שלנו ובארץ שלנו!!!

הטרור זו מציאות כואבת
כשיקברו כל מתאבד בנבלת חזיר מתועד
ומשפחתו לא תקבל את גופו
וכל אנשי כפרו יועברו למדבר סהרה ע"ג טילי יריחו ובלצגב"א
גם בקום המדינה הם השתוללו ושלמנו מחיר דמים יקר ואנחנו פה לעד

יפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture