צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו מאשים את בנט במצב בדרום: "נתתי לו את כל הכלים להגיב לטרור"

ראש הממשלה מאשים את שר הביטחון שמונה לפני שלושה חודשים במצב הביטחוני בדרום והורה לבכירי הליכוד להאשימו במצב: "נתתי לבנט את כל הכלים כדי להגיב לטרור מעזה, גם הקבינט עומד לרשותו". דוברות הליכוד: "לא היה ולא נברא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפנה היום (שלישי) את האחריות בנוגע למצב הביטחוני בדרום לשר הביטחון שלו, נפתלי בנט, שמכהן בתפקיד שלושה חודשים בלבד – כך דווח ב'כאן חדשות'. במענה לשאלת חברי כנסת בשיחה סגורה כיצד להגיב לביקורת על המצב בדרום, השיב נתניהו: "נתתי לבנט את כל הכלים כדי להגיב לטרור מעזה, גם הקבינט עומד לרשותו".

על פי הדיווח של מיכאל שמש, את הידיעה אישרו שני מקורות. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הידיעה אינה נכונה". מדוברות הליכוד נמסר כי, "לא היה ולא נברא". מיד לאחר שיחות התדרוך האלה, כמה מחברי הכנסת ושרי הליכוד התראיינו לתקשורת, תקפו את בנט בחריפות, אמרו כי הוא "גרוע מליברמן" ואף לעגו להצהרותיו מלפני שמונה לתפקיד.

 

ארדן: "התגובות יכולות להיות קטלניות יותר"; ימינה: "תתפטר מהקבינט"

 

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט, מי שבעבר כיהן כאלוף פיקוד הדרום והיה מועמד מוביל לתפקיד רמטכ"ל, תקף מוקדם יותר היום בחריפות את שר הביטחון, נפתלי בנט וטען כי אמירותיו פוגעות בהרתעה הישראלית: "אתה לא יכול להיות שר ביטחון במדינת ישראל ולהגיד 'דין בלון כדין רקטה' ולאחר מכן לא לפעול בהתאם. זו פגיעה בהרתעה".

בראיון ל'רדיו 103' הסביר גלגט את התקפותיו על שר הביטחון בימים האחרונים: "אני בסך הכול העברתי ביקורת עניינית על פגיעה בהרתעה" אמר גלנט כשהתייחס לציוץ בטוויטר בו כתב על בנט: "מתברר כי מי שפיזר דברי רהב חסרי ערך בעבר, ובבסיסם חוסר הבנה וניסיון, לוקה בהבנת המצב ומתן מענה הולם לו".

שר הקליטה לא חזר בו מהדברים והסביר: "הרי ששר הביטחון אומר ש'דין בלון כדין רקטה' ולמחרת עפים עשרים או שלושים בלוני נפץ ומסתבר שלא כך הדברים, וזה קורה יום אחרי יום, מה קורה להתרעה של מדינת ישראל? זה דבר שאפשר לסבול אותו? לכן, סיג לחוכמה שתיקה".

גלנט הוסיף: "אם אתה רוצה לפעול – תפעל. אל תצהיר הצהרות בומבסטיות ותתנפץ אל קרקע המציאות יומיים אחרי כן כאשר האילוצים לא מאפשרים את זה. אני חושב שזו הייתה אמירה לא אחראית ומשום כך העברתי את הביקורת. כל מילה שאמרתי מדויקת".

אולם, שר הקליטה סירב לענות על השאלה האם בנט הוא שר ביטחון טוב: "זה קשה לשפוט את זה, התהליכים הם מאוד קצרים". בהמשך טען כי: "ברור לגמרי שהוא מתחיל מעמדה מאוד נמוכה ביחס למה שנדרש. הרי מה צריך שר ביטחון במדינת ישראל? ראשית, עליו להבין היטב את תחום העיסוק. הדבר השני, צריך לזכות באמון של הצבא ושל גופי הביטחון ובמיוחד מי שעומד בראשם והדבר השלישי רצוי שיהיה לו גיבוי רחב משכבות נרחבות בציבור כולל אנשים שלא בחרו בו. לדעתי הוא לא עונה על שלושת הקריטריונים ולכן זו התחלה קשה".

גלנט טען כי העובדה שבנטי הוא שר ביטחון זה העניין הזמני: "כל העניין הזה הוא עניין זמני שבא מתהליך פוליטי נקודתי". לדבריו: "אינני יודע מה יהיה, מי חכם וידע, אבל דבר אחד ברור שזו פוליטורה פוליטית שהגיעה לנקודה מסוימת, אמרתי את דעתי, בסופו של דבר בניגוד לכל התפקידים אחרים במדינת ישראל, שר ביטחון זה דבר שצריך להתייחס אליו בצורה שונה ואני חושב שהאחריות המוטלת עליו, קודם כל לביטחונם של אזרחי מדינת ישראל וליציבות בכלל היא דבר מכריע ולכן ראוי שבמקום הזה יהיו ידיים בטוחות שמחזיקות בהגה".

במענה לשאלה האם אלו לא ידיים בטוחות? אמר: "תראה, אני הייתה לי הזכות לפעול ולהציג מבצעים ולקבל הנחיות משרי ביטחון במדינת ישראל, כל אחד לפי מעמדו ולפי יכולתו. ראיתי גם דברים אחרים וגם אתם מבינים את זה. אני חושב שהמצב הזה הוא מצב לא רצוי, זה לא המציאות הטובה מה שאנחנו רואים עכשיו".

"אני בסך הכול אמרתי ציוץ אחד שאחריו הגיעה סדרה של שאלות ואני אומר לך – תסתכל מה אמרתי. אתה לא יכול להיות שר ביטחון במדינת ישראל ולהגיד 'דין בלון כדין רקטה' ולאחר מכן לא לפעול בהתאם. זו פגיעה בהרתעה". גלנט נתן דוגמה משר הביטחון לשעבר ליברמן: "למה הדבר דומה ואף חמור ממנו? לאמירה של 'אנחנו נחסל את הנייה תוך 48 שעות'. אחרי זה מתיישב האיש הזה על כיסא שר הביטחון ובמשך שנתיים זה לא קורה. אז כל עוד הוא אמר את זה כשהוא לא שר ביטחון – ניחא. אבל כאשר הוא שר ביטחון והמושכות נמצאות בידיו וזה לא קורה – זו פגיעה בהתרעה".

"במקרה של הבלונים זה מקרה חמור יותר, מפני שהעניין הזה נבחן יום יום והאיום הוא כביכול איום שניתן להסיר אותו וזה לא קורה. לכן, סיג לחוכמה שתיקה. אל תדבר על מה שלא צריך ואם צריך לפעול – תפעל. אני השתתפתי בחיי במאות מבצעים מיוחדים מסוגים שונים, אני לא זוכר שבאיזשהו מבצע קודם כל דיברו עליו ואחר כך ביצעו אותו. קודם כל ביצעו אותו לפעמים ולעיתים רחוקות גם דיברו עליו אחרי זה". לדבריו: "אני מסתכל על העובדות, העובדות הן שאין מאחורי הדבר הזה כיסוי וכאשר זה נאמר על ידי שר ביטחון ואין לזה כיסוי זו בעיה".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה לדברים: "שר הביטחון בנט שינה את מדיניות מערכת הביטחון מקצה לקצה. ממליצים לשר גלנט, שכבר הודיע בעבר כי הוא תומך בפינוי יישובים והקמת מדינת טרור פלסטינית במרכז הארץ, לחזור לעסוק בענייני העלייה והקליטה בהם יש לו נסיון עשיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הדבר היחידי שהימין טוב בו – זה לריב לסכסך ולפלג ולהטיח אשמות ולזרוק בוץ,
ומעל הכל לעשות בחירות אחרי בחירות ,
ואם אתם לא מאמינים תסתכלו על ליברמן ובנט שלא עשו כלום בשנים האחרונות חוץ מלפלג ולגרור את כולם לבחירות.

שקרן ושחצן – אם שקרניהו כזה חכם וגיבור שהיה משאיר את כל הכלים אצלו ועושה משהו,
הא,
הוא עדיין בהאיינגובר מהשמפניות….

מה זה מפלגת "פץ"?

בלאגן בלאגן
גן ילדים נראה יותר טוב מהקבניט עם ליברמן בנט וביבי שממנו יצאו יותר הדלפות מהתכנסויות ועכשיו חבריו מאשימים אחד את השני בחסור מעש ויתר מלל.

מסכן בנט,
הוא האמין שאם ביבי אמר שלא ישתה קולות מימינה הוא גם יקיים,
עכשיו למד בדרך הקשה מה שלמדו כל בכירי הליכוד לשעבר…

הרב בנט.
שלשום התחנפת לביבי – ותקפת את גנץ.
אז כעת תשלם את מחיר הנאמנות למר בוגדן.
מגיע לך!

חחחח כמה עצוב כמה אפשר למכור שקרים . בנט את הקול שלי אתה תקבל

אז את מי אתם רוצים שיאשים את שרה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture